Gå til innhold

påsketrafikken

Ranger emnet

prizma

Anbefalte innlegg

Dette er en del av en lengre sak vg har skrevet om påsketrafikken:

Dette slår politiet ned på

Ifølge politiet er det erfaringsmessig møte- og utforkjøringer kombinert med høye hastigheter og atferdsfeil som er hovedårsaken til de største og alvorligste ulykkene i påsketrafikken.

Utrykningspolitiets kontrollvirksomhet vil i påsken derfor rette seg mot:

** Fart

** Aggressiv trafikkatferd

** Bruk av verneutstyr

** Ruspåvirket kjøring

Her er UPs påsketips

** Avpass farten etter forholdene/fartsgrensene

** Hold din plass i køen

** Hold god avstand til kjøretøyet foran

** Sikre andre og deg selv med bilbelte, samt sikre gods forsvarlig

** Følg skilting og reguleringe

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=166110

Det jeg lurer på:

1. Kan politiet (i sivilbiler) ta en videokontroll for så å sende bot i posten? om jeg ikke blir stoppen kan de ikke identifisere meg, altså da kan ikke jeg bli klamret for boten.

2. Har noen her sett kontroller langs E6, typ belte, radar etc?

Tenkt tilfelle: - jeg ser for meg at jeg ligger i 110-120 innover i 100 sonen, og som nevnt over, blir jeg stoppa ok, da tar jeg bot.

Men om jeg får den i posten, hva gjør jeg da?

yess :)

Mvh. prizma

Ford Mondeo 2004 - Tdci 115hk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er en del av en lengre sak vg har skrevet om påsketrafikken:

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=166110

yess :)

Og jeg som akkurat tenkte å starte denne tråden, men der var den.

Han på det bilde mener jeg bør bli tatt (noe han sikkert blei også)

Men regner med att Politiet overdriver med hvor falig enkeltes kjøring også er. Så gutter, kjør ekstra pent i Påsken :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dårlig det bildet av den forbikjøringa der. Golfen er jo langt forbi og er på vei til å legge seg inn. Dessuten har han bedre oversikt over veien fremover der han er.

Og de som kræsjer og dør/dreper er aldri noen verstinger!

Typisk...

Thyfire: Kjør pent du, selv om du er jente. Så kan du kjøre gris utenom påsken istedenfor. Det sa han (heller) ikke noe om. ;)

1983 VW Golf I GTI 16v

1985 VW Golf II "1.8 CL" 2.8 VR6

2009 VW Scirocco III TSI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

** Bruk av verneutstyr

??

Er det på med hjelm og sveisebriller da ?:fingers:

HMS!

Du skal kjøre rundt i asbestdrakt!

Men fra spøk til revolver; verste forbikjøringen jeg har sett var filmen de viste på teorikurset da jeg tok lappen. Fy f*** for en forbikjøring. Om det så hadde vært en traktor som lå i 20 jeg hadde hatt foran meg, hadde jeg på det punktet personen i filmen kjørte forbi ikke så mye som TENKT på forbikjøring engang.

Mulig det er samma filmen de viser rundt om på teorikursene? Trur det var NAF som hadde kommet med filmen eller noe. Eller Statens Vegvesen.

Mvh.

Daniel Gjerstad

[ ]1997 Vw Golf 3 1.6

[X]1986 Citroën BX 19 GTI - død (gikk bra..når den gikk!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri sett kvinnfolk, kjøre pent. Og har aldri hørt att dere hører på råd fra oss blah

fleste kvinnfolk kjører som noen horer da, pinglete, så de blir nok ikke tatt lell... meg derimot :rolleyes: she loves the gas....

85 Volvo 749 TIC- drifter

01 Subaru Forester S-turbo

77 Honda Accord 1.6

[X]97 Toyota Celica T20 1.8

[X]87 VW Scirocco GTX 1.8 :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ei venninne som bor oppi veien her jeg bor. Hun hadde en eller annen sølvgrå Peugeot turbodiesel, kjørte som et svin. Spant og herjet på, og av og til på motorveien når jeg ikke turde å holde "pedal to the metal" lengre, blåste hun forbi meg. Hihi...

Bør kanskje nevnes at hun smalt i autovernet for noen måneder siden, og bilen ble kondemnert :D

Mvh.

Daniel Gjerstad

[ ]1997 Vw Golf 3 1.6

[X]1986 Citroën BX 19 GTI - død (gikk bra..når den gikk!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider