Gå til innhold

Vibrasjoner i bilen.

Ranger emnet

Kristian S.

Anbefalte innlegg

Nå i det siste har det vært vibrasjoner i sølvpilen når jeg gasser på og bremser litt på gira.

Hvis jeg gasser hardt på blir det borte og hvis jeg setter den i fri når det rister blir det også borte.

Har bytta støttelageret på mellomakselen, det var jævlig slitt. Alt er blitt gjort riktig, med markering og alt det der. Det var vibrasjoner før jeg bytta det også. Ble ikke bedre etter det...

240ft sa at det kunne være girkassefestet, så jeg bytta det og. Det var også ganske slitt og mykt.

Ble bedre etter det, men det er fortsatt vibrasjoner fra et eller annet sted.

Hvor kan det komme i fra? Hva skal jeg se etter/sjekke?

Hvis det er ubalanse i dekka hadde det vel vibrert hele tida?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke sjekka motorfestet enda. Da skal jeg gjøre det.

Den er ikke senka mer enn 40mm.

Mellomakselen er ny så jeg tror ikke det er utslitt allerede.

La oss si at jeg kjører i 90 i 4.giret og det rister, så setter jeg den i fri og fortsatt ruller i 90 så blir det borte.

Det ruller like fort, så da burde det rista fortsatt? Eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

høres veldig ut som mellomaksel kryss!!!

Du hadde riktig! 10 poeng til deg!

Sløvt av meg å ikke legge merke til det når den var av sist knock

Var på biltema og kjøpte nye 3 minutter før det stengte.

Egentlig liker jeg ikke biltema, men hvis ikke måtte jeg venta til mandag.

Skal bytte i morra.

Takk for hjelpa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Det er litt OT, men sjekk om bærearmsinnfestningsskålene henger skikkelig fast også.. Jeg vet mange opplever at de har skrudd seg løs etter en del år. (Vil dog lage mer "klakk", nesten som dårlig hjullager).

Lenke til kommentar
Del på andre sider