xGrape Skrevet Juni 11, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 11, 2006 Alle disse dumme reglene :D hvorfor skal det være så strengt når man ikke har lov å kjøre med park likavel? :D kan noen friske opp for meg hvordan reglene var mht til tåkelys forresten? IKKE lov å kjøre med de på, i det hele tatt, uavhengig av tid på døgn osv? og det samme gjelder parklys? dvs ikke lov å kjøre kun med park heller, selv om det er lyseste sommerdagen? Når det gjelder armlenet må jeg si meg helt enig. Har man først fått det, så skjønner man ikke hvordan man klarte seg uten:D Det er "gir-arm-hylla" kan du si:P Siter Volkswagen Golf IV 1.6 16V Volkswagen Golf III 1.9TD (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kremt Skrevet Juni 12, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 12, 2006 Park er kun lov sammen med spredere som erstatning for nærlys, og fungerer da som kjørelys når det er lyst ute. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
xGrape Skrevet Juni 12, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 12, 2006 Sånn var det ja. Så alle disse BMWene som man treffer på en "tidlig" lørdagskveld gjør ikkeno ulovlig altså.... Men hvem bestemmer hva som er lyst og mørkt? Dvs hvor mørkt må det være for at man skal gå bort fra nærlys? Siter Volkswagen Golf IV 1.6 16V Volkswagen Golf III 1.9TD (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kremt Skrevet Juni 12, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 12, 2006 Hvor mørkt må det være før man skal gå bort fra tåke/park mener du? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
xGrape Skrevet Juni 12, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 12, 2006 Nettopp Siter Volkswagen Golf IV 1.6 16V Volkswagen Golf III 1.9TD (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kremt Skrevet Juni 12, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 12, 2006 Tja, når du ser veien blir opplyst av lysene kanskje? Har aldri tenkt over det egentlig :bok Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
xGrape Skrevet Juni 12, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 12, 2006 Da er det bare å kjøre på da. Hvis polisen stopper deg så kan du bare si "sorry men jeg har veldig godt syn så jeg trengte ikke mer lys"? :) Hmm... tåkelys ja... kjøpe? :D Siter Volkswagen Golf IV 1.6 16V Volkswagen Golf III 1.9TD (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kremt Skrevet Juni 12, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 12, 2006 Syns du bør kjøpe deg tåkelys med en gang jeg :bok Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
xGrape Skrevet Juni 12, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 12, 2006 Men jeg har ikke tåkelysbryter i bilen.... blir det ikke mye ekstra stress da? Huff, forbaska CL :D Siter Volkswagen Golf IV 1.6 16V Volkswagen Golf III 1.9TD (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kremt Skrevet Juni 12, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 12, 2006 Da må du kjøpe ny bryter, sette inn ekstra rele og sikring, legge opp ledninger. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
xGrape Skrevet Juni 12, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 12, 2006 Gidder jeg det da? Kan jeg ikke bare male på noen?:D Siter Volkswagen Golf IV 1.6 16V Volkswagen Golf III 1.9TD (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kenni Skrevet Juni 12, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 12, 2006 fins ingen fasitsvar på når det er lyst eller mørkt, men en god regel er at hvis du kan se lysene fra tåkelysene på veien, er det for mørkt. Iallefall det ex-kollegene mine på biltilsynet sa. :) Siter ken.persen@gmail.com - 11 VW AMAROK 2.0BiTDI - 06 VW Passat 2.0Tdi Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kremt Skrevet Juni 12, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 12, 2006 fins ingen fasitsvar på når det er lyst eller mørkt, men en god regel er at hvis du kan se lysene fra tåkelysene på veien, er det for mørkt.Iallefall det ex-kollegene mine på biltilsynet sa. :) Var akkurat det jeg tenkte var fornuftig oxo notin Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kenni Skrevet Juni 12, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 12, 2006 Mhm, så sånn er det. :) Tåkelys kan brukes i kombinasjon med nærlys KUN i særskilte tilfeller, som kraftig tåke/regn/snø.. men da grenser det til nesten ekstremvær altså. Siter ken.persen@gmail.com - 11 VW AMAROK 2.0BiTDI - 06 VW Passat 2.0Tdi Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
xGrape Skrevet Juni 12, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 12, 2006 Vet ikke om jeg gidder bruke spenn på lykter som ikke kan brukes asså... men vi får se :) Siter Volkswagen Golf IV 1.6 16V Volkswagen Golf III 1.9TD (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg