Gå til innhold

Prosjekt: Rouge

Ranger emnet


xGrape

Anbefalte innlegg

Da jeg var inni "sikringsboksen" fikk jeg øye på en del ekstra kontakter - noen som vet hva disse er til? Sentrallås? Høytalere? El-vinduer?

IMG_4311.JPG

Jeg så to stk av den typen som er til venstre, og en stk av den svære med 4 poler som er litt uklar i midten:)

Det er til automatisk justering av hovedlykter for de bilene som har dette, fikk jeg vite da jeg også fant samma greia på min.. :)

» [ ] Audi A3 Cruiser Edition, 2004

» [x] VW Golf 3 Carbon Edition, 1996 (showcase) » Pengesluk, solgt

» [x] VW Golf 2 Pendlebil Edition, 1989 » Krasjet, deretter solgt

Bildegalleri: » http://foto.sparklingblue.net

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 459
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hvilken grill har du?

Har du emblemfri som bare byttet ut selve grillen og ikke lista?

Stemmer. Og den er skrudd i gamle lista, muligens noe skruer eller noe som stikker ut bak der og gjør noe med det. Må få tatt det en dag, må uansett ha den av for å få festa de gummikåpene skikkelig bakpå lyktene - de er jo sykt stress å få på ordentlig da!

Volkswagen Golf IV 1.6 16V

Volkswagen Golf III 1.9TD (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det eneste som "fulgte med" var selve lyktene. Blinklyktene var jo bare å koble rett på de kontaktene som lå klare, tåkelyktene hadde jeg jo ingen plugger å koble på - så der måtte jeg kappe av pluggene.

 

Det du da trenger i tilegg er: ledning, sikringsholder med 10A sikring, relé, bryter, kabelsko. Er du interessert kan jeg finne fram linker/artnr. fra Biltema for deg. Kosta ikke mange kronene totalt.

 

Forøvrig får du med pærer til både blinklyktene og tåkelyktene - skjønt blinklyktpærene er orange og bør vel egentlig byttes:)

Volkswagen Golf IV 1.6 16V

Volkswagen Golf III 1.9TD (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du interessert kan jeg finne fram linker/artnr. fra Biltema for deg. Kosta ikke mange kronene totalt.

 

Flott om du hadde giddi det ass..

 

Hvilket merke er tåkelysa?

 

Har tenkt og kjøpe hella, og der tror jeg det følger med mye av det du kjøpte på biltema..

- Vw Golf IV GTI

- X Vw MK2 VR6

- X Golf IV 1.6 Highline

- X Audi A4 1.8TQ

- X Min Badass Golf 3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilket merke er tåkelysa?

 

Har tenkt og kjøpe hella, og der tror jeg det følger med mye av det du kjøpte på biltema..

Lyktene er fra DeLight, 990,- hos BS Bildeler. Selges blant annet som AutoStyle, og tar jeg ikke mye feil, også FK Automotive.

 

Hella er gode lykter sier alle, og det har de nok rett i. Men har hørt folk som har problemer med dugg også i Hella tåkelys. På mitt sett er det litt dugg i den ene blinklykta, og kremt her på forumet har samme problem. Vi har vel kommet fram til at pakningen som sitter mellom pæresokkelen og selve lykta er litt skral, så har tenkt å prøve å tette litt med silikon.

 

Når Hella koster 3 ganger mer enn disse, og man ikke er garantert duggfrie lykter uansett, så ser jeg liten grunn til å kaste de ekstra 2 høvdingene ut av vinduet. "Monteringsutstyret" koster ikke mange kronene som du vil se av lista mi under.

 

Strømbryter 25-8792 (10,-)

Relé 42-301 (25,-)

Sikringsholder, mini 35-647 (12,-)

Flatstiftsikring 10A, mini, 10-pack 24-304 (15,-)

Kabel 10 meter rød 35-3863 (27,-)

Kabel 10 meter sort 35-3865 (27,-)

 

Totalt: 116,-

 

I tillegg er det greit å ha noen kabelsko for å lettere feste kablene til bryter og relé. De delene som er over er akkurat de jeg brukte da, er jo massevis av forskjellige brytere og relé og sikringer på Biltema. Bare husk at alle delene må tåle MINST 10A.

 

Koblingsskjema får du fra zuhr:) Var dette jeg brukte.

Volkswagen Golf IV 1.6 16V

Volkswagen Golf III 1.9TD (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.autospar.no/show.asp?page=goxpage00000003dbpDLVWF01.html

 

er ikke det samme lyktene da? til 800kr?

"Blinklyktsett u/tåkelys" hehe, joooda, samma lyktene - bare uten lykter:D

 

Dette er derimot de samme lyktene, men til 300 kroner mer enn jeg ga for dem. http://www.autospar.no/show.asp?page=goxpage00000003dbpDLVWF01F.html

Volkswagen Golf IV 1.6 16V

Volkswagen Golf III 1.9TD (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår