Gå til innhold

Trenger litt hjelp til å ta ut side rutene bak på vectra a

Ranger emnet

Mazda_Power

Anbefalte innlegg

Låner tråden litt igjen jeg.. :P

Opelmaffian: Bra skrevet :) Får man bruk for lim når man skal montere ruten igjen?

Er det lim på "heisen" til ruta?

Du kan vel ikke utdype litt mere hvordan man tar av dette trekantdekselet bakerst på døra ved ruta?? :)

Og du vet vel ikke hvilken solfilm som ble brukt på bilen din? bilde? ;)

kzn: Okai, tror kanskje jeg slår til med en bestilling derfra jeg også :-) Om jeg ikke kjøper solfilm hos min lokale mekonomen da :P

Ingen lim til rutejobb bortsett fra bakrute og frontrute. På heisen til ruta sitter det veldig mye svart guffe. Dette er glideguffe. ikke tørk bort det. glemte å skrive det... :)

Ang. bilde skal jeg skaffe det. Bilder er tatt men har ikke fått lagt dem ut ennå. Nei vet ikke hvordan film, alt jeg vet er at filmen er lagt på ved 270 grader, så da kan jeg også bruke varmetrådene i bakruta... :)

05' VW Caddy 1,9TDI

99' Vectra 1.8i 16V STV

95' Vectra 2.0i 16V - Spiker

91' Vectra 1.8i 8V - Spiker

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk krasja ene siden på bilen min. Så prøvde jeg å ta ut ruta for å vite åssen jeg skulle sote den ruta på den nye døra. Endte opp med en del riving og sliting. Men man får den ut uten skader. :) Den vindussveiva trenger du noe tynt noe for å komme bakom og få ut en liten clips eller noe. Så er det bare å rive og slite :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bak vindussveiva sitter det en liten seg-ring. Den er lettest av ta ut om man har en seg-ring klype, men hvis ikke bruker en eller to små flattrekkere. Seg-ringen skal ut motsatt vei av den veien sveiva står (senter av sveiva håndtak en vei, utgangen til seg-ringen motsatt vei).

05' VW Caddy 1,9TDI

99' Vectra 1.8i 16V STV

95' Vectra 2.0i 16V - Spiker

91' Vectra 1.8i 8V - Spiker

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke nødvendig å rive å slite... Noe man egentlig ikke bør gjøre når det handler om plast på bil... hehe.

Det var ikke ment slik jeg skrev det heller :P

Det meste glir av automatisk når man har ute skruene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen lim til rutejobb bortsett fra bakrute og frontrute. På heisen til ruta sitter det veldig mye svart guffe. Dette er glideguffe. ikke tørk bort det. glemte å skrive det... :)

Ang. bilde skal jeg skaffe det. Bilder er tatt men har ikke fått lagt dem ut ennå. Nei vet ikke hvordan film, alt jeg vet er at filmen er lagt på ved 270 grader, så da kan jeg også bruke varmetrådene i bakruta... :)

Yeppz! Takk for informasjonen, skal ikke ta vekk noe glideguffe jeg vettu :)

Jeg kommer til å sote de 3kant rutene også, der er det vel lim. Vet vel ikke hvilken lim jeg bør bruke der når jeg skal montere rutene igjen? :)

Opel Vectra B 96mod

Audi 80E 92mod - Solgt

Opel Vectra A 92mod 4x4 - Solgt

Opel Vectra A 94mod - Solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

IKkke no lim der heller... trekantrutene er skrudd med 4skruer me 9mm mutter (hvis jeg ikke hsuker feil) på innsiden av karroseriet. er gummilista som får dette tett.

Okai :) Da vet jeg hvordan ting skal gjøres!! Nok engang, thanx :)

Opel Vectra B 96mod

Audi 80E 92mod - Solgt

Opel Vectra A 92mod 4x4 - Solgt

Opel Vectra A 94mod - Solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har åpnet døra på min Vectra A nå, gjenstår bare å ta ut vinduene. :)

Hittil må jeg si det var veldig enkelt, håper det er like enkelt å ta ut rutene.

Regner med at ruten er limt fast i denne "heisen"?

Og hvilken lim bør jeg bruke for å få festet ruten igjen til denne heisen?

Og hvilken lim til eventuelle lister?

Kalisto: popnitetang? Hva er det? :P Og hvor kjøpes det? Bilde? :)

kzn: Er enormt mye enkelere å få et bra resultat om man tar ut ruten, om man ikke tar den ut så får man jo heller ikke dekket alle områder, som du vet.

Hvilken solfilm bruker du på bilen din? Pen vectra du har forresten :)

Feil!! du trenger ikke å borre ut no nagler!! den metal lista skal være med ut når du tar ut ruta!! får å få ut ruta, må du løste førings lista til ruta, bakerst på døra, sitter en skrue bak lista og ei inni døra og utover, er ikke no problem å ta ut sidedør ruta, gjort det fler ganger!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, det er den føringslista som er problemet. Jeg tok ut sidelista i helga, og jeg holdt på ganske lenge uten å ta den vekk. Er nesten umulig uten å ødelegge noe. Før du tar ut føringslista er det nesten dødfødt å prøve.

Lenke til kommentar
Del på andre sider