Ter3 Skrevet April 5, 2006 Rapporter Share Skrevet April 5, 2006 Hvor mye vil det koste meg å reparere drivknute på verksted? Jeg har en kaklelyd som kommer når jeg svinger Når jeg kjører lenge så begynner rattet å vibrere, og bilen rister... når jeg slipper gassen Jeg har snakket med folk på verksted, og de foreslår at jeg skifter hele framakslingen eller hva det nå heter (på begge sider) Men jeg vet ikke hvor mye verkstedet tar for en jobb som dette (bare for arbeidet, deler skaffer jeg fra en vrakplass) Det er Slatlem AS det er snakk om Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kroz Skrevet April 5, 2006 Rapporter Share Skrevet April 5, 2006 Er det ikke en standard-sats på ca 7-800 kr pr time? Siter Det er bedre med en god trekant enn en ond sirkel Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erik Braseth Skrevet April 5, 2006 Rapporter Share Skrevet April 5, 2006 Å kjøpe en brukt drivknute er jo ikke spesielt lurt, vet jo aldri hvor lang tid det tar før den blir utslitt igjen. Biltema har til 626 fra årene 82 til 91. Koster mellom 6 og 700kroner. Håper verkstedet vet hva de snakker om, kjipt å bytte alt hvis det bare er en knute som er utslitt ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ter3 Skrevet April 6, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 6, 2006 Jeg vet da ikke hvor mange timer de bruker for å utføre dette arbeidet, kanskje jeg skal gjøre det selv? :p jeg vet ikke om jeg har rett verktøy da ... Kanskje jeg skal kjøpe splitter nye drivknuter og? :) Men grunnen til at'n sa at jeg skulle skifte begge var noe med balansering av et eller annet, den andre drivknuten har muligens fått seg noe den og, jeg skjønte egentlig ikke hva han snakket om :p Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opel freak Skrevet April 7, 2006 Rapporter Share Skrevet April 7, 2006 Jeg vet da ikke hvor mange timer de bruker for å utføre dette arbeidet, kanskje jeg skal gjøre det selv? :p jeg vet ikke om jeg har rett verktøy da ...Kanskje jeg skal kjøpe splitter nye drivknuter og? :) Men grunnen til at'n sa at jeg skulle skifte begge var noe med balansering av et eller annet, den andre drivknuten har muligens fått seg noe den og, jeg skjønte egentlig ikke hva han snakket om :p Tror ikke du vil bytte drivknute på merkeveksted, de kan ofte ta mere for en jobb enn et annet verksted vil ta. Kjør på jema og få tak i en ny aksling til 700kr og bytt den selv, det gjorde jeg. Tar et par tre timer for en som ikke har gjort det før og ikke er redd for og gripe tak i ting selv Har du hørt med autotech på averøya da? lønner seg og sjekke flere, da kommer forskjellene frem. :) Siter K.I.S.S Keep It Simple Stupid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ter3 Skrevet April 7, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 7, 2006 Jeg tror jeg tar en tur på jema isåfall... men hvorfor en hel aksling og ike bare halvdelen som er nædt til å bli bytta? :p jeg kikka på drivknuten i dag :Æ masse dritt og sand og metalldeler som stakk ut :Æ skrekk! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opel freak Skrevet April 8, 2006 Rapporter Share Skrevet April 8, 2006 Ofte er det like greit men hvist den akslingen har dårlige mansjetter på drivknuten må du skifte de likevel. Du kan jo alltids skifte drivknuten og kjøpe nye mansjetter da men det er mere arbeide enn hvist du finner en aksling med gode mansjetter og som fungerer greit. Siter K.I.S.S Keep It Simple Stupid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
java Skrevet April 15, 2006 Rapporter Share Skrevet April 15, 2006 Har akkurat skifta drivknuten på eine sida på min bil. Betalte rett i overkant av 2000 for jobben og delen, og det blei gjort på verkstad. Siter 2008 Audi A5 3.0 TDI Quattro - til salgs! x 2008 Audi A5 1.8 TFSI x 2004 Audi A3 2.0TDI Ambition DSG X 2003 Audi A3 2.0TDI Ambition X 1994 Mazda 626 V6 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jan-Atle Skrevet April 5, 2009 Rapporter Share Skrevet April 5, 2009 Etter å fått den samme kakkelyden ved venstre fremhjul, dro jeg på verksted for å høre hva det kunne være. "Du må skifte drivknute" fikk jeg vite.... Nå har jeg ikke det SPOR greie på biler så jeg spurte hva det ville koste. Ca 3000kr fikk jeg opplyst.. Fikk time ved verkstedet noen dager etter, da jeg kom denne dagen fikk jeg vite at de ikke hadde rørt bilen fordi delen måtte bestilles. "greit nok" tenkte jeg. Fredag to dager etter skulle den være i orden... Fredagen kom....Jeg fikk en Sms fra verkstedet "Bilen er ferdig og klar til henting. Pris 7085kr".. Kvitteringen viser: Drivaksel: 3645.30kr x 1 = 3645.30 GL4 gearolje: 124.00kr x2.5 = 310.00 Arbeid: 760.00kr x2.12 = 1617.28 Materiell: 44.80kr x2.12 = 95.33 25% MVA: 1416.91 Pris totalt: 7085.00 koster det SÅ vanvittig å skifte noe slikt?? Og hvordan kan et verksted si at det koster "ca 3000kr" for så å brenne til med kr 7085 til slutt...UTEN å opplyse meg som kunde om prisdifferansen??!! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mondeo Skrevet April 5, 2009 Rapporter Share Skrevet April 5, 2009 Kommer vel litt ann på om du spurte hva en drivknute kostet eller om det var for hele jobben Siter Bilforumet.noModerator Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stasjonsvogn91 Skrevet Juni 4, 2009 Rapporter Share Skrevet Juni 4, 2009 Å kjøpe en brukt drivaksel bør ikke være så risikabelt bare du passer på å gjøre alt rent, smører opp knutene, setter på nye mansjetter og sørger for å feste strammebåndene skikkelig. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
isbil Skrevet Februar 11, 2010 Rapporter Share Skrevet Februar 11, 2010 Kjøpe brukt knute er like smart som og kjøpe brukt regreim. Siter 2007 vw touran excl. 170 dsg 2001 SEAT leon 1,8 20vt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Grev1 Skrevet Februar 11, 2010 Rapporter Share Skrevet Februar 11, 2010 Det er vel noe som heter at om jobben kommer på 15% eller mer enn det tilbudet som er blitt gitt, er verkstedet pliktig til å kontakte deg. Siter Octavia MK2 Golf MK4 RX7 FC Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mazda Driver Skrevet Februar 13, 2010 Rapporter Share Skrevet Februar 13, 2010 Jeg skifta venstre drivknute på min mazda på verksted. kosta 4000kr Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg