Gå til innhold

Er brukt S4 eller S6 et trygt kjøp?

Ranger emnet


Sharp

Anbefalte innlegg

Ser de veier ca. 1800 kg. Tung bil. Hvor mye bruker dere på mila? Vil det være mulig å komme under litern på langkjøring?

 

Ser de fleste S6 har grønne skilter. Det er vel 10 år etter de ble tatt inn i landet du kan sette inn bakseter gratis? Virker som om de fleste ble bruktimportert for 5-6 år sia. Kan jeg noe sted på nett skjekke når en bil kom inn i landet?

1996 850 R

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 32
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

De er vel 1700kg inkl fører...

 

2.2T bruker mindre om de er trimmet faktisk!

Kjører fint under litern på langkjøring.

 

Ellers er det så som så, har den brukt mye bensin har du og ''brukt'' den;) Kjører man gris renner det igjennom, men det koster jo å ha det morro så...

 

Ellers er det jo ingen tvil om holdbarheten til femmermotorene, det har jo audi vist oss i 25år nå...

-01 Audi RS4

-86 Urquattro 20V Turbo

-92 S4/S6 Sedan

-86 GT Coupe

-86 Scirocco GTX 16v Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spørs hvem som har hatt bilen i sin eie. er det en ungdom så bør du være obs. I tillegg om en person skryter hemningsløst av bilen uten å si noe negativt bør du også være obs.

 

Du kan se i vognkortet når bilen er førstegangsregistrert i norge. Det du må gå ut i fra.

1998 VW Passat 1.8T Tiptronic

X: 1990 Volvo 240 GL B230F (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå får jeg gi meg? Nei du må nok gi deg der :P Hvor mye brukte din på mila? En mindre motor bruker mindre bensin enn en større motor med flere sylindre og samme effekt. Så sant man ikke kjører rundt ed fullt trøkk hele tiden da :P

Tur retur Furnesdalen på vintertreffet. Landevei med litt aktiv kjøring. Pådrag her og der og forbikjøringer og div. Kjørekompjuteren viste snitt på 1,1 når jeg kom hjem. Har fått den ned på 0,9 ved EKSTREMT pen kjøring. Kom ikke å si at 2,2T er så mye mere gjerig en det a. Leste ett bil blad for en tid tilbake der de hadde kjørt Kristiansand-Bergen-Oslo-Kristiansand på 0,8 med 4,2. Målet da var jo å bruke så lite bensin som overhode mulig så det er vel ikke representativt for vanlig kjøring men det er jo ett bevis på at det går.

Hvem er best og hvorfor er jeg det?

Men hva faen er din unnskyldning?

I stallen pr dags dato

2005 Polo cross / 2002 Tahoe / 2008 Caddy Maxi/ 1986 Sierra (prosjekt) / 2008 Opel Combo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Greit, jeg gir meg.... eller ikke :P Kommer mye ann på person til person også dette med forbruk. Men så på katalogen til s4/s6 så ser du at det oppgitt en forskjell på bensinforbruket på v8 vs r5. Men klart man drar mer damer med v8 da

Japanisce Industriabfall, nein danke!

audi s2 morrobil

audi s2 bruksbil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå får du gi deg a Frank 2,2 og V8 bruker akkurat like mye på mila og når du trimmer en 2,2 bruker den mere. Og det med at V8 bruker olje var frem til 95 etter det er problemet borte.

 

 

Desverre så sluttet ikke oljeforbruket på v8 motorene i 1995..

Siste v8 vi overhalte var på en 2002 mod s6(nye typen). der var oljeforbruket så kraftig at tre av eksos utløpene nesten hadde grodd igjen av olje avleiring.

måtte bytte alle styringene og tettningene+++++

 

Har selv hatt den skuddsikkre turbo motoren, og den kan anbefales...burde funnet en med 5 coiler, og ikke den med fordeler.

 

 

KEEP LOOKING

Det er kjedelig og vite alt, men ikke vite hvorfor!!!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår