Gå til innhold

hvor kjøpe dempere og hvilke

Ranger emnet

Vomaz

Anbefalte innlegg

S13: Er Bilstein Rally omtrent som gule R-Sport??

De er ikke "valvet" på samme specs.

Du kan få de "revalvet", dvs. få de i samme specs (nm) på retur og kompresjon.

Pris, hmm.. ja, det var en annen sak.

Ellers, er ikke folk enig i hva som er best. Jeg har bare prøvd gule koni selv og jeg er veldig fornøyd.

Det er bare returen man stiller ja.. Mine har vært på hardest retur, siden dag.1.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 47
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Bilstein Rally er det nermeste du kommer Gule R-sport

Du kan revalve bilstein sport så de får samme setting som de Gule R-Sport.

Det er etter min smak i stiveste laget for gatebruk.

men steike ka de sitt!!!

Volvo R-Sport Struts and Shocks with Adjustable Coil-Overs

I acquired a new set (new old stock) of Volvo R-Sport 240 struts and shocks. These are no longer in production and very difficult to find. They are made by DeCarbon (a French company I think). They are yellow in color and bear Volvo part numbers 552197 (front) and 552198 (rear). These shocks together make up PN 552094, which is designated as the "Rally gas-pressure shock absorber set - extra hard setting for advanced driving. Intended for Rally and Rallycross".

Close-up Rear shocks (click for photo)

Close-up Front struts (click for photo)

There are more mild R-Sport sets out there too, such as part numbers 552195 (front) and 552196 (rear). These are gas shock absorbers that make up the "Road Gas Shock Kit" PN 552093 described as "moderately firm setting for road and rally". I have not seen these shocks, but I they are also yellow in color (although I have heard one report of a RED set).

Since I was curious about the valving of my newly acquired R-Sport shocks, I took them to Krupp-Bilstein in San Diego and they graciously put them on their dyno for me. Since you will probably not find any of the R-Sport shocks out there, these measurements may be used if you desire to have a set of Bilsteins re-valved to Volvo R-Sport Rallycross specifications. (For standardization, measurements were made at a peak velocity of 500 mm/second on Bilstein's computerized dynamometer) R-Sport Strut Cartridge (FRONT), Volvo PN 552197, COMPRESSION 100 Nm

REBOUND 360 Nm

R-Sport Shock (REAR), Volvo PN 552198, COMPRESSION 100 Nm

REBOUND 400 Nm

Actual complete Dynamometer print-outs with graphs are available...

click here to see >>> FRONT or REAR

Ludvig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gule Koni er gull, men kjøp for all del nyrebelte også. De gir ikke akkurat så mye etter, men det kan jo justeres;)

-99 Golf GTI 1.8t (fmic,kw,bsr,ts-racing)

-87 24o Turbo (under oppussing)

Tidligere biler-92 E34 M5 Touring -86 Sierra IS -90 240 turbo -03 Honda Nsr (solgt) -03 Honda Nsr (spiker)-86 Suzuki Fz (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg satte på noe mygel som heter for TOP ROAD GAS, nå har ikke jeg kjørt bilen enda, men har hoppa litt på den, virker temmelig stiv. De er produsert på samme fabrikk som monroe og koster 2500kr m/moms i butikken (1000kr til meg) for 4 dempere. Jeg angrer på at jeg solgte jordebilen med de gule r-sport demperne som var i bra forfatning.

92' 945 Turbo brukis

92' 240 Turbo prosjekt

82' Golf mk1 "GTI" 16V prosjekt

75' 242 (gjemt men ikke glemt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har kjørt med bilstein sport på 740, og de er meget bra tilsammen med lesjøfors fjær.

Lesjøfors fjær kan være i korteste laget til 240 med sport demper,

så der er vel sprint å foretrekke.

Å ja eg har kjørt med de gule R-Sport på 240, Ja de er rååå..

Men de bråker i ventil, og er stiv som fff.. Bilstein er nok av en bedre kvalitet uten tvil.

mvh

Ludvig

Lenke til kommentar
Del på andre sider