Gå til innhold

Ulyd i bakaksling

Ranger emnet

belden

Anbefalte innlegg

Var ute å kjørte igår, aksellerete fra første til andre ganske fint, og ga på litt i tredje. plutselig hører jeg "klakk klakk klakk" fra bakakslingen. var bare 100m hjemmefra, så kjørte fint til garasja. hørte ulyden nesten hele tiden. jekka opp bilen og roterte høyre bakhjul der lyden kom ifra. hjulet gikk lett rundt, til det kom til ett punkt. der ble det mer motstand, og jeg hørte en svak ulyd.

Noen som har noen teorier?

Kan ikke forstå at det er bakakslingen som holder på å ta kvelden, men det er vell en mulighet?

Kan det være noe med bremsene og kanskje??

Mvh Belden.

95" Audi A6 2.5 TDi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

var ute nå å jekka opp bilen slik at begge drivhjulene var oppe fra bakken.. Roterte hjulet å så at det andre gikk motsatt vei og mellomakslingen sto stille., så kom det til det punktet der det er mer motstand, og da roterte mellomakslingen 2-3 cm.

Har fått tips om kanskje det kan skyldes mangel på olje i diffen?

Skal sjekke det når jeg får lånt meg bukk.

Men skal mellomakslingen hogge når man roterer hjulet???

95" Audi A6 2.5 TDi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei andré, berre å jii faen å komme sej oppi me elektrode:p

D e då du bli konge! hehe:p

*kviiin*

Eller ikkje..:p

-99 Golf GTI 1.8t (fmic,kw,bsr,ts-racing)

-87 24o Turbo (under oppussing)

Tidligere biler-92 E34 M5 Touring -86 Sierra IS -90 240 turbo -03 Honda Nsr (solgt) -03 Honda Nsr (spiker)-86 Suzuki Fz (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mener du knekte tenner? har litt vanskelig for å tro det, bilen har jo ikke vært herja med.. kjøpte den av en gamling for 4-5mnd siden. har ikke lappen enda.

Og..? Kan man ikke knekke differ før man har lappen? Da er det nye regler siden jeg var ung.. :confused:

Om det "napper" når du kjører, og det "hugger til" når du vrir om hjulene, og akslingen beveger seg, da tyder det på at noe har knekt av ja.. Kan jo sikkert være noe annet også men.. Hadde det skjedd med min bil (det HAR skjedd før..) Så hadde jeg åpnet opp diff huset så fort som mulig, og sett etter om det var noe galt der inne.. For det kan bli myye dyrere å bare tro at det er noe annet, og kjøre til du har totalt ras!

Glenn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og..? Kan man ikke knekke differ før man har lappen? Da er det nye regler siden jeg var ung.. :confused:

Om det "napper" når du kjører, og det "hugger til" når du vrir om hjulene, og akslingen beveger seg, da tyder det på at noe har knekt av ja.. Kan jo sikkert være noe annet også men.. Hadde det skjedd med min bil (det HAR skjedd før..) Så hadde jeg åpnet opp diff huset så fort som mulig, og sett etter om det var noe galt der inne.. For det kan bli myye dyrere å bare tro at det er noe annet, og kjøre til du har totalt ras!

Glenn

Med at jeg ikke hadde fått lappen mente jeg jo at jeg ikke har fått kjangsen til å kjøre noe spes.. har faktisk ikke herja noe spes me den. kun i vinter på glatta.. skal ha den opp på bukk imorgen å skru av lokket i kikke litt inni.

95" Audi A6 2.5 TDi

Lenke til kommentar
Del på andre sider