Gå til innhold

Slædding på snøen....

Ranger emnet

Excursion

Anbefalte innlegg

Jeg med min 200e og en annen kamerat med en bmw stakk for å slædde litt på stor parkeringplass med mye snø....

Jeg ga full pinne med bilen min å slæddet rundt å jeg ble mektig imponert på hvor god disse mercedesene er til å slædde med, la den ut så breddt som de fysisk går ann å holdt slædden bort over fy faen i helvete så godt det er å drifte med slik bil på snø....

Jeg har prøvd Datsun Bluebird 1,8, opel omega 2,0a, volvo 740 b23, men ingen av disse kommer i nærheten av slædde egenskapene til mercedes, fy faen helt rått jo.....

Jeg vet jo at dette kommer av fordi mercedes min har noe slik anti slædde system som man lett lurer.............

Fy faen dette var råttt.............Derfor sier jeg til alle dere som skal kjøpe slæddebil for vintern kjøp mercedes..........

Mvh Excursion

01 BMW 320 DAT.

x 09 Ford Ranger XLT

x 02 Volvo S60

x 93 MB 200E

x 87 MB 230E

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hihi, si det til de som skulle holde min sleng gjennom en sving, en kar med en merce, og en med en volvo 740 ;) Rekorden holdt seg litt penere da, men det er jo gammel bil, godt balansert :) Vet at merce er god å slenge med da, skal ikke motsi deg der :D

Dream as if you'll live forever; live as if you'll die tomorrow.

James Dean

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gode 190E var fin vogn å sladde med. Liker også manta'n med Esab sperre. Den er lett å holde ute, og noe mere velbalansert enn Ascona'n.

Har også prøvd å sladde med Omega, som har en tendens til å komme værre på kontra'n enn selve sladden. Grufull vogn å sladde med.

Den beste sladdebilen jeg har prøvd var en Ford Taunus. Sveisa sperre, 2,3liter og mye moment. akuratt nok power til å holde hjulspinnen i gang på 3a på våt asfalt. hehe. sladda godt den gode brune taunusen min. (brun med blå stripe, og ronny och ragge bulk i døra) Synd den ble spiker for noen år siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grunnen til at 200e er så fin å sladde med er at camber vinkelen på forrhjula endrer seg med rattomslaget. Da blir den lett og kontrollere. Og en god bil sidelengs! En kompis kjøpte seg 190e på grunn av det. :)

Volvo 850 T-5 94mod

Volvo 244 GL 76mod

Volvo 245 L 79mod B230fk proskjekt

Volvo 144 GL 72mod Søndagsbil

*Member of Volvo Skrensar Lag*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mercedes 190E er kjempefin sladdebil.

Bare å trykke gassen i bunn og vrenge over rattet i litt fart det og holde gassen der, så sklir den omtrent så langt du vil.

Det er ikke mange biler det er så enkelt med nei.

Kan også anbefale volvo 240 og 740 som sladdebiler.

Eller toyota hiace, men de har en tendens til å gå opp på to hjul...hehe:)

Synes det er gøyest å skrense på våt asfalt jeg da.

proud mebmer of FosenRacingTeam

Mercedes 190E 1987(rånebil)

volvo V70 TDI. 2000(bruksbil)

volvo 245GLT. 1989(herjevogn)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cambern endrer seg og på mercedes ;) Ytterhjulet legger seg innover (negativ camber) og innerhjulet legger seg utover (positiv camber). Setter seg liksom i mot i svinga :)

Dette er jo helt normalt på alle biler? hvis ikke vil jo sjangsen for å velte være rimelig stor med litt fart..

-89 Volvo 740 Sedan B230F

-91 Volvo 240 STV B230F (Vinterbilen)

-93 Volvo 940 TIC

-x Volvo 740 GL 1986 B230A, Volvo Add-on, R-Sport trekk, esab

Lenke til kommentar
Del på andre sider