Gå til innhold

Kjøring med turbo uten styring!

Ranger emnet


DynaCore

Anbefalte innlegg

Hei.

Har nå fått fatt i et greit turbokit til hondaen. Dette har jeg akkurat råd til, så jeg får ikke kjøpt styring før til neste lønn.

Går det greit å kjøre uten styring? Og bare montere en turbotrykksmåler, slik at jeg vet at jeg ikke mater motoren med for mye trykk?

 

Takker for alle svar

 

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan vel grovjustere turbotrykket ved wastegate evt med en pys ventil.

 

Motorstyring har du vel fra før av på motoren?

O-1999 VW Passat 4Motion.

O-1989 E34 535. prosjekt.

x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Har nå fått fatt i et greit turbokit til hondaen. Dette har jeg akkurat råd til, så jeg får ikke kjøpt styring før til neste lønn.

Går det greit å kjøre uten styring? Og bare montere en turbotrykksmåler, slik at jeg vet at jeg ikke mater motoren med for mye trykk?

 

Takker for alle svar

 

Mvh

 

Blir fort dyrt å sette på turbokittet uten skikkelig mapping, koster deg fort en motor til................

No SPEAKERS

NO BODYKITS

NO BULLSHIT

M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi

M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Detonasjon tar ikke hensyn til ladetrykk. Mest sannsynlig tenner "Check Engine"-lyset det øyeblikket trykket i innsugsmanifoilden overstiger atmosfæretrykket, med de følgene dette har (les: går som en dass). Var jeg deg ville jeg tatt fjæra ut av wastegaten frem til du får omchippa hjernen og kan kjøre Hondata/Crome/Uberdata/TurboEDIT/BRE. Hondamotorer har liksom en lei tendens til å blåse alle fire ringlandene og hive råder ut blokka når de ikke er remappet via nevnte metode (bare så du er klar over dette og ikke ender opp med verdiløse objekter som V-AFC'er, S-AFC'er, FMU'er, enveisventiler og annet tøv).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Detonasjon tar ikke hensyn til ladetrykk. Mest sannsynlig tenner "Check Engine"-lyset det øyeblikket trykket i innsugsmanifoilden overstiger atmosfæretrykket, med de følgene dette har (les: går som en dass). Var jeg deg ville jeg tatt fjæra ut av wastegaten frem til du får omchippa hjernen og kan kjøre Hondata/Crome/Uberdata/TurboEDIT/BRE. Hondamotorer har liksom en lei tendens til å blåse alle fire ringlandene og hive råder ut blokka når de ikke er remappet via nevnte metode (bare så du er klar over dette og ikke ender opp med verdiløse objekter som V-AFC'er, S-AFC'er, FMU'er, enveisventiler og annet tøv).

 

Det er innebygd wastegate i denne da...Tenkte å kjøpe en Hondata styring etterhvert ja, men har ikke råd til dette med det første. V-AFC....og sånt sier meg veldig lite.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår