DiNGo Skrevet April 7, 2006 Rapporter Share Skrevet April 7, 2006 Jau, gleder meg sykt til å bytte motorn i Manta 77' 1,9s min. Alle CIH er visst like, så da er det bare girkasse valg jeg har igjen. Tenkte å enten ha 2,2i eller 2,4i, med en manta gsi 5 trinns kasse og mellomaksel. Er dette det mest ideélle for å få girspaken der den sitter originalt i en Manta GSi? Og dette vil passe best inn? Med R25 kasse må jeg vel modifisere mellomaksel, og det vil jeg helst la noen proffe gjøre isåfall.. Vet dere om noen som driver med slikt? Er det dyrt? Så har det med plassering/girspakoverføring som jeg tror blir kronglete. Har skaffa midtkonsoll fra GSi, så hadde vært tøft om det ble sånn innvendig. Foresten.. er vel ikke revers sperre på noen av disse? Og liker best at revers er oppe til venstre, slik som jeg er vant med. Siter Galant 2002 comfort sedan Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KadettC_76 Skrevet April 10, 2006 Rapporter Share Skrevet April 10, 2006 Skaff deg en 2.2i/2.4i og kjøp 5trinns kasse med mellomaksel fra Manta GSI du, da har du alt du trenger, alt passer rett på og girspaka treffer akkurat der den skal. Siter Opel Kadett C :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
classic Skrevet April 21, 2006 Rapporter Share Skrevet April 21, 2006 Viktig at du får kasse fra Manta og ikke Rekord/Senator/Monza da alle disse har spaken ennå lengre bak. Denne kassen er en bedre kasse en Omega kassa på mange måter. Den har også reversen oppe til venstre, og en kan sette i revers uten og så klin stille slik en må på Omega kassa. (som forøvrig har revers nede til høyre om jeg ikke husker feil) Siter '01 Alfa 147 2.0TS SS '76 Ascona 16v Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turbomega Skrevet April 22, 2006 Rapporter Share Skrevet April 22, 2006 Ehm, har ikke manta 4trinns hullet lengre fremme enn manta 5-trinns? Eller er det bare ascona det... :s Siter www.turbomega.tk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
joppa Skrevet April 23, 2006 Rapporter Share Skrevet April 23, 2006 de fleste har hullet bakerst, men de eldste har vel forran. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DiNGo Skrevet April 26, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 26, 2006 Stemmer ja. Manta 5 trinns er en solid kasse altså? Tenkte det med clutchen.. sette på en som tåler mer juling. Siter Galant 2002 comfort sedan Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DiNGo Skrevet Mai 22, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 22, 2006 hei ja. motorn og 5 trinsen er på plass nå :) Men det ble bare en 2.0s blokk med 2.0e topp tilgjengelig. Vil ha mer hester !! noen som vet ca åssen dette drar? har ikke kobla det enda. Siter Galant 2002 comfort sedan Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
joppa Skrevet Mai 22, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 22, 2006 innsprut på den eller? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DiNGo Skrevet Mai 23, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 23, 2006 Ja, er insprut. Tror det er L-Jetronic. Imorgen skal jeg strekke retur-bensin Siter Galant 2002 comfort sedan Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DiNGo Skrevet August 30, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 30, 2006 Har prøvd og prøvd og prøvd sinnsykt lenge nå. Men fikk tak i el-tenning fra noen bekjent, men har ikke peiling på hvordan jeg monterer dette.. Skulle gjerne fått hjelp av noen i nærområdet. Er gnisten som ikke kommer. Noen nær Arendal som ville hjulpet en stakkar med å få starta 2.0e'n sin? Siter Galant 2002 comfort sedan Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DiNGo Skrevet September 3, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 3, 2006 Tror det blir til at jeg river av injection og setter på en forgasser. Mye bedre :P Da slipper jeg all den teite elektronikken.. Så ligger jo returslangen og pumpa klar til senere hvis jeg skal ha injection motor Siter Galant 2002 comfort sedan Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg