Gå til innhold

R - dyser + LH 2.4?

Ranger emnet


Evolve

Anbefalte innlegg

Åssen funker dette siden dysene som sitter orginalt på b230ft/fk er lavohm (?) og R - dysene altså 986ccm dysene er høyohm (?). Trenger jeg da forkoblingsmotstand?

 

Nei

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer vel helt ann på motorstyringa di. Det er vel ikke så veldig mye å vinne på å KUN bytte dyser, du bør vel gjøre noen endringer i mapping osv for motoren. Og da kan det jo være at du bør ha en større LMM. Jeg kjenner ikke så mye til dimensjonene og kapasiteten til dette på Volvo, men skal du ha dyser på 986ccm så ser jeg for meg at du må tilføre en GOD del mere luft dersom du skal få utnyttet effekten som disse klarer å levere drivstoff til....

 

Glenn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så klart er det ikke prat på bytting av kun dyser!

Hadde det vært så klart, så hadde du vel kanskje gitt oss litt mer opplysninger når du stillte spørsmål i første omgang da??

 

Ikke mange her som vet hva du sitter med av kunnskaper fra før, og siden du spør om noe så logisk som ekstra formotstand på noe som har høyere motstand enn det du plukker ut, da tolket i hvertfall JEG det slik at du kanskje ikke hadde all verden med kunnskap om motor og elektro.

Shoot me if I'm wrong...

 

Glenn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skjønte jeg ikke helt, beklager hvis jeg ikke var presis nok i førsten! Men ihvertfall det som er er at jeg skal sette inn b230ft/fk i min 240. Derfor må det jo byttes ledningsnett, og da trengs det jo forkoblingsmotstander hvis jeg skal brukes org dysene, og hvis jeg bruker disse dysene så slipper jeg altså det? Correct me if I`m wrong! Eller om de orginale dysene klarer 260 - 300 hk med progressiv btr?

"95 VW Golf III (grevlingbil)

"84 Volvo 240 - B230FK +

[X] "00 BMW 520 m-sport

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forkoblingsmotstand trenger du dersom: Dysene du setter inn som erstatning har LAVERE resistans enn de du tar ut. Og så kommer det helt ann på ECU'n du benytter deg av, altså hvilke resistanser denne klarer å jobbe mot uten å brenne opp. Bokstavlig talt, brenne!

Det som skjer dersom du setter en spenning på en krets med for liten resistans, så vil du få en større strøm, som igjen vil belaste strømforsyning og kretsen denne strømmen går igjennom. Da får du varme, som kan føre til at en eller flere av kretsene i ECUn din blir for varme og brenner opp.

 

Dette gjelder ikke bare biler og dyser, men alt som du setter spenning på!

 

Enkel logikk, og du finner det i alle elektriske apparater....

 

Glenn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår