Gå til innhold

Oljelekkasje og motoren blir varm:(

Ranger emnet

Gjest kentiver

Anbefalte innlegg

Gjest kentiver

Hei

Oppdaget igår at jeg har fått en oljelekasje på bilen, ser ut som det kommer fra toppen, er minst 1\2 liter olje som har kommet ut siste...tja... måneden sånn ca.

Er det nok å bare bytte toppakningen? ser ut som det er derfra det kommer:(

Motoren blir og fort varm når jeg står iro, 3-4 minutt så stiger temperaturen betraktelig opp, men har merket at ikke radiatorvifta starter, noen som vet en grei måte å teste om den er gåen på?

Motoren har ikke gått så alt for langt, så vil redde den før den blir ødelagt:)

Forresten en 87Mod 1.8L GL.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kentiver
Om toppakningen er gåen så kan du få komprimert luft i kjølesystemet, da blir den fort varm. Om du titter nedi ekspansjonstanken er sikkert vannet ditt sort av sot.

Ok, skal ta å sjekke det, skal å fikse nå greier på bilen om en stund. Hvis det er det, er det nok å bytte toppakningen da? Merket igår når bilen var kald så var det en svak lyd i motoren, hørtes nesten ut som noe kompresjon som var galt, men forsvant etterhvert som den ble varm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kentiver

Var ikke noe sot i kjølesystemet. Men toppdekselpakningen var gåen, så var å kjøpte meg ny isted, skal mekke den på bilen litt senere idag. Noen som har noe bra tips til å teste radiatorvifta? Den går hvist aldri:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kentiver
Pluss og minus fra vifta rett på batteriet, da vil du se om den virker;)

Hvis den starter og snurret fint så er det nok noe annet som er feil, en temperaturføler f,eks..

Hmm, tja, skal sjekke;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er ikke meninga å prøve å stjele tråden din, men har samme problem på min, den har bestandi blitt "for" varm av å stå på tomgang.. Var oljelekk. på den da jeg kjøpte den, så skifta toppakninga + mange andre pakninger rundt omkring, noe som hjalp på lekkasjen, men ikke på selve temperaturen.. Er ikke noe i veien med radiatorvifta tror jeg, den går når den skal..

Noen tips.?

86 VWGolf2 1.6 cl --> Prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider