Allright Skrevet April 7, 2006 Rapporter Share Skrevet April 7, 2006 Hei Av ren nyskjerrighet lurte jeg på hvor mye mer hk jeg får på min Vectra A med 2.5" effektanlegg og Greenfilter ? Vil det lønne seg for meg å fjerne katalysator ? mvh Andreas Aune Siter Audi A4 1.9TDI Quattro 2002mod Toyota Hiace 2.4D 1989mod Lynx Rave 440/800 2006mod Ski-Doo Mxz Xrs 600SDI 2007mod Yamaha Phazer 480 1989mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eravne Skrevet April 7, 2006 Rapporter Share Skrevet April 7, 2006 grovt regnet, 2-6 hester, men du vil få langt flere i hue ditt pga av lyden :P men du får finne noen som kan måle den for deg, så finner du ut akkurat hvor mye Siter ---------------------------- BMW 93' 525i diamantsort [x]Bmw 318i Brilliantrot. [x] 92' vectra 2000 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Allright Skrevet April 7, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 7, 2006 grovt regnet, 2-6 hester, men du vil få langt flere i hue ditt pga av lyden :P men du får finne noen som kan måle den for deg, så finner du ut akkurat hvor mye Da sier vi at jeg har ca 150hk da kiddie Neida, satset på 120 :) Men hjelper det å fjerne katalysatoren ? har 2.5" simons effektanlegg fra kat og bakover. Siter Audi A4 1.9TDI Quattro 2002mod Toyota Hiace 2.4D 1989mod Lynx Rave 440/800 2006mod Ski-Doo Mxz Xrs 600SDI 2007mod Yamaha Phazer 480 1989mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Toa Skrevet April 7, 2006 Rapporter Share Skrevet April 7, 2006 Da sier vi at jeg har ca 150hk da kiddie Neida, satset på 120 :) Men hjelper det å fjerne katalysatoren ? har 2.5" simons effektanlegg fra kat og bakover. vil nok ikke bli noen forskjell da nei.... har prøvdt;) har så lite å si på ein orginal motor med såpass lite hk..... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
OPELTURB0 Skrevet April 13, 2006 Rapporter Share Skrevet April 13, 2006 Fjerning av kat vil ikke hjelpe det spor, tror heller ikke du vil få noe merkbar effekt ved filter og større eksos. Eksos-rørene fra fabrikk er av den str. de er i ettersom de er egnet for den motoren. Om man skulle få effekt av bare og sette på større rør ville alle fabrikker gjort det orginalt med større rør. Kun ved seriøs trim vil det hjelpe og øke str. på rør. Men for all del, lyden blir råere om det teller for deg. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kalisto Skrevet April 17, 2006 Rapporter Share Skrevet April 17, 2006 Fjerning av kat vil ikke hjelpe det spor, tror heller ikke du vil få noe merkbar effekt ved filter og større eksos. Eksos-rørene fra fabrikk er av den str. de er i ettersom de er egnet for den motoren. Om man skulle få effekt av bare og sette på større rør ville alle fabrikker gjort det orginalt med større rør. Kun ved seriøs trim vil det hjelpe og øke str. på rør. Men for all del, lyden blir råere om det teller for deg. Såklart hjelper det med effektanleggg, det vet jo nesten alle. Grunnen til at fabrikanter ikke gjør det slik er sikkert pga av både avgifter, avgasser og lyd. ;) Siter Opel Vectra 1997 hatchback Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Harald56 Skrevet April 17, 2006 Rapporter Share Skrevet April 17, 2006 Såklart hjelper det med effektanleggg :hello: Javel???? Siter Opel Combo B 1,8 16V Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Trailer Skrevet April 19, 2006 Rapporter Share Skrevet April 19, 2006 Det er vel det vi kaller psykologisk trim. Det kjennes ut som du får bedre effekt, men det er nok ikke merkbart i det hele tatt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Opelmaffian Skrevet April 19, 2006 Rapporter Share Skrevet April 19, 2006 Tro meg det hjelper, hvertfall på min:) Skal ikke si noe på 8V... Men en grunn til at det hjelper er jo at det org. eksosanlegget har sitter på siden bilen var ny som oftest. Med andre ord 10-15-20 år gammal dritt som har gjort røra små. Når man begynner med 0 etter 15 har man o og med ny eksos O oi da går det bedre. Men faktisk, bilen min er blitt sprekere med Eksos og luftfilter. Holder fint følge med Vectra 2000... Om det har noe med modifiseringa å gjøre vet jeg ikke da;) Siter 05' VW Caddy 1,9TDI 99' Vectra 1.8i 16V STV 95' Vectra 2.0i 16V - Spiker 91' Vectra 1.8i 8V - Spiker Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
OPELTURB0 Skrevet April 20, 2006 Rapporter Share Skrevet April 20, 2006 Såklart hjelper det med effektanleggg, det vet jo nesten alle. Grunnen til at fabrikanter ikke gjør det slik er sikkert pga av både avgifter, avgasser og lyd. ;) Feil, grunnen til at bilfabrikanter ikke bruker det er at en hver motor skal møte en viss motstand på eksosen! Trailer har helt rett i at det ligger i psyken!! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Opelmaffian Skrevet April 21, 2006 Rapporter Share Skrevet April 21, 2006 Motstand i eksos opprettholder kompressjon. Siter 05' VW Caddy 1,9TDI 99' Vectra 1.8i 16V STV 95' Vectra 2.0i 16V - Spiker 91' Vectra 1.8i 8V - Spiker Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg