Gå til innhold

Prosjekt: Rouge

Ranger emnet

xGrape

Anbefalte innlegg

Tøft, lurer på hvor mange tårn med snus det er plass til i den der.

Hvilken dekkdimensjon ruller du rundt på?

Siden jeg ikke snuser rundt så mye (harr harr), fikk det bli med ett par andre gjenstander. Får kanskje et slags inntrykk av størrelsen på rommet. Er vel egentlig ikke så kjempestort.

IMG_4040_new.jpg

IMG_4041_new.jpg

Får NESTEN lukka det helt igjen når colaboksen står oppe.

Ellers ruller jeg på 205/40-17

Volkswagen Golf IV 1.6 16V

Volkswagen Golf III 1.9TD (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 459
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Ja så var instrumentskivene og den blå belysningen på plass. Bilder følger.

Og ja, jeg har malt (eller tusja egentlig - utålmodig som jeg er) viserne svarte, ikke røde eller orange som folk flest. Ser egentlig greit nok ut:)

IMG_4042_new.jpg

IMG_4043_new.jpg

Slik ble det altså i dagslys. Relativt godt fornøyd med monteringen. Tok en kanskje 3 timer totalt. Skivene er limt på med karlssons :)

IMG_4056_new.jpg

Slik burde det sett ut i mørket (lang lukkertid på kamera)...

IMG_4057_new.jpg

...men det ble mer slik. Ikke så lett å lese nederste halvdel av skivene. Er vel bare å bøye diodene i toppen litt nedover syns jeg å ha lest tidligere. Men er litt stress å åpne alt opp igjen, så det blir ikke med det første mao:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skiver fra Autospar og dioder dra http://www.dioder.no eller?

PS! Har du turteller?

Skiver fra instrumentskiver.no/instrumentfolie.no. Dioder fra dioder.no ja:)

Og nei jeg har ikke turteller. Har den forbanna klokka. Nesten umulig å oppdrive hvite instrumentskiver for den modellen. Men nå har jeg scanna de før jeg klippa de isund, i tillfelle noen skulle trenge;)

Flott om du lager en howtodo også, er vel endel her som har lyst på det.

Jeg brukte selv KUN informasjonen som fantes i D.I.Y.-tråden. Leser man litt opp og ned på første sida, så finner man alt man trenger der. Fra demontering av panelet, og lokasjon av alle skruene for den jobben. Til skifte av diodene, fjerning av den grønne filmen, og montering av selve skivene.

Ett par tips, ting jeg ikke syns var helt bra nok i guiden:

Panelet med lysbryteren som skal demonteres sitter ganske hardt. Det står i "guiden" at den skal bøyes ut av klipsene fra toppen. Det stemmer, men du må ta ganske hardt i. Det samme gjelder en del av de andre klipsene, men når du finner ut hvor de er så er det bare å ha hardt i.

Er som nevt også veldig viktig at visere kommer på igjen på rett plass. For at det skal skje, så må du løfte viserene opp og forbi den stopp-tappen, før du fjerner de. Og merk deg plasseringen. Pass på at den kommer på igjen på samme sted, før du vipper den over tappen igjen.

Viseren på speedoen og klokka (og sikkert og turteller) sitter HARDT. Men bruk en gaffel og ta i. Det går så fint så.

Det står også i guiden at man kan trekke ut tappene med en nebbtang, det fikk jeg ikke helt til. Men tørte ikke ta altfor hardt i. De satt som limt (sikkert fordi de VAR limt). Går å få passet det til selv om de er der.

Ikke vær redd for å kutte ett relatvt stort hull i midten av skivene. Viserene har en ganske stor runding som dekker over der uansett. Og kutt skivene nøyaktig. Ikke ha masse ekstra plass rundt kanten, for da kommer ikke dekslet (med glasset) på igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som kan hjelpe meg å bestemme hvor mye penger jeg skal bruke på styling o.lign. fremover? Jeg tenker da helst på hvor lenge bilen vil vare før den må byttes ut.

Den har gått 220.000 nå. Er litt rustflekker i dører, rundt bensinlokket, bakluka og sånn. Har fått tectyl-behandling én gang, ikke noe særlig seriøs rust enda. En lekkasje i motoren en plass som gjør at det kommer litt olje i kjølevannet, men det gjorde visst heller ingen ting sa de på verkstedet. Kunne koste en fem tusen ellerno å fikse, men det var visst ikke verdt det mente de.

Så, bør jeg roe meg ned nå, og heller vente på neste bil før jeg går "nuts"?:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Igår fikk jeg pynta litt i bagasjerommet - eller egentlig mer rydding. Lage litt mer plass i forberedelse av en nært forestående harry-tur til Svinesund :D

Før:

IMG_4060_new.jpg

Nå:

IMG_4065_new.jpg

Det som er gjort, annet enn å kaste all dritten, er å skjære til ei finérplate, trekke den med høytalerstoff bra Biltema, og plassere denne bak setene. Den sitter i klem mellom setet og de tingene som setet hviler på kan du si. Så er forsterkeren skrudd i denne da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det med natt-belysningen er jo ikke noe problem, bare alltid kjøre i 120 det. :tannløs

Klare angels vil nok se best ut, IMO, siden du allerede har litt klart.. Klart all-around :)

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jess, men da opprettholder jeg den orderen:) Så var det bare å fortsette å vente da...

Hva syns folket jeg bør skaffe meg, interiør eller eksteriør, før cruise-sesongen kan begynne? :D Bare moro å høre forslag, selv om jeg ikke nødvendigvis går videre med noe av det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider