shibbyvolvo Skrevet April 5, 2006 Rapporter Share Skrevet April 5, 2006 ok, si at jeg skal støpe et eller anet i glassfiber. ' 1.legger på alufolie og maskeringsteip. 2vokser aluen og teipen? 3.smører på gelcoat, hvorfor? 4.legger på glassfibermatter og smører på polyester. og så pusse og sparkle osv. men som vist tidligere i tråden:hva er gelcoaten til? kan god klage hvis jeg har satt alt i feil rekkefølge eller mangler noe:) er bare så jeg har noe å gjøre i påsken=) Siter [X]Bmw 520i 1990 http://www.bilforumet.no/5-serien/186187-shibbyvolvo-prosjekt-bmw-520-a.html [X]Bmw 320i 1988 http://www.bilforumet.net/showthread.php?p=1775461&posted=1#post1775461 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nsr160 Skrevet April 6, 2006 Rapporter Share Skrevet April 6, 2006 2. Nei. du trenger ikke vokse dersom du bruker folie og maskering. Kun dersom du skal ha en Identisk avstøpning, og ikke maskerer. Letteste måten å forklare gelgoat. Flytende sparkel. For å gi "tingen" en finnish. Altså ikke alltid nødvendig Siter Audi V8, There is only one. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Arcatus Skrevet April 16, 2006 Rapporter Share Skrevet April 16, 2006 skal ikke gelcoat på tilslutt? sånn som du beskrev det no kommer jo gelcoaten inderst, og der er jo ingen som ser det...? Siter -clio 1,4 R(øøøø)N Franskmenn ER litt rar... "Bagasjerom? Neiii.. har ikke det jeg, legg det i bagasjesetet du..." Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BBandersen Skrevet April 19, 2006 Rapporter Share Skrevet April 19, 2006 bruker man form skal jo gelcoaten på først siden man legger "finishen" innerst ;) legge gelcoat utenpå noe som ikke er laget i form er vel mer eller mindre sløsing av penger? siden gelcoaten er ************************* dyr. og legge på gelcoat på innsiden av et avstøp blir også relativt lite meninsfylt...syns det funker bra å ha på litt ekstra polyester på første laget inni formen for er man flink og tar seg tid til å jobbe med glasfibern da så vil man få en meget bra finish uten gelcoat ( i mine øyner). korriger meg hvis jeg tar feil.... Siter - 76 Datsun 100a, Bygges opp - 73 Opel GT, Bygges opp,Nyeste:Skinnseter - 91 Opel Kadett E, RIP -94 Mitsubishi Galant Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jan Arve Skrevet Mai 5, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 5, 2006 men når man har en plugg (som jeg har) og skal støpe formen utenpå, må jeg ikke da ha på gelcoat slik at glassfiberen ikke skal sette seg fast? Beklager at jeg sporer av fra topic Siter Bilen min :D Type: Toyota Carina 2, 91 Mod. Styling: Bygd fra bunn (litt av hvert ;)) Hvor? Nord-Trøndelag, Namsos Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
beemerworld Skrevet Mai 6, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 6, 2006 nei da må du bruke voks... Siter volvo Amazon deler øk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nsr160 Skrevet Mai 6, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 6, 2006 bruker man form skal jo gelcoaten på først siden man legger "finishen" innerst ;) legge gelcoat utenpå noe som ikke er laget i form er vel mer eller mindre sløsing av penger? siden gelcoaten er ************************* dyr. og legge på gelcoat på innsiden av et avstøp blir også relativt lite meninsfylt...syns det funker bra å ha på litt ekstra polyester på første laget inni formen for er man flink og tar seg tid til å jobbe med glasfibern da så vil man få en meget bra finish uten gelcoat ( i mine øyner). korriger meg hvis jeg tar feil.... Ja du får en fin flate. men dersom formen ikke er 100% Eller om du har en for som skal splittes. Gjør du livet lettere med å bruke gelcoat. Men klart det fungerer uten. Om formen er fin nok Siter Audi V8, There is only one. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg