Gå til innhold

3.2 liters og trimming

Ranger emnet


kim77

Anbefalte innlegg

dette er også veldig prisavhengig også, så håper jeg kan finne et greit turbo kit til en rimelig penge, hvordan blir det med den orginale topp pakningen ? tåler den trøkket ? og hvor mye "kan jeg"/"bør jeg" jeg eventuelt lade

 

mvh

Kim Freding

Snakk med ESS Tuning i Aremark. De har kompressorkit til de fleste BMW. Har prøvd en 2002 325 med ett slikt kit, det fungerte meget bra. Har vurdert ett til min m3. kommer på rundt 60 lapper tror jeg det var.

2004 BMW M3 (sommerbil)

1993 Mazda 323 GTR (vinterbil)

2005 Yamaha RX1 tubo ic (snøscooter)

2006 Artic Cat M7 162" (snøscooter)

2006 Yamaha YZF R1 SP (motorsykkel)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan anbefale ESS. Karakteren på BMW motorene blir ikke ødelagt. Jeg er værtfall veldig fornøyd og den har vært på bilen i 3år uten noe problemer. Største fordelen med de er at du får et enormt mye mer bånndrag :) Så slipper du turbodelayen.

 

Du burde vel får 400-430hk med et slikt kit? :)

Allroad 2.5TDI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jo, da blir sikkert saken en annen.. s60`n er kun trimmet med programvare og større eksos, er originalt 250 hk. men tror de to bilene stiller ganske likt, for han med m3, er noe sein i reaksjon.og det lille jeg klarte å få med meg, var at m3en var en cab i tillegg.. var det du som monterte ESS-kitet på din bil? har akkurat montert kit på 325i 2002 mod. har du hatt noen problemer med kitet? etter montering, har jeg byttet ut en luftmassemåler, og i tillegg blir den nye luftmassemåleren makset ut av og til (i 200 km/t ++)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nye S60R har vel 0-100 på 5.5orginalt? M3 E46 cab er vel på 5.3 ..

 

Jeg har ikke montert kittet selv. Kjøpte bilen med kittet på. Det har vært på i 3år og det har ikke vært noe problem hittils. (montert hos ESS)

 

Eneste er at clutchen er nok for svak merker jeg. Driver å leter etter noe bedre clutch.

Har hørt flere har hatt litt problemer med luftmassemåleren. Usikker på hva de har gjort tidligere, men vet at det er noen tips for å gjøre den litt bedre. Kan jo også høre med ESS med hva de har å si :)

 

Er du ellers fornøyd med dit kitt. Hadde du din før og etter montering? Stor forskjell? Jeg ble værtfall ganske overrasket over hvor bra kittet fungerer :)

Allroad 2.5TDI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

den s60`n på filmen er bare en t5 (250 hk) og R har 300 hk originalt. det er ikke jeg som eier 325en, en kompis av meg som eier den. han er ikke den personen som gjør så mye med bilen, så det levner han til meg. men ærlig talt; bilen er ikke til å kjenne igjen etter trimminga. det føles rett og slett ut som en stor og kraftig N/A motor med ESS-kitet på. nydelig drag over hele registeret. men maks ladetrykk kommer ikke før på ca. 6000 rpm. skulle gjerne fått det til å komme litt tidligere, men da må vel reimhjul osv. byttes ut.

 

ny clutch er bestillt fra ESS, til clutchen brukes det original lamell, men trykkplata blir 25% sterkere. iflg. ESS skal dette holde. clutchen kosta bare 6500,-. har fått sjekket pris andre plasser, da er prisen på 8000 og oppover. en annen kompis av meg kunne få tak i en verre clutch til 10000 lapper, men eieren av bilen ville helst ha en som det gikk å kjøre normalt med.

 

ellers tror jeg det kommer til å bli innkjøpt vannkjølt intercooler i løpet av sommeren, skal gi ca 20 hk (?) ekstra..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis vanos ikke tåler overlading så er det vel bare teit å ta utgangspunkt i denne motoren når man vil ha turbo? er jo feil stempler og kompresjon og sikkert ikke underspyling av stempler ++, ta utgangspunkt i en turbomotor i stedet? selg bilen/motoren og kjøp deg en rb26 eller en supra motor eller noe teit. Gatebil taxien har vel forresten den motoren der med turbo?

 

Egentlig så blir alt dette synsing. gjør som du vil! :)

Driftfun.com

1967 Chevrolet Camaro LS1/T56

1990 Chevrolet Van 6.5 g30

1990 200sxS13 LS1/T56 (LS13)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Turbo? Snakker om kompressor her..eller så datt jeg ut i diskusjonen :)

 

Jeg snakket med ESS tidligere idag vedr. clutchen..fikk pris på 7000,- jeg..juks!..men clutchen hørtes gunstig ut iom at den ikke fikk så veldig mye hardere pedaltrykk. Blir en del køkjøring og småkjøring i byen..:(

Allroad 2.5TDI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår