Gå til innhold

Prosjekt: Rouge

Ranger emnet


xGrape

Anbefalte innlegg

Idag var det tur for caliperne foran!

 

Først finner man fram bremserens (ingen anelse om den faktisk gjorde noe, eller bare lukta vondt) og lakk (mobilsentrum).

IMG_4130_new.jpg

 

Samt div skruting for å virke proff

IMG_4131_new.jpg

 

Sist men ikke minst: en sko eller sandal (kremt: tresko anbefales ikke til dette formål). Når man blir sinna på hjulboltene som sitter værre enn ketchup på tskjorte er det bare å sparke/hoppe på den tingen man skrur med.

IMG_4132_new.jpg

 

Lokalavis og fryseteip

IMG_4133_new.jpg

 

Se så fint!

IMG_4134_new.jpg

 

Og plutselig ser bilen myyyyye dyrere ut. Tror jeg da. (og ja den er senka maks her seff)

IMG_4135_new.jpg

Volkswagen Golf IV 1.6 16V

Volkswagen Golf III 1.9TD (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 459
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Justeringen kan du gjøre selv, eller hos verksted/NAF..

Betalte 50 spenn hos NAF, og var verdt det, siden mine var helt på viddene feil (lyste rett opp til venstre, slik at alle lastebilene ble flasha, og dermed flasha meg igjen med fjorten 1000-metere :) )

 

Skal ikke inn i vognkortet.

» [ ] Audi A3 Cruiser Edition, 2004

» [x] VW Golf 3 Carbon Edition, 1996 (showcase) » Pengesluk, solgt

» [x] VW Golf 2 Pendlebil Edition, 1989 » Krasjet, deretter solgt

Bildegalleri: » http://foto.sparklingblue.net

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En grei golf ja, ser du steller bra med den..

Ser på den spoliern at du skulle pussa den før lakk..

med 800vann eller noe, gjorde jeg å da blir den heeelt glatt.

Å kanskje koste på deg litt senk? ikke no skamlavt, men litt?

 

hvis du har rå kan du åsså sende iallefall framfangern til lakkering.

Å få den rød å helt smooth ikke slik rugglete..

 

ellers, stå på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Burde nok ha pussa litt på spoilern også ja. Men kan nok ha vært lakkeringen min som ikke var helt bra også. Brukte sprayboks. Også lot jeg den tørke en ukes tid (dont ask) før jeg kjørte på med klarlakk. De burde nok ha rent litt i hverandre.

 

En kompis forteller meg hele tida at jeg ikke trenger mye senk, kanskje bare en 20-30mm, at da blir det "perfekt". Ikke vet jeg. Men senk må nok til før eller siden. Får se om jeg prøver med bare fjærer først, eller går rett på justerbart med en gang. Er jo forsåvidt godkjenning og evnt montering som koster...

 

Har snakka med en fyr om lakkering, så får se på det etter sommeren når jeg er tilbake i studiebyen:) Han så litt på bilen, regna med at jeg kanskje ikke skulle ha den i 20 år til, og sa at han ikke ville pusse ned noe. Bare spraye på grunning og så farge. Ble bra nok mente han. Hmm...

Volkswagen Golf IV 1.6 16V

Volkswagen Golf III 1.9TD (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal du lakkere, så gjør alt ordentlig. Så slipper du å angre i ettertid.

 

Angående senking så vil jeg anbefale å kjøpe komplett senkesett først som sist, f.eks 40mm på originaldempere er fint å kjøre med i 4-6 måneder, etter det blir det mest sannsylingvis helt jævlig, og koster fort mer i originaldempere om du må bytte dette 2 ganger i året kontra å kjøpe komplett med en gang. Til og med de billigste justerbare settene du får er garantert bedre å kjøre med i lengden.

 

20-30mm blir for lite etter min mening. 60/40 senking er passe om du ikke vil ha en altfor lav bil.

"The devil on my shoulder got a devil on his back"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da får jeg kanskje spandere på et justerbart når lånet kommer i august da:D

Men ruller på 205/40-17 nå, må vel fort til og valse og sånt dritt hvis det blir noe særlig senk på? :\ Er nok like greit å la noen proffe ta seg av jobben da, men da kommer det vel fort opp i 10 store med settet, jobben og godkjenning. Huffameg...

Volkswagen Golf IV 1.6 16V

Volkswagen Golf III 1.9TD (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår