Gå til innhold

Spl??

Ranger emnet

meino

Anbefalte innlegg

jeg har hørt så meget om dette merket som heter spl dynamics.. er dette et bra merke?? å er det et merke som heter spl audi?? å er det noe bra??

Tar deg ikke på motor men tar deg på galskapen!

*Audi A4 TdiQ*

*King Cab 2.2 badass*solgt*

*Sierra 2.0 IS *søppel*

*arctic cat zl 500 *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SPL Dynamics = Bra lyd - så lenge det fungerer, de har hatt litt holdbarhetsproblemer med forsterkere og frontsett, så vidt jeg vet... Har hatt det selv også, måtte mekke litt på forsterkeren, og returnere frontsettet - men så lenge det fungerte, var det knall lyd ;) Ta det for hva det er verdt. Hehe.

SPL AudiO (<- husk O'en) er så vidt meg bekjent noe møkk. Har ikke hørt særlig gode ting om dem, pluss at spesifikasjonene på hjemmesiden ikke er særlig gode. Men sikkert noen som er fornøyd med det også, om det ikke koster noe særlig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har hørt noe sånn som at de vare i 3 mnd så er de helt utspilt subbene altså.. å forsterkerne er bare dritt.. mn jeg fikk et bra tilbud på en dig 1450 å 2 X spl subber.. det var vist likedane subber som det er sotte norgesrekord med(???) er det noen som har erfaring med den forsterkern eller de subbene vist dere skjønner åssen subber jeg snakker om??

*Audi A4 TdiQ*

*Sierra 2.0 IS *søppel*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Broren min har hatt sub'ene, dersom det er SPL Dynamics. Veldig bra de!

DIG-1450 var forsterkeren jeg hadde, som jeg måtte modifisere (var dårlige loddinger, samt at kretskortet hadde et par dårlige komponenter som gikk i stykker).

Etter "moddingen", fungerte den helt fint frem til jeg solgte den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SPL Dynamics PRO-subber har jeg hørt i flere forskjellige kasser og biler, og de spiller meget bra bare de får nok effekt :) Forsterkerene spiller også meget bra så lenge de fungerer. De har desverre vært plaget med høy feilrate på monoblokkene som nevnt over. Har vel stort sett vært snakk om svikt i produksjon såvidt jeg har forstått, så er bra saker bare "slurvet" fra produksjonen blir rettet opp :)

Når det gjelder holdbarheten på elementene, så har jeg lite å utsette på dem. Har en kamerat som benyttet slike i dB-drag og fóret dem med 1500wrms hver. Derettet ble de flyttet over i annen bil og spiller like bra den dag i dag. De er vel ca. 2år gamle nå, så tror de tåler en støyt :)

Hadde ikke vært i tvil når det gjelder subbene hvertfall. Stiller meg litt mer tvilende til forsterkerene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har hørt noe sånn som at de vare i 3 mnd så er de helt utspilt subbene altså.. å forsterkerne er bare dritt.. mn jeg fikk et bra tilbud på en dig 1450 å 2 X spl subber.. det var vist likedane subber som det er sotte norgesrekord med(???) er det noen som har erfaring med den forsterkern eller de subbene vist dere skjønner åssen subber jeg snakker om??

DIG 1450 er en av de bedre forsterkerne til SPL Dynamics med tanke på kvalitet og ytelse pr krone.

Jeg satte selv norgesrekord i min klasse med en slik forsterker og 2 stk 10" subber fra Pioneer. Og kunne nok spillt enda høyere med bedre kasse osv.

Den driver det meste ganske så greit for å si det sånn

drev også 4 stk RF Punch Stage 1 med en slik forsterker, og de spillte helt sykt.

Godt over 140 dB i en Van (alt etter hvor man målte)

2009 - Ford Mondeo Titanium Sport - Powershift
2000 - Ford Focus
2000 - VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok da tror jeg at den blir kjøpt:) BTW er det noen som har inntressert i en wildbeast 15" å cadence z-7000 med støy.. til 5000?

*Audi A4 TdiQ*

*Sierra 2.0 IS *søppel*

Lenke til kommentar
Del på andre sider