Gå til innhold

Jan Erik Larssen velsigner Gatebil!

Ranger emnet

MrHenrik

Anbefalte innlegg

• Svar 42
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

er vel en grunn til at de kjører 201 istedet for 402 også da. Men går ikke til angrep av den grunn :) Positiv kar jeg

Selvfølgelig kjører dem 201m, street legal er også kun 201 meter...

Men banen på Rudskogen er faktisk ikke lang nok til godkjent bremsefelt.

Hvordan konkuransen er lagt opp legger nok ikke NBF seg opp i, der i gården er det greit nok med handsup og stoppeklokke, men sikkerhetsregler er det ihvertfall fra mitt synspunkt lite betryggende å trikse seg unna.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var ikke meningen å "angripe" deg, bare syntes at setningen din virket rimelig useriøs....ble nok missforstått litt da!

Men jeg mener fortsatt at begrepene "konkuranse" og "oppvisning" ikke skal blandes. Det er faktisk mange utøvere av dragrace og street legal som ser på seg selv som "idrettsutøvere" og ovenfor personlige lisenser og eget selvbilde bør vel kanskje en "konkuranse" være legal ??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og gatebilfolka gidder ikke være med i diskusjonen lenger?

Gatebil, fyllekalas, kjært barn har mange navn?

Men det er mye bra kjøring der, var der i september ifjor, og det er gromt.

Men hadde ikke onkel Polis kommet på streetmeetsa våre, tror jeg vi hadde overgått gatebil en høy gang onfiredevi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og gatebilfolka gidder ikke være med i diskusjonen lenger?

Satt og tenkte på det samme..

De åpner en tråd, og viser ikke noe mer interesse for den..?

» [ ] Audi A3 Cruiser Edition, 2004

» [x] VW Golf 3 Carbon Edition, 1996 (showcase) » Pengesluk, solgt

» [x] VW Golf 2 Pendlebil Edition, 1989 » Krasjet, deretter solgt

Bildegalleri: » http://foto.sparklingblue.net

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig i at det er jævlig sleipt å snakke om Gatebil når Gatebil A/S og begrepet gatebil snakkes så om hverandre hele tiden...

Må jo innrømme at det er genialt mtp. PR og assosiasjoner (hva tenker du når jeg sier gatebil?).

Hva er greia om hatet mot Gatebil (A/S) arrangementene? Aldri vært på Gatebil så hakke peil på hvorfor folk er så negative. Har alle filmene dog (ikke fordi jeg måtte ha dem men jeg samler på bilfilmer generelt) og på dem er det 50/50 med biler og fylla/billige tøser/17-19 åringer med kameratelefoner :D Inntrykket jeg har fått.

Men for all del alle som skal dit i år kos dere...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig i at det er jævlig sleipt å snakke om Gatebil når Gatebil A/S og begrepet gatebil snakkes så om hverandre hele tiden...

Må jo innrømme at det er genialt mtp. PR og assosiasjoner (hva tenker du når jeg sier gatebil?).

Hva er greia om hatet mot Gatebil (A/S) arrangementene? Aldri vært på Gatebil så hakke peil på hvorfor folk er så negative. Har alle filmene dog (ikke fordi jeg måtte ha dem men jeg samler på bilfilmer generelt) og på dem er det 50/50 med biler og fylla/billige tøser/17-19 åringer med kameratelefoner :D Inntrykket jeg har fått.

Men for all del alle som skal dit i år kos dere...

ta en tur så finner du det fort ut.. er blitt altfor mange fjortisser som kommer dit pga. fyll osv. ikke for bilenes skyld..Prisene er jo over priset, lange køer i kiosken(30kr for en varm liten cola, 80kr for en liten burger).. sett flere tilfeller på biler som ser helt orginale ut, men med skikkelig motor ikke komme inn fordi de ikke ser tøffe nok ut..velger heller 1.3 litere med masse plastikk.. men jeg bryr meg lite om det.. bare over ser plast bilene og ser heller på bilene som kjører på banen. men disse diskusjonene har vi hatt nok av, så vi stopper der.

- 97mod. Vw Passat 1.8 20V Turbo

BSR Steg 3.

* 87mod. Bmw E30 325 Tic

* 87mod. Honda Prelude 2.0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er greia om hatet mot Gatebil (A/S) arrangementene? Aldri vært på Gatebil så hakke peil på hvorfor folk er så negative.

Dette er nok to-delt...

Ene delen kritiserer fjortiser og fyll!

Andre delen som f.eks. meg er kritisk til sikkerhetsoner og sikkerhetsregler.

Alle "voksne" motorsportutøvere lever med NBF sine "strenge" normer på både godt og vondt, men vi har tross alt stilltiende "akseptert" et samfunn av regler, og da ser mange av oss på stunts for å unngå dette som useriøst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis halvparten av ryktene rundt hva som slipper inn stemmer så blir de ikke å se meg der nede iallefall. Synes bilen min er ganske så spesiell men det er jo først og fremst motor og understell som gjør den til akkurat det. Å stappe på ett tonn med plastikk som kun gjør ta bilen går dårligere blir aldri min greie og ser i mange tilfeller helt for jævlig jalla ut. Håper jo for dem at ikke alt stemmer men jeg tørr ikke ta sjansen. Å bli stoppa etter å kjørt halve norge nedover er uaktuelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns vi skal blåse av diskusjon om Gatebil A.S her....

Det finnes vel andre tråder der dette er aktuelt tema?

Tråden her begynte vel på en noe sleip måte fra Gatebil A.S. å informere om Autofil Tuning finale på Gardermoen Raceway 22. april, og informasjonen er korrekt nok den !!!

Lørdag 22. april.

Gardermoen Raceway / Amcar International Raceway

kl. 09.00 til ca. 16.00.

Inngang kr. 60,-/120,- parkering kr. 30,-

Alle kjører inn til depoet så sant det er plass...

Eget område for utstilling.

Dragrace oppvisning i pausene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider