sebschneid Skrevet Mai 10, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 10, 2006 dette er også veldig prisavhengig også, så håper jeg kan finne et greit turbo kit til en rimelig penge, hvordan blir det med den orginale topp pakningen ? tåler den trøkket ? og hvor mye "kan jeg"/"bør jeg" jeg eventuelt lade mvh Kim Freding Snakk med ESS Tuning i Aremark. De har kompressorkit til de fleste BMW. Har prøvd en 2002 325 med ett slikt kit, det fungerte meget bra. Har vurdert ett til min m3. kommer på rundt 60 lapper tror jeg det var. Siter 2004 BMW M3 (sommerbil) 1993 Mazda 323 GTR (vinterbil) 2005 Yamaha RX1 tubo ic (snøscooter) 2006 Artic Cat M7 162" (snøscooter) 2006 Yamaha YZF R1 SP (motorsykkel) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Azzido Skrevet Mai 10, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 10, 2006 Kompressor er noe jeg ville sterkt vurdert... na trimming koster mere enn det smaker... får mere hk for pengene med en skikkelig presse... Siter _________________ - 02 Audi A4 avant 130hk tdi www.swfoto.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ELLINGSEN Skrevet Mai 11, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 11, 2006 Jeg kan anbefale ESS. Karakteren på BMW motorene blir ikke ødelagt. Jeg er værtfall veldig fornøyd og den har vært på bilen i 3år uten noe problemer. Største fordelen med de er at du får et enormt mye mer bånndrag :) Så slipper du turbodelayen. Du burde vel får 400-430hk med et slikt kit? :) Siter Allroad 2.5TDI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JimRune Skrevet Mai 11, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 11, 2006 en smule offtopic her, men tenkte kanskje dere m3-folk ville ha interesse av denne filmen... http://videos.streetfire.net/Player.aspx?fileid=2CE3FAE3-BAB9-4E52-B409-F6D2CC6C96E8 Siter volvo (950?) prosjektet... http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=144769 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ELLINGSEN Skrevet Mai 12, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 12, 2006 Greit trimma den volvon der ja..Hiv på ESS på den så stiller saken seg litt annerlunda :) Siter Allroad 2.5TDI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JimRune Skrevet Mai 12, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 12, 2006 jo, da blir sikkert saken en annen.. s60`n er kun trimmet med programvare og større eksos, er originalt 250 hk. men tror de to bilene stiller ganske likt, for han med m3, er noe sein i reaksjon.og det lille jeg klarte å få med meg, var at m3en var en cab i tillegg.. var det du som monterte ESS-kitet på din bil? har akkurat montert kit på 325i 2002 mod. har du hatt noen problemer med kitet? etter montering, har jeg byttet ut en luftmassemåler, og i tillegg blir den nye luftmassemåleren makset ut av og til (i 200 km/t ++) Siter volvo (950?) prosjektet... http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=144769 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ELLINGSEN Skrevet Mai 12, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 12, 2006 Nye S60R har vel 0-100 på 5.5orginalt? M3 E46 cab er vel på 5.3 .. Jeg har ikke montert kittet selv. Kjøpte bilen med kittet på. Det har vært på i 3år og det har ikke vært noe problem hittils. (montert hos ESS) Eneste er at clutchen er nok for svak merker jeg. Driver å leter etter noe bedre clutch. Har hørt flere har hatt litt problemer med luftmassemåleren. Usikker på hva de har gjort tidligere, men vet at det er noen tips for å gjøre den litt bedre. Kan jo også høre med ESS med hva de har å si :) Er du ellers fornøyd med dit kitt. Hadde du din før og etter montering? Stor forskjell? Jeg ble værtfall ganske overrasket over hvor bra kittet fungerer :) Siter Allroad 2.5TDI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JimRune Skrevet Mai 12, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 12, 2006 den s60`n på filmen er bare en t5 (250 hk) og R har 300 hk originalt. det er ikke jeg som eier 325en, en kompis av meg som eier den. han er ikke den personen som gjør så mye med bilen, så det levner han til meg. men ærlig talt; bilen er ikke til å kjenne igjen etter trimminga. det føles rett og slett ut som en stor og kraftig N/A motor med ESS-kitet på. nydelig drag over hele registeret. men maks ladetrykk kommer ikke før på ca. 6000 rpm. skulle gjerne fått det til å komme litt tidligere, men da må vel reimhjul osv. byttes ut. ny clutch er bestillt fra ESS, til clutchen brukes det original lamell, men trykkplata blir 25% sterkere. iflg. ESS skal dette holde. clutchen kosta bare 6500,-. har fått sjekket pris andre plasser, da er prisen på 8000 og oppover. en annen kompis av meg kunne få tak i en verre clutch til 10000 lapper, men eieren av bilen ville helst ha en som det gikk å kjøre normalt med. ellers tror jeg det kommer til å bli innkjøpt vannkjølt intercooler i løpet av sommeren, skal gi ca 20 hk (?) ekstra.. Siter volvo (950?) prosjektet... http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=144769 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hersker Hans Skrevet Mai 12, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 12, 2006 Hvis vanos ikke tåler overlading så er det vel bare teit å ta utgangspunkt i denne motoren når man vil ha turbo? er jo feil stempler og kompresjon og sikkert ikke underspyling av stempler ++, ta utgangspunkt i en turbomotor i stedet? selg bilen/motoren og kjøp deg en rb26 eller en supra motor eller noe teit. Gatebil taxien har vel forresten den motoren der med turbo? Egentlig så blir alt dette synsing. gjør som du vil! :) Siter Driftfun.com 1967 Chevrolet Camaro LS1/T56 1990 Chevrolet Van 6.5 g30 1990 200sxS13 LS1/T56 (LS13) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ELLINGSEN Skrevet Mai 12, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 12, 2006 Turbo? Snakker om kompressor her..eller så datt jeg ut i diskusjonen :) Jeg snakket med ESS tidligere idag vedr. clutchen..fikk pris på 7000,- jeg..juks!..men clutchen hørtes gunstig ut iom at den ikke fikk så veldig mye hardere pedaltrykk. Blir en del køkjøring og småkjøring i byen..:( Siter Allroad 2.5TDI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turbo2 Skrevet Mai 24, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 24, 2006 Har en m3 3,2 selv, byttet innsug, og ecu+eksos hele veien. Tipper det er rundt 350hk i den nå. Men hei og hå for ett moment! Gatebiltaxien har en 3,0liter og der er der enkel vanos. Koster 120 000 med en gang og lage turbo motor av 3,2 literen.. Bo. Siter http://www.gatebil.no http://www.norskescortregister.net Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.