Gå til innhold

koble til fjernstyring.

Ranger emnet

tikka

Anbefalte innlegg

Ja vi hadde nok samme problem. Jeg klarte ikke vente på svar på tråden jeg startet selv, så jeg bare begynte med prøve feile- metoden..

hvis du har lik golf som meg, går det bla. en blå og en grønn ledning fra den nærmeste pluggen på bildet under:

bil001.jpg

vel og merke den pluggen som skulle ha sittet der...

disse ledningene går fra den hvite jævelen, via listen v. gulvet, under baksetet og ender opp på høyre side av bagasjerommet (der sentrallåspumpa sitter. Hhv. bak høyre blinklys. bare å ta tak i teppet og dra...)

Ledningene er viktige, fordi du skal koble deg på disse. Jeg valgte å koble meg på ledningene helt i enden (sentrallåspumpa) fordi det er lettest å komme til.

hvis jeg husker riktig nå, så er blå ledning "åpne"-ledningen mens den grønne er "lukke"-ledningen.

koble så den hvite/svarte ledningen fra fjernstyrerern (mottakeren) til den grønne ledningen i bilen. den Hvite ledningen skal kobles til den blå!. (eller motsatt. prøv før du fester alt..) deretter tvinner du de to gule ledningene sammen (gul/svart og gul) og fester de til et 12v. uttak.

koble mottakeren til batteri (rød til batteriet og svart til jording)

SÅ ER DU I MÅÅÅÅLLL!!!!

PS. all 12v. støm tyvkoblet jeg fra en 15.amp sikring. under dasjen. Dette vil jeg ikke anbefale, da jeg ikke vet om det kan være skadelig for bilen.

Dette var uansett helt sinnsykt vanskelig å finne ut av og jeg brukte hele dagen. men nå har jeg jo fått meg sentrallås da...

LYKKE TIL!

mb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fikk det til. alt funker som det skal, og beskrivelsen din var helt riktig.

her er bildet av en strømtyv. den ledningen som er koblet til noe i begge ender. legger du i det ytterste sporet, og den ledningen som er delt stikker du inn i det innerste. så klemmer du med en tang på den metall platen.

da har du bunnet sammen de to ledningene. 100512.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

flotte greier. funker sikkert bedre enn sukkerbitene mine... satte først en sukkerbit på ledninen som hadde noe i begge ender og stakk så ledningen som skulle kobles til i en av hullene på sukkerbiten. da fikk jeg en inngang på sukkerbiten med en ledning mens det var to ledninger i den andre. problemet med å bruke sukkerbit i bil, er vel at de kan riste seg løs...

hvordan ordnet du det med strøm? brukte du sikringsboksen eller fant du en annen smart måte? fant ikke noe åpning frem til motoren..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

strakk en ledning fra batteriet, og bak til styrings boksen. min styrings boks hadde en ledning med 15a sikring til strøm, så jeg koblet med på den.

det er et fint hål som det går ann å bruke til ledninger.

hvis du står fåran batteriet, og ser ned bak batteriet. da ser du en liten hylle/renne som går ned til torpedo veggen. så rett over den "hylla" så er det et fint hål (det er sikkert dekket med en strømpe). hvis du bruker det hålet, så kommer lednignene ut på høyre side over sikringsboksen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider