Gå til innhold

Hvordan bør jeg koble Kicker S8L7 Sub med KX300.2?

Ranger emnet

Tomcat

Anbefalte innlegg

Har lite erfaring med bilstereo, trenger hjelp...

Har to kicker S8L7 bassere, og en kicker KX300 med 2 kanaler. Bassera er bygget inn i lukket kasse. Hvordan bør jeg koble dette på best mulig måte?

Siden bassera er i lukket kasse bør jeg vel dra ut så mye effekt som mulig av forsterkeren, og dette gjøres ved å brokoble de to kanalene har jeg forstått, men hvordan gjøres dette konkret?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forsterkeren er litt i minste laget, ja, særlig for bruk til lukket kasse.

Men brokoble den, og koble elementenes spoler i serie, og deretter begge elementene i parallell (for å få 4 ohm).

Så ødelegger du hvertfall ikke noe (med mindre du skrur opp noe jævlig, og klipper signalet fra forsterkeren).

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du burde definnitvt kjøre kraftigere forsterker enn begge de 2 du har. Har du ikke råd til ny forsterker så kjør med 300.2, men som BoomBoxx sier, ikke spill max lyd grunnet klipping som lett fører til brendte spoler (sprengt høytaler).

Til L7 burde man ikke kjøre noen billig eller svak forsterker. Hva slags forsterker du burde ha kan helt sikkert andre hjelpe deg med, og jeg tviler ikke på at noen har brukt forsterker som passer ekstremt mye bedre for deg! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okey, den andre forsterkeren jeg har er en Pioneer GMX-564 480w 4kanaler. Denne kan også brokobles, spørsmålet er da...skal jeg kjøre denne i brokobling i stedenfor Kicker KX 300.2 300W 2kanaler ? Og hvordan brokobler jeg den i tillfellet? Denne tegningen fra manualen viser vel hvordan man brokobler fra 4 kanaler til 2, men lønner det seg ikke å brokoble fra 2 til 1 også? :knob:

gmx1.jpg

Og så lurer jeg på hvordan SL7 8" elementene skal kobles? ..med tanke på at de har to spoler som bildet under illustrerer.

sl7.jpg

Her er link til manualene:

http://home.no/streetracer/sl7.pdf

http://home.no/streetracer/gmx564.pdf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okey, den andre forsterkeren jeg har er en Pioneer GMX-564 480w 4kanaler. Denne kan også brokobles, spørsmålet er da...skal jeg kjøre denne i brokobling i stedenfor Kicker KX 300.2 300W 2kanaler ?

Dette er vel maks antall watt? Og den tror jeg IKKE du skal gå løs på kicker subwooferene med.. De krever rett og slett litt mer effekt!

Lancer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er vel maks antall watt? Og den tror jeg IKKE du skal gå løs på kicker subwooferene med.. De krever rett og slett litt mer effekt!

Det er max Watt ja. Så da bør jeg gå for Kicker forsterkeren til jeg får skaffa en med mer power. Hvor stor bør forsterkeren være?

Lenke til kommentar
Del på andre sider