Gå til innhold

Senkesett i hus ;)

Ranger emnet

TGS[]D[][]V[][]D

Anbefalte innlegg

Heisann! Nå har jeg endelig fått senkesett i hus. D ble Lesjöfors 40/40 fjærer, håper dissa duger.

DSC00227.JPG

Lurte bare på om d var vanskelig å sette på disse på vectra b? Er d no spesialverktøy man trenger?

- Opel Vectra C 06 mod

- Opel Vectra B 96 mod *solgt*

- Toyota corolla 86 mod *solgt*

- Bmw 316i e36 91 mod *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du trenger fjørklemmer til å presse fjørene helt isammen da du skal ta de av. Ellers er jeg ikke sikker på om du trenger no spesial verktøy for å løsne demper fra tårne i front på vectra b, trengte allefall ikke det på vectra a.. Bare pass på at du har klemt fjøra før løsner mutter nummer to i front, for ellers kan du få deg enn døktig stor karamel.

Volvo 940 Turbo Intercooler (1996) t34, 968dyser, 3"lmm, spesial chipær, stor cooler,

Opel Vectra A 2.0i (1993) SOLGT

Bilen min: http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=155639

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte d på eiker motorshop. Betalte 998 for fjærene og 150 i frakt. Så synes ikke d var så værst, dem hadde ikke de på lager så måtte vente ca 2 uker. Men er fornøyd jeg. Skal sette dem på på torsdag, så kan legge ut bilder da.

- Opel Vectra C 06 mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg Kjører bare med orginal 15" stål nå. Tenkte jeg skulle ut å se på felger etter påsken. Hadde håpa på å få plass til 18" 225/40-18, men ettersom jeg har skjønt, så kommer d til å ta borti kanten. Så regner med at d blir 17" 205-215/40-17

- Opel Vectra C 06 mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå begynner jeg å bli sånn passe irritert. Begynte å demontere de orginale fjærene forran istad. Fikk av hele dempern og alt, men fikk ikke fjærere av demperen. Er d no hemmlig triks som finnes eller??

stotdemper1.JPG

stotdemper2.JPG

Er lixom selve topplokket jeg ikke får av.

Må finnes no lurt man kan gjøre

- Opel Vectra C 06 mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hm... sette en 11mm kopp på toppen å bruke en fastnøkkel på muttra tror det er 24mm.. skru fjærklemmene slik at fjæra blir litt slakk så det ikke er spenn i den :)

riktig... 11 og 24...

må ha en 24-fastnøkkel da...

- 1990 Nissan Sunny N13 1.6 SLX

x 1992 Opel Vectra A 1.8i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk endelig av fjæra på venstre siden foran. Den satt brutalt hardt, men d gikk. Når jeg fikk av muttern så så jeg dette:

dempertarnodelagt.JPG

Hvor mye koster en ny sånn?

Er litt forskjell på den orginale og senkefjæra :D

Orginaldempervssenk.JPG

- Opel Vectra C 06 mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider