Gå til innhold

Problemer med defa alarm - lys slutta og blinke

Ranger emnet

Boosti

Anbefalte innlegg

På min 90 mod golfen er det defa fjernstyrt setrallås og alarm. Om det er etter montert eller orginalet vet jeg ikke. Men i går ble gikk alarmen av og ble ståenes på em stund. (har kobbla fra tuta) Og etter det så ha blinklysa slutta og blinke når alarmen går av, og nå jeg låser opp og igjen bilen.

Hva kan væra feil.....jeg tengte litt på at det kansje var en sikring som hadde gått når alamen sto på for lenge. Så den ikke skulle tappe battteriet eller no sånt. Men for sitter sikringene og hovedsentralen til defa alaren. Ved den orginale sikrings boksen?

Noen som har vært borti detta før, defa er jo en mye brukt alarm.

Hvor pleier hjernen til defa alarm og bli plasert på en golf

Kvalitetsbevisst

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei du.. jeg trodde jeg hadde en 'feil' med mitt også engang ifjor.. da viste det seg at bakluka stod oppe uten at jeg visste det, den var ikke smelt ordenlig igjen.. det er sånn smekklås opplegg vettu... da jeg låste med fjernstyringa.. så blinka det ikke.. for og varsle at den ikke var låst:)

kanskje noe lignende du opplever?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei du.. jeg trodde jeg hadde en 'feil' med mitt også engang ifjor.. da viste det seg at bakluka stod oppe uten at jeg visste det, den var ikke smelt ordenlig igjen.. det er sånn smekklås opplegg vettu... da jeg låste med fjernstyringa.. så blinka det ikke.. for og varsle at den ikke var låst:)

kanskje noe lignende du opplever?

Skal gå ut og se på det der.....takk for tipset

Kvalitetsbevisst

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også Defa alarm til min Audi 80, der verken tuter det eller blinker når jeg låser opp og igjen med fjernstyringen. Lurer også på hva det er som gjør det. Jeg trenger ikke den tutingen eller noe lyd, men det hadde hvert greit hvis blinklysene hadde blinket, ved opp og igjen låsing.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har du den typen der lysdioden blinker fort hvis en av dørene er åpne? I såfall, hender det at den blinker fort uten at noen av dørene er åpne?

Du har jo en bryter i hver dør og bakluka,til kupelyset ditt. I tillegg er det som oftest en tilsvarende bryter under panseret, slik at alarmen skal gå hvis panser blir åpnet. Sjekk at alle disse bryterne fungerer som de skal.

Har du prøvd å aktivere alarmen, og så åpne en dør? Går den da, eller er det helt dødt?

Det er som oftest sånn, som noen skrev over her, at hvis en av dørene er åpne, blinker ikke blinklysene, og alarmen aktiveres ikke(men bilen låses allikevel)

Håper du fikk noe ut av dette!:tannløs

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok... da ville jeg ha sjekka forbindelse mellom defa-sentralen og blinklyset. Den er mest sannsynlig kobla inn på nødblink-bryteren med såkalte strømtjuver som er klemt inn på ledningene... dette er noe dårlige greier. bytt disse med skikkelige kabelsko, så tenker jeg det skal bli andre boller!

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Strømtyver av grei kvalitet er ganske sikkert ville jeg si.. MEN, jeg har sett hvordan disse defa alarmene er installert i flere biler.. i all hast. og da mener jeg slurve feil til de grader.. :sleeping

Men som jeg sa, er nok muligens en bryter.. men siden de ikke blinker da alarmen går ville jeg satsa pengene på en dårlig kontakt med nødblink funksjonen.. lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for alle sva....skal sjekke forbindelse mellom defa-sentralen og blinklyset i morra. Så får jeg håpe feilen ligger der, er rimelig kjedelig detta. Da jeg kjøpte bilen for under 14 dager siden, og var storfornøyd med at jeg hadde alarm og fjerstyrt sentrallås. Og etter to og en halv uke var morroa over anger2

Kvalitetsbevisst

Lenke til kommentar
Del på andre sider