Gå til innhold

740tic 86mod, hvilken motor og girkasse

Ranger emnet


Leo323

Anbefalte innlegg

toppen og innsprøytningen er vel omtrent det eneste en et kan ta cred for..

 

ET-Innspruten er vel heller den dårligste volvo har laget... hehe :) Aldri hørt om elektronisk orginalinnsprut som bruker mer bensin enn ET-sprutet :op

 

Men, ja, kan skru litt på trykk og chip, men der stanser det.

En tidligere kompis av meg kjørte 0,8 i ladetrykk og uten chip på sin 740 med B230ET, og det gikk forsåvidt greit det og da...helt til motoren hans drakk olje :op men Chip er nok å anbefale!

- 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn

- 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil

x-1992 Volvo 940 GL - Solgt

X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb

x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ER det noen som vet hvilken motor som har samme svinghjul som b230ET??

 

B230ET har vel 2 rpm-sensorer? 180grader fra hverandre? Det er vel Kun ET-motorene som har dette, så de har nok sitt eget svinghjul ville jeg tro hvertfal :) MEn har tatt feil før... En av de "store" gutta her inne kan nok dette bedre;) hehe :op

- 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn

- 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil

x-1992 Volvo 940 GL - Solgt

X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb

x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

går det å sette over denne inspruten her over på ET motoren (turbo)da+svinghjul

husker ikke ossen innsprut det var men har et bilde:)

ER en 88 mod gl

Bilde023.jpg

 

Det der ser veldig ut som en B230F med LH 2.2 sprut....hvor snillt det er mot turbokonvertering vet jeg ikke, men har mine sterke tvil :)

- 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn

- 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil

x-1992 Volvo 940 GL - Solgt

X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb

x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er det eventuelt som ikke takler turbo da, blir jo ET blokk å f innsprut??!

 

1. tenningstidspunktet(Fortenning) i hjernen er satt for suge-motor, ikke turbo.

2. Dysene på F-sprutet ALT for små... 150cc eller noe, alt for lite for en "ok" turbokonvertering ihvertfal. ellers må du kjøre med 0,06 i ladetrykk liksom...

- 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn

- 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil

x-1992 Volvo 940 GL - Solgt

X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb

x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ET-Innspruten er vel heller den dårligste volvo har laget... hehe :) Aldri hørt om elektronisk orginalinnsprut som bruker mer bensin enn ET-sprutet :op

 

Men, ja, kan skru litt på trykk og chip, men der stanser det.

En tidligere kompis av meg kjørte 0,8 i ladetrykk og uten chip på sin 740 med B230ET, og det gikk forsåvidt greit det og da...helt til motoren hans drakk olje :op men Chip er nok å anbefale!

 

hmm ,min brors 740 med ET og rimelig med ladetrykk og cossieturbo(aner ikke hvilken type/modell ,bare at den skal komme fra en cossie) bruker/brukte bare 0,9 pr mil på blandet kjøring til/fra jobb... så det må nesten variere litt fra bil te bil...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. tenningstidspunktet(Fortenning) i hjernen er satt for suge-motor, ikke turbo.

2. Dysene på F-sprutet ALT for små... 150cc eller noe, alt for lite for en "ok" turbokonvertering ihvertfal. ellers må du kjøre med 0,06 i ladetrykk liksom...

 

HMM. går vel sikkert ann å skifte dysene, men tenninga blir vel verre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hva er begrensninga over 200hk med org b230et? rådene? blokka?

hjelper en større intercooler noe?

er det katalysator på en 86mod og hva veier den?(740tic)

hjelper stab stag mye og må jeg ribbe bilen baki for å montere bak? har lyst på kam, hvilken kam liker dere best?

hva gjør en org 740 0-100 på org trykk, og hva greiern det på med maks trykk uten at det piner motoren?

 

mvh Leo

buckle up Dorothy cause Texas is going byebye

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår