Gå til innhold

sparkel, er dette noe som må brukes?

Ranger emnet

Esh

Anbefalte innlegg

har noen rustflekker på høyre hjulbue, og skal låne punktsandblåser på arbe!!

det jeg lurer på da.

skal jeg da i rekkefølge:

1: sandblåse,

2: smøre på noe antiruststoff

3: sparkle( hvis så hva skal brukes, stålsparkel? hvor kjøpe, hvordan vite hvordan reagerer med annet?)

4: grunning

5: lakk

6: klarlakk

hvorfor jeg lurer på dette er fordi hvis jeg bare har på grunning må jeg ha jævli mye grunning på ellers blir det et lite hakk inn liksom hvis dere skjønner. en milimeter kant mellom det nye og det gamle lakken.

sett opp annen rekkefølge, med pussing og videre hvis noen gidder så jeg får gjort detta ordentlig så det ikke ruster så fort igjen( aldri forhåpentligvis )

bilder kan komme i morra av rusten hvis dere vil se!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

rekkefølgen ser bra ut den..

åja etter den "gropa" som blir etter du tatt vekk rusta må du sparkle opp..

så pusses helt til den blir strøken, slik at du kan kjenneover med handa å du kjenner ikke noe bulk eller noe slikt, å fyll opp hakk som kan komme..

så pusser du med fint, å grunner, å pusser grunninga, så lakk, så klarlakk..

kanskje litt surrete forklart men, klokka er litt seint :P

edit: så ikke at du lurte på åssen sparkel..Gå til ett opprettingsverksted du

å spørr, du får sikkert kjøpt litt av dem :) så fårru skikkelig..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mhm. takker. men så er det slik at jeg kjøper grunning, lakk og klarlakk av et firma som driver med bilprodukter(lakk, også grunning og sånn diverse)

det jeg da lurer på er sånn antiruststoff man smører på, er det samme hva man smører på av de, eller må jeg høre der jeg kjøper det andre. kan den antirust guffa reagere med grunningen.

det er det samme jeg lurer på med sparkel. må jeg kjøpe sparkel og alt sånn på samme sted for å unngå at noe reagere med hverande eller ikke?

kom med anbefalinger på antirustguffe, sparkel da, for grunning, lakk og klarlakk er kjøpt inn og reagerer ikke med hverandre. så de funker fint.

eller si hva dere bruker av alt sammen hadde vært nice!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider