Gå til innhold

"Diesel Dumpvalve Kit" i VW Vento

Ranger emnet


Grev1

Anbefalte innlegg

okey, men hva hindrer en dumpventil til å fungere som den ville gjort på en bensinbil om du bare monterte den på samme sted som på en bensinbil?

På en bensinbil så lukkes gassspjeldet når du går av gassen. Dette skaper ett vakum som åpner dump-, eller resirkventilen og slipper ut lufttrykket.

 

Hadde det ikke vært for dette, hadde turboen bråstoppa etter hvert gasspådrag. Noe som tilsier mere slitasje enn man har lyst på.

 

En dieselmotor har ikke gassspjeld som lukker seg, derav ikke noe vakum til å åpne dumpen. Og igjen, heller ikke noe behov for det :)

 

Akkurat hvor dieseldumpen tar lufta i fra har jeg ikke satt meg inn i, men noe praktisk betydning for motoren har det ikke.

 

Ble det noe enklere? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår