Gå til innhold

Effektanlegg og powerfilter, mer hk!?

Ranger emnet

Allright

Anbefalte innlegg

Hei

Av ren nyskjerrighet lurte jeg på hvor mye mer hk jeg får på min Vectra A med 2.5" effektanlegg og Greenfilter ?

Vil det lønne seg for meg å fjerne katalysator ?

mvh

Andreas Aune

Audi A4 1.9TDI Quattro 2002mod

Toyota Hiace 2.4D 1989mod

Lynx Rave 440/800 2006mod

Ski-Doo Mxz Xrs 600SDI 2007mod

Yamaha Phazer 480 1989mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

grovt regnet, 2-6 hester, men du vil få langt flere i hue ditt pga av lyden :P

men du får finne noen som kan måle den for deg, så finner du ut akkurat hvor mye

Da sier vi at jeg har ca 150hk da kiddie

Neida, satset på 120 :)

Men hjelper det å fjerne katalysatoren ? har 2.5" simons effektanlegg fra kat og bakover.

Audi A4 1.9TDI Quattro 2002mod

Toyota Hiace 2.4D 1989mod

Lynx Rave 440/800 2006mod

Ski-Doo Mxz Xrs 600SDI 2007mod

Yamaha Phazer 480 1989mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da sier vi at jeg har ca 150hk da kiddie

Neida, satset på 120 :)

Men hjelper det å fjerne katalysatoren ? har 2.5" simons effektanlegg fra kat og bakover.

vil nok ikke bli noen forskjell da nei....

har prøvdt;) har så lite å si på ein orginal motor med såpass lite hk.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fjerning av kat vil ikke hjelpe det spor, tror heller ikke du vil få noe merkbar effekt ved filter og større eksos. Eksos-rørene fra fabrikk er av den str. de er i ettersom de er egnet for den motoren. Om man skulle få effekt av bare og sette på større rør ville alle fabrikker gjort det orginalt med større rør. Kun ved seriøs trim vil det hjelpe og øke str. på rør. Men for all del, lyden blir råere om det teller for deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fjerning av kat vil ikke hjelpe det spor, tror heller ikke du vil få noe merkbar effekt ved filter og større eksos. Eksos-rørene fra fabrikk er av den str. de er i ettersom de er egnet for den motoren. Om man skulle få effekt av bare og sette på større rør ville alle fabrikker gjort det orginalt med større rør. Kun ved seriøs trim vil det hjelpe og øke str. på rør. Men for all del, lyden blir råere om det teller for deg.

Såklart hjelper det med effektanleggg, det vet jo nesten alle. Grunnen til at fabrikanter ikke gjør det slik er sikkert pga av både avgifter, avgasser og lyd. ;)

Opel Vectra 1997 hatchback

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tro meg det hjelper, hvertfall på min:) Skal ikke si noe på 8V... Men en grunn til at det hjelper er jo at det org. eksosanlegget har sitter på siden bilen var ny som oftest. Med andre ord 10-15-20 år gammal dritt som har gjort røra små. Når man begynner med 0 etter 15 har man o og med ny eksos O oi da går det bedre. Men faktisk, bilen min er blitt sprekere med Eksos og luftfilter. Holder fint følge med Vectra 2000... Om det har noe med modifiseringa å gjøre vet jeg ikke da;)

05' VW Caddy 1,9TDI

99' Vectra 1.8i 16V STV

95' Vectra 2.0i 16V - Spiker

91' Vectra 1.8i 8V - Spiker

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Såklart hjelper det med effektanleggg, det vet jo nesten alle. Grunnen til at fabrikanter ikke gjør det slik er sikkert pga av både avgifter, avgasser og lyd. ;)

Feil, grunnen til at bilfabrikanter ikke bruker det er at en hver motor skal møte en viss motstand på eksosen! Trailer har helt rett i at det ligger i psyken!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider