Gå til innhold

Haster! tips for å presse calipperstempel tilbake

Ranger emnet

Nox

Anbefalte innlegg

Nå skal jeg på jobb om en time å MÅ bytte bremseklosser bak før den tid. Problemet er at det er klin umulig å presse stempelet i bakre kalipper tilbake. har tatt av brekket ja, men er kanskje mulig det ligger litt innpå? Er en MAzda 323GTR med abs om dette har noe å si.

-Mazda 323 GTR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm. jeg tror kalipperen er gåen, men jeg skal prøve å skru det inn. Har ikke vært borti skrupatentet før og har ikke bok til den bilen. Kun høyre side bak som har slitte klosser, resten er masse igjen.. enten har vel ikke forrige eier bytta der, eller så er calipper ødelagt..

-Mazda 323 GTR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm. jeg tror kalipperen er gåen, men jeg skal prøve å skru det inn. Har ikke vært borti skrupatentet før og har ikke bok til den bilen. Kun høyre side bak som har slitte klosser, resten er masse igjen.. enten har vel ikke forrige eier bytta der, eller så er calipper ødelagt..

Hei, har du opplevd at caliperen henger på den siden eller? Er et velkjent fenomen at caliperne bak på denne bilen henger. Prøv å demontere caliperen, for så å pusse og smøre opp glideboltene. Er som regel de som blir full av salt,dritt, etc. og fører til at caliperne henger. Har opplevd det mange ganger, er som regel bare å smøre opp glidebolten i tilfelle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg tatt av kaliper, så altså 0 trykk. sitter fortsatt som f, men har ikke hatt tid til å prøve med tyngre verktøy. får se mer på det i morra. har ikke merket at den har hengt, men har ikke hatt no heftige nedbremsninger på en stund, så det kan jo være. Kjenner en med et par GTRer så mulig han har en kalipper liggende for en billig penge. men takk for hjelp!

-Mazda 323 GTR

Lenke til kommentar
Del på andre sider