Gå til innhold

forbruk og andre småting

Ranger emnet

9062622i

Anbefalte innlegg

hei folkens

lurte på en ting, ca hvor mye skal en 2.2i bruke på mila?

har på følelsen av at lambda-sonden må byttes, nemlig.. tror ikke den har vært bytta på minst 100k km. anger2

ellers tips på hva jeg bør sjekke\bytte? bilen har ruslet 250k snart, og jeg kjøpte den brukt, uten servicehefte :tannløs

jeg har nettopp hatt litt problemer med den, viste seg at kontakten til luftmengdemåleren hadde irret ned, så jeg brukte usannsynlige mengder bensin.. like før Staten Forurensingstilsyn banka på. :oohh

andre ting jeg lurte på; vifta funker bare på 3. og 4. 'gir', i 1. og 2. hakket skjer det ingenting. er litt irriterende å måtte ha den på nesten full guffe hele tiden ja..

og til slutt: sentrallåsen konka her om dagen. jeg måtte nappe ut sikringa, det høres nesten ut som et relè som ikke slår inn, men sentrallåsen styres vel ikke av et relè? tips? triks?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

når d gjelder gira på varmeanlegge ditt :peace:

så er det en motstand som ligger på et motstandsbrett i vifta som har gått til faenes. skjedde akkurat d samme hos meg.

du må skifte hele brette hvis du vil ha 1. og 2. gir operativt igjen.

koster nytt 700,-

jeg var på hugger'n å skulle ha der, men bare ødelagte motstander der å, men du kan jo være heldigere

nå: mazda 626 2,0i 16v DOCH 1988 modell (148 HK)

før: golf 3 1,4i 1994modell (60 HK)

en vis mann sa en gang til en bileier med liten motor:

"if you can't race it, style it "

Lenke til kommentar
Del på andre sider

motstandsbrette ligger på passasjersiden fremme. tar du av det svarte dekselet som henger under hanskeromme, finner du selve vifta.... brette ligger på undersiden av vifta.... helt inn ved torpedoveggen...

er drit dårli til å forklare, men d burde vertfall gi deg en liten pekepinn

nå: mazda 626 2,0i 16v DOCH 1988 modell (148 HK)

før: golf 3 1,4i 1994modell (60 HK)

en vis mann sa en gang til en bileier med liten motor:

"if you can't race it, style it "

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På min '86 sitter det et rele til sentrallåsen på passasjersiden, bak et deksel mellom døra og torpedoveggen.

Har selv hatt problemer med sentrallåsen, men for min del hjalp det ikke å bytte releet..

Byttet ut alt som hadde noe med sentrallåsen å gjøre i døra på førersiden og da funket det.

Regner med det var dårlig kontakt et eller annet sted som var problemet her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hva bytta du med da? originale deler, eller brukte eller mekonomen-deler?

får man kjøpt slikt mer?

jeg tror også at det er noe ved førerdøra som er slitt\dårlig kontakt, og at det er her problemet ligger..

utrolig irriterende når jeg er så sløv til å sjekke at alle dørene er låst..

Lenke til kommentar
Del på andre sider