prizma Skrevet April 7, 2006 Rapporter Share Skrevet April 7, 2006 Dette er en del av en lengre sak vg har skrevet om påsketrafikken: Dette slår politiet ned på Ifølge politiet er det erfaringsmessig møte- og utforkjøringer kombinert med høye hastigheter og atferdsfeil som er hovedårsaken til de største og alvorligste ulykkene i påsketrafikken. Utrykningspolitiets kontrollvirksomhet vil i påsken derfor rette seg mot: ** Fart ** Aggressiv trafikkatferd ** Bruk av verneutstyr ** Ruspåvirket kjøring Her er UPs påsketips ** Avpass farten etter forholdene/fartsgrensene ** Hold din plass i køen ** Hold god avstand til kjøretøyet foran ** Sikre andre og deg selv med bilbelte, samt sikre gods forsvarlig ** Følg skilting og reguleringe http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=166110 Det jeg lurer på: 1. Kan politiet (i sivilbiler) ta en videokontroll for så å sende bot i posten? om jeg ikke blir stoppen kan de ikke identifisere meg, altså da kan ikke jeg bli klamret for boten. 2. Har noen her sett kontroller langs E6, typ belte, radar etc? Tenkt tilfelle: - jeg ser for meg at jeg ligger i 110-120 innover i 100 sonen, og som nevnt over, blir jeg stoppa ok, da tar jeg bot. Men om jeg får den i posten, hva gjør jeg da? yess :) Siter Mvh. prizma Ford Mondeo 2004 - Tdci 115hk. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tombra Skrevet April 7, 2006 Rapporter Share Skrevet April 7, 2006 http://www.politiet.net & wap.politiet.net. Gå til kontroller. Siter Signaturen min. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tOFFY Skrevet April 7, 2006 Rapporter Share Skrevet April 7, 2006 Dette er en del av en lengre sak vg har skrevet om påsketrafikken: http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=166110 yess :) Og jeg som akkurat tenkte å starte denne tråden, men der var den. Han på det bilde mener jeg bør bli tatt (noe han sikkert blei også) Men regner med att Politiet overdriver med hvor falig enkeltes kjøring også er. Så gutter, kjør ekstra pent i Påsken :D Siter T.... http://privat.bluezone.no/steinsland/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sikkan Skrevet April 7, 2006 Rapporter Share Skrevet April 7, 2006 Denne er jo standard da. Nå skal politiet ta ferie, så de sender ut litt skremselspropaganda. Samma hvert år og før fellesferien.. Siter '76 245 "Grønne lynet" '82 245 '85 245 "Mjølner" '64 DKW F11 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ss242 Skrevet April 7, 2006 Rapporter Share Skrevet April 7, 2006 Akkurat han på bildet har vel en liten møtende bil også;) Forbikjøringer er som oftest farlige fordi vi har verdens mest uoversiktlige veier. Siter -1995 Volvo 960 -2010 Touran R-edition Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turbokano Skrevet April 7, 2006 Rapporter Share Skrevet April 7, 2006 godt de holdt seg langt unna strekninga stavanger-kr.sand i natt :D Siter Quattro driftsquad! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sikkan Skrevet April 7, 2006 Rapporter Share Skrevet April 7, 2006 Ble ikke han på bildet kåra til årets versting ifjor? "årets styggeste forbikjøring" ..ja da har de ikke sett mye.. Siter '76 245 "Grønne lynet" '82 245 '85 245 "Mjølner" '64 DKW F11 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
prizma Skrevet April 7, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 7, 2006 men de kunne ikke "naile" han siden de ikke stoppe han, og har ingen beviser på at det VAR han!! er det jeg mener. lurer også på om folk har sett radar og beltekontroll i 80/100 sonen på e6 (jeg har ALDRI sett det) Siter Mvh. prizma Ford Mondeo 2004 - Tdci 115hk. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thyfire Skrevet April 7, 2006 Rapporter Share Skrevet April 7, 2006 Så gutter, kjør ekstra pent i Påsken :D Så jeg trenger ikke å kjøre pent? hehe, da kjører jeg bare stygt jeg da :fingers: Siter 85 Volvo 749 TIC- drifter 01 Subaru Forester S-turbo 77 Honda Accord 1.6 [X]97 Toyota Celica T20 1.8 [X]87 VW Scirocco GTX 1.8 :( Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KaldBlod Skrevet April 7, 2006 Rapporter Share Skrevet April 7, 2006 Dårlig det bildet av den forbikjøringa der. Golfen er jo langt forbi og er på vei til å legge seg inn. Dessuten har han bedre oversikt over veien fremover der han er. Og de som kræsjer og dør/dreper er aldri noen verstinger! Typisk... Thyfire: Kjør pent du, selv om du er jente. Så kan du kjøre gris utenom påsken istedenfor. Det sa han (heller) ikke noe om. ;) Siter 1983 VW Golf I GTI 16v 1985 VW Golf II "1.8 CL" 2.8 VR6 2009 VW Scirocco III TSI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Elgen- Skrevet April 7, 2006 Rapporter Share Skrevet April 7, 2006 ** Bruk av verneutstyr ?? Er det på med hjelm og sveisebriller da ?:fingers: Siter Du skal ikke stjele! Staten liker ikke konkurranse... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
dezvipe Skrevet April 7, 2006 Rapporter Share Skrevet April 7, 2006 ** Bruk av verneutstyr ?? Er det på med hjelm og sveisebriller da ?:fingers: HMS! Du skal kjøre rundt i asbestdrakt! Men fra spøk til revolver; verste forbikjøringen jeg har sett var filmen de viste på teorikurset da jeg tok lappen. Fy f*** for en forbikjøring. Om det så hadde vært en traktor som lå i 20 jeg hadde hatt foran meg, hadde jeg på det punktet personen i filmen kjørte forbi ikke så mye som TENKT på forbikjøring engang. Mulig det er samma filmen de viser rundt om på teorikursene? Trur det var NAF som hadde kommet med filmen eller noe. Eller Statens Vegvesen. Siter Mvh. Daniel Gjerstad [ ]1997 Vw Golf 3 1.6 [X]1986 Citroën BX 19 GTI - død (gikk bra..når den gikk!) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tOFFY Skrevet April 7, 2006 Rapporter Share Skrevet April 7, 2006 Så jeg trenger ikke å kjøre pent? hehe, da kjører jeg bare stygt jeg da :fingers: Jeg har aldri sett kvinnfolk, kjøre pent. Og har aldri hørt att dere hører på råd fra oss blah Siter T.... http://privat.bluezone.no/steinsland/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thyfire Skrevet April 7, 2006 Rapporter Share Skrevet April 7, 2006 Jeg har aldri sett kvinnfolk, kjøre pent. Og har aldri hørt att dere hører på råd fra oss blah fleste kvinnfolk kjører som noen horer da, pinglete, så de blir nok ikke tatt lell... meg derimot :rolleyes: she loves the gas.... Siter 85 Volvo 749 TIC- drifter 01 Subaru Forester S-turbo 77 Honda Accord 1.6 [X]97 Toyota Celica T20 1.8 [X]87 VW Scirocco GTX 1.8 :( Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
dezvipe Skrevet April 7, 2006 Rapporter Share Skrevet April 7, 2006 Har ei venninne som bor oppi veien her jeg bor. Hun hadde en eller annen sølvgrå Peugeot turbodiesel, kjørte som et svin. Spant og herjet på, og av og til på motorveien når jeg ikke turde å holde "pedal to the metal" lengre, blåste hun forbi meg. Hihi... Bør kanskje nevnes at hun smalt i autovernet for noen måneder siden, og bilen ble kondemnert :D Siter Mvh. Daniel Gjerstad [ ]1997 Vw Golf 3 1.6 [X]1986 Citroën BX 19 GTI - død (gikk bra..når den gikk!) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg