Gå til innhold

Rep av defekt Soundstream Continum forsterkere - hvor ?

Ranger emnet

190e

Anbefalte innlegg

Eller hva med å høre med Matador her på forumet?

Han har mye erfaring med gammel SS, så vidt jeg har skjønt... :-)

Kunne sikkert sett på den sjøl og, men er en smule usikker på hvordan det er å få tak skjemaer osv. på slik gammal moro. Hvis ikke det er en enkel feil, da.

Hva er symptomene? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel.. hva som er feil med den i grunn vet jeg ikke.

Det var slik at jeg fikk med denne defekte forsterkeren gratis av samme eieren som jeg kjøpte en Continium av han den gangen. Han som eier den nå , kjøpte den Continium som virker av meg og fikk med den defekte amp`n.

Det selgeren fortalte meg om den, var han hadde laste ned den på subb utgangen og etter en stund skjedde det noe med subb utgangen sa han.

Dette fikk han rep / fiksa.. Når da han fikk den tilbake og skulle koble opp igjen på nytt , men den virka en stund føst. Skjedde det samma feilen en gang til og da ga han opp..

Mener han nevnte på at de 3 andre kanalene skal være i orden og at det er kun subben + 1 kanal som ikke virker...

Har selv kikka på den og sett på den inni. Ser at det har blitt brent noe der ja på subb utgangen + 1 av de 4 utgangene.. Siden den er en 5 kanal amp.

Ang. rep på den , sånn ca pleier det å ligge på pris ? Får man virkelig rep / fiksa den om man ikke klarer å få tak tegning / skjerma over forsterkeren ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er forkjellige topologier mellom de 4 kanalene og den 5 kanalen (subb) den har ca 16utgs transistorer, de andre har "bare" 4stk per kanal, HiFi klubben skulle ha 150kr per stk.... de tåler heller ikke så mye egentlig og den ampen rykker så fort du har for lav batt spenning... men etter en liten modifisering er den mer strøm sterk og tåler at du starter opp bilen mens du har høy volum uten at ampen tar kvelden... faktisk vanligste årsak til at gamle SS tar kvelden, da pwm prøver å levere mye mer strøm ved lav spenning, osv....

om ingen kan hjelpe deg så sier du ifra til meg, skjeman ligger i "hard disken" min.

edit: ellers si ifra om du vil selge den.

--kjøper/reparerer alt (nesten) av defekt elektronikk-- *send PM*

-Project SQ-, om DYNAMO og Enkelt SQ med 6x9" kicpanel frontsett

Lenke til kommentar
Del på andre sider