Gå til innhold

Boomboxx: '97 Honda Civic

Ranger emnet

BoomBoxx

Anbefalte innlegg

Hehe, den var ikke gratis (!?), men tusen takk, Codegen! :)

Og Tony, du kommer nok til å se/høre gamlebilen min suse rundt i Drammen nå fremover, byttet den i Civic'en med en derfra...

Litt småkjedelig å gå fra over 200 gamp til, tja... 75 (?), og vite at "hey, denne "vilt spreke" 75-hester'n, den er nå min"! ;)

Nå blir det litt rot med leiligheten framover, men skal ta noen "FØR-bilder" så fort jeg får anledning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg utstyret som skal inn i bilen klart (så og si).

Fikk klemt inn 960MP'en i dag, så den blir det hellige overhodet i familien :D

Ellers en liten liste:

- Defa-alarm

- Pioneer DEH-P960MP

- (2) Phoenix Gold Tantrum T250.2 til frontsett, en amp. brokoblet pr. kanal.

- (1) Cadence CVL-6K, litt moddet, komponentsett foran

- (1) SoundMagus X-3000 monoblokk til sub

- (1) SoundSplinter RL-p15 D2 (15", dual 2 ohm, 500W rms) subwoofer i portet kasse (tunet til 30-35Hz).

Blir muligens også en 6,5" midbass fra Elemental Designs i midtkonsollen, og jeg får tid til å begynne på det når det andre er ferdig.

1. Noen som har erfaring med mono midbass i front?

2. Noen som har erfaring med å klemme inn 6,5" frontsett i originalhull i døra på en '97 Civic HB?

Kommer bilder så fort jeg får hukommelsen i gang... :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 weeks later...

Testet med lukket og portet kasse. Går for portet, ja :) Kassen er på 82 liter brutto, og tunet til 35Hz vha 2 stk 8cm aeroporter. Ingen blåselyder på vanlig volum, og ved maks hører man aldri blåselydene uansett! :well

Har bilder av byggingen, men de ligger på telefonen. Skal sende dem til meg selv på mail, om de ikke suger på en ordentlig skjerm, kan jeg legge dem ut her også.

I mellomtiden legger jeg ut noen "semi-ferdig"-bilder:

ca8587c38f.jpg

Med en 0,5L Cola-flaske :)

2040717d14.jpg

Tight fit! :)

18c0ad6090.jpg

Slik det ser ut fra utsiden foreløpig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det lager liv, ja. Litt for mye liv i tunna plåten. Hehe. Skal kjøpe RAAMmat i juni! :)

Ellers spiller høyttaleren fantastisk pent! Utrolig SQ og et voldsomt trykk. Som forventet spiller den like høyt som de tre 12" Pioneer'ene jeg hadde tidligere.

Kassen er forøvrig i 22mm gulvspon, med unntak av topplaten som er 12mm for å få det til å passe med høyden (måtte flukte med sidepanelene baki). Den delen av plata som er i kontakt med innsiden av kassen er imidlertid 11x71cm, så det blir ikke rare bevegelsen i den! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der ja!! Endelig noen som tester soundSPLinter :D

Skal du konkurrere i dB drag eller Bass Race? Havner vel i street B om du stiller der. Er det jeg også planlegger, så må vel ha en liten konkurranse da.. :)

-'00 Fiat Punto - Prosjekt dypbass

-'87 Fiat Panda - prosjekt wannabe dBdragger

Team Lydtrykk.no avd. Finnmark

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte på både dB-drag og Bassrace. Men får se, Bassrace KAN jo være mye snillere mot elementet, da man ikke trenger å strekke det til max for å gjøre det bra. På den annen side er jo dB-drag en genial mulighet til å teste hva greia er god for! :D

Har ikke bygget med tanke på noen av delene, egentlig. Hadde i såfall bygget større slotport og hatt elementet oppover. Men det hadde jo sett helt passe ut og da! :)

Må vel uansett teste sakene i en konkurranse, for å se hva det er godt for!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har brukt en 25mm^2 strømkabel fra et originalt Civic-size-mini-blybatteri i front, ikke oppgradert noen kabler fra det som er originalt, og det er SÅVIDT jeg kan skimte antydning til blinkende lys når jeg spiller nær maks.

Nå har Optima kommet med små batterier til å erstatte originalbatteriet i biler som Civic, så det blir nok et sånt før noen konkurranse, evt. i tillegg til det originale (god plass baki, ikke sant?)! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider