Gå til innhold

Prosjekt: Rouge

Ranger emnet


xGrape

Anbefalte innlegg

Senk gjør bilen penere på samme måte som felger, men første prioritet er det absolutt ikke for meg. Det er dyrt, må godkjennes, og gjør egentlig kjøringen mer upraktisk. Si farvel til skogsveier, og forbered deg på mer forsiktig kjøring (ikke noe for meg).

 

Vi får se, men først har jeg en del rust som må bort, samt litt omlakkering her og der.

Volkswagen Golf IV 1.6 16V

Volkswagen Golf III 1.9TD (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 459
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hullet i gulvet er under ene gulvmatta bak, tror det er som en tjuekroning kanskje. Har igrunn aldri sett det. Pappa som fikk øye på det hehe. Jeg er for lat til sånt. Blir ikke jeg som fikser det uansett. Må vente til høsten og studiene kommer igjen, får husmekanikeren min ta det;)

 

Bakluka skal sandblåses og lakkeres på nytt tror jeg. For mye møkk der nå. Bulk. Emblemet tok jeg bort idag, så der er det ei grop nå som må sparkles. MYE rust rundt ruta. Spoileren har begynt å sprekke opp i lakken. Så som sagt: må igrunn bare ta den luka helt fra bunnen av:)

 

Så er det litt smårust langs dørene og sånt da, det klarer jeg vel på egen hånd:)

Volkswagen Golf IV 1.6 16V

Volkswagen Golf III 1.9TD (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Senk gjør bilen penere på samme måte som felger, men første prioritet er det absolutt ikke for meg. Det er dyrt, må godkjennes, og gjør egentlig kjøringen mer upraktisk. Si farvel til skogsveier, og forbered deg på mer forsiktig kjøring (ikke noe for meg).

 

Vi får se, men først har jeg en del rust som må bort, samt litt omlakkering her og der.

Mer upraktisk på noen områder, og mer praktisk på andre. Mye bedre på vanlige veier (der jeg tipper du kjører mest?), siden bilen ligger bedre på veien, mer stabilt, og du slipper at bilen får en halvmeters slagside hver gang du er borti rattet.. :)

 

Skogsveier er nok kanskje noe du må vinke farvel til, men om du kjører mye der, så tror jeg traktor er veien å gå. :hello:

Forsiktig må man kjøre, men det må man igrunn med 17" felger også. Mye lettere å skade/skeivslå slike enn f.eks 13" stål.. :)

 

Men skal innrømme at jeg av og til skulle ønske jeg hadde SUV ellerno, spesielt på langturer med mye bagasje/folk i bilen..:cab

» [ ] Audi A3 Cruiser Edition, 2004

» [x] VW Golf 3 Carbon Edition, 1996 (showcase) » Pengesluk, solgt

» [x] VW Golf 2 Pendlebil Edition, 1989 » Krasjet, deretter solgt

Bildegalleri: » http://foto.sparklingblue.net

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble vel en smule understyrt..? :)

 

Feillasta gamleGolfen i fjor en gang sammen med en kamerat (det var ikke fysisk plass til mer noe sted i hele bilen), skulle fra Sogndal til Gjøvik på glatta. Sikker på det var lettere å få sladd enn på en 240. Liten bevegelse på rattet så lå den sidelengs.. :P

» [ ] Audi A3 Cruiser Edition, 2004

» [x] VW Golf 3 Carbon Edition, 1996 (showcase) » Pengesluk, solgt

» [x] VW Golf 2 Pendlebil Edition, 1989 » Krasjet, deretter solgt

Bildegalleri: » http://foto.sparklingblue.net

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det med dempere kommer an på om man bytter ut demperne, eller kjører senkefjærer på originaldempere.

Om det er sistevalget, så vil ikke demperne bli stivere, men fjærene er stivere og gjør at bilen ikke synker så mye.

Kjøper man skikkelig senkesett, får man stive fjærer og stive/justerbare dempere..

» [ ] Audi A3 Cruiser Edition, 2004

» [x] VW Golf 3 Carbon Edition, 1996 (showcase) » Pengesluk, solgt

» [x] VW Golf 2 Pendlebil Edition, 1989 » Krasjet, deretter solgt

Bildegalleri: » http://foto.sparklingblue.net

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer an på hva man vil ha.

Justerbart kan man velge mellom maks senk, og nesten original høyde, mens originalt understell er traktor hele tiden.. :)

» [ ] Audi A3 Cruiser Edition, 2004

» [x] VW Golf 3 Carbon Edition, 1996 (showcase) » Pengesluk, solgt

» [x] VW Golf 2 Pendlebil Edition, 1989 » Krasjet, deretter solgt

Bildegalleri: » http://foto.sparklingblue.net

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår