Gå til innhold

stereo med lyd kvalitet

Ranger emnet


red_line

Anbefalte innlegg

du skal ikke teste ut nye Lrx da? :)

 

 

Lrx ?

Mercedes w210 stv avantgarde

Mercedes 2004 vito

Nissan 200sx s13 "drift bilen"

Passat 2001 svt 4motion 2.5 v6 TDI Solgt/Bmw e36 320 cupe Solgt/vw Golf 3 GTI Solgt/Bmw e36 318is sedan Solgt/Passat 1999 stv 1.9TDI Solgt/Mercedes w210 230 Solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 41
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

ta en tlf til ketil (audiart) eller anders (autod) ,det tror jeg er det enkleste,de kommer garantert til å selge deg utstyr som passer perfekt til EMMA konkuranser. er veldig viktig å velge rett cd spiller når du skal i dette gamet....å anbefale ODR til en skal i EMMA for første gang,syns jeg er litt drøyt egentlig,i allefal når det var snakk om budsjett på ca 30 lapper.....

Cosworth,the search for power.

 

 

prosjekt electric orange :http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=125413

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville personlig lagt pengene i høyttalerne. Gode forsterkere er viktig, men i bil er ikke dette like lett å avsløre som selve høyttalerbiten.

 

Men for å få frem dynamikken som vi liker så godt, er det nødvendig med mye ren og rask effekt, og dessverre koster det mye i bilstereoverdenen.

 

Altså, til hjemmebruk er jeg HELT enig i utsagnet ditt, Glenn, da det er mye lettere å skille høyttalere enn forsterkere. Men i bil må jeg si at det gjelder å finne en middelvei. Nå vet jeg ikke hva du mener med "rimelig" heller, da... ;)

 

Personlig ville jeg heller brukt en litt over gjennomsnittet god (f.eks. Phoenix Gold) forsterker med ekte 2 x 50 watt enn en Genesis-forsterker oppgitt til samme effekt, men som koster det dobbelte. Jeg tror aldri jeg hadde klart å høre SÅ stor forskjell på disse to på et godt frontsett - eller for å si det på en annen måte:

 

Så lenge frontsettet er godt nok, BØR det ikke spille noen rolle hvilken forsterker man har, så lenge den leverer nok effekt og ikke TILFØRER støy til signalet fra spilleren.

 

Altså - min prioritering, sett fra et digitalt -> analogt og elektrisk ståsted: En GOD CD-spiller, GODE signalkabler, alminnelig god forsterker med nok av kraft, og GODE høyttalere. Og en helsikes god jobb med å installere det! :D

 

MEN: Nå skal det sies at jeg aldri har, eller har tenkt til, å konkurrere i EMMA. Så beklager om jeg tråkker på hellighetene her. Jeg utelukker selvsagt heller ikke at det er folk her og der med mye mer fintfølende trommehinne enn meg. Antagelig er vel dommerne blant disse? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men for å få frem dynamikken som vi liker så godt, er det nødvendig med mye ren og rask effekt, og dessverre koster det mye i bilstereoverdenen.

 

Altså, til hjemmebruk er jeg HELT enig i utsagnet ditt, Glenn, da det er mye lettere å skille høyttalere enn forsterkere. Men i bil må jeg si at det gjelder å finne en middelvei. Nå vet jeg ikke hva du mener med "rimelig" heller, da... ;)

 

Det du sier her er nok ikke helt riktig. Grunnen til at forsterkere er lettere å skille hjemme enn i bil, er at bilens begrensninger ofte maskerer de små forskjellene som er på fosterkere av oppegående kvalitet. Jeg tenker ikke nå på billigprodukter av typen Soundmagus, Xelent, Boss etc.

Det er alltid lettere å skille høyttalere enn forsterkere rent generelt, da det er større variasjoner.

 

Når det er sagt, er det ingen tvil om at intet blir bedre enn det svakeste ledd, jeg mener dog at det svakeste ledd i de aller fleste tilfellene er høyttalere, og selvfølgelig monteringen av disse.

 

Gode forsterkere koster penger, det er det ingen tvil om. Det gjelder uansett om det er snakk om hjemmebruk, eller bilbruk.

 

mvh

 

Glenn

Mine uttalelser er basert på den erfaring som er opparbeidet gjennom flere år. Subjektive opplevelser vil selvsagt influere. Jeg tilstreber en ærlig og balansert fremstilling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er jeg meget sær når jeg hører forskjell på forsterkere til bil?

 

Bare lurer litt her :P

 

Mvh Tony

 

Selvfølgelig ikke, det er forskjeller, men husk at forskjellen du hører ofte også kan være relatert til høyere nivå. Det er mange som ikke tar dette med i betraktningen. Dette er en psykoakustisk effekt som mange garvede journalister også faller for.

 

mvh

 

Glenn

Mine uttalelser er basert på den erfaring som er opparbeidet gjennom flere år. Subjektive opplevelser vil selvsagt influere. Jeg tilstreber en ærlig og balansert fremstilling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jaja her er det mye synsing ute å går :) .. morsomt å lese er jaffal :D hehe

 

 

tenk litt mer på det.

 

For når det gjelder lyd, så er det beste hva den aktuelle personen syns som er riktig.

 

Så da blir synsing ganske riktig.

 

Men ved montering så er det lett å gjøre feil, mens en trur det er gjort riktig, men det er ikke synsing, men feil informasjon. :d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det du sier her er nok ikke helt riktig. Grunnen til at forsterkere er lettere å skille hjemme enn i bil, er at bilens begrensninger ofte maskerer de små forskjellene som er på fosterkere av oppegående kvalitet. Jeg tenker ikke nå på billigprodukter av typen Soundmagus, Xelent, Boss etc.

Det er alltid lettere å skille høyttalere enn forsterkere rent generelt, da det er større variasjoner.

 

 

Det du sier her, er vel faktisk at du er helt enig med meg, hvertfall så vidt jeg tolker det. Les hele innlegget (om du gidder).

 

Jeg sa at det er bedre å ha et alminnelig bra merke enn et ekstremt bra merke, da det oftest er andre ting som er svakere ledd enn den lille forskjellen mellom disse to.

 

Phoneix Gold-forsterkere som jeg brukte i eksempelet er i fulltoneoppsett neppe særlig sammenliknbart med verken Xelent, Lanzar, Pyle, Jallaballa - eller SoundMagus. Det vil nok skille litt mer enn et lite hestehode i den kampen der...

 

For øvrig syns jeg IKKE det er noe rart at man hører forskjell på en forsterker til 2000,- og en til 10.000,-, men det skulle da også bare mangle, siden man antagelig har høyttalere i samme prisleie! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår