mondain Skrevet April 8, 2006 Rapporter Share Skrevet April 8, 2006 Hei! Jeg har et par m3 speil som skulle fått en annen farge :) Noen lakkerere i Hedmark som kan hjelpe meg med dette? Gjerne svart.. Siter Nissan 200SX '90 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mondain Skrevet April 9, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 9, 2006 Ingen..? :( Siter Nissan 200SX '90 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
millhouse Skrevet April 10, 2006 Rapporter Share Skrevet April 10, 2006 Hvor i Hedmark? Siter GTti 244Rat 1975 FUNKSJON FØR FORM Daihatsu Modifiers Scandinavia Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wildkin Skrevet April 10, 2006 Rapporter Share Skrevet April 10, 2006 hør med top gun, mulig han tar det på seg :) Siter Corsa B 2l 16v Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Elgen- Skrevet April 10, 2006 Rapporter Share Skrevet April 10, 2006 Hør med road runner på forumet.. han er visst veldig flink.. Siter Du skal ikke stjele! Staten liker ikke konkurranse... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Trygve_ Skrevet April 10, 2006 Rapporter Share Skrevet April 10, 2006 et par speil? dette klarer du å gå 98% strøkent selv! stikk på en fargeglede butikk i nærheten, oppgi lakk kode og kjøp "proff" sprayboks samt klarlakk. påfør mange tynne lag, vent litt mellom hver gang. går fin fint da :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bestigo Skrevet April 10, 2006 Rapporter Share Skrevet April 10, 2006 Det fikser du sjøl vettufatality Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wildkin Skrevet April 10, 2006 Rapporter Share Skrevet April 10, 2006 ja har trua på deg jeg :D Siter Corsa B 2l 16v Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mondain Skrevet April 11, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 11, 2006 Hvor i Hedmark? Elverum.. Og til dere andre: Tusen takk for mange gode tips! Har tenkt tanken på å gjøre det selv men er redd for at jeg ikke skal få det til noe bra.. Jeg har aldri lakket noe ordentlig før. Noen tips? Må jeg pusse speilene? Hva trenger jeg etc? grunning, klarlakk? Det er en metallic farge fra bmw.. Takk igjen for mange svar! Siter Nissan 200SX '90 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Elgen- Skrevet April 11, 2006 Rapporter Share Skrevet April 11, 2006 Elverum.. Og til dere andre: Tusen takk for mange gode tips! Har tenkt tanken på å gjøre det selv men er redd for at jeg ikke skal få det til noe bra.. Jeg har aldri lakket noe ordentlig før. Noen tips? Må jeg pusse speilene? Hva trenger jeg etc? grunning, klarlakk? Det er en metallic farge fra bmw.. Takk igjen for mange svar! jeg har akkuratt lakkert mine selv, har ikke mye lakkeringsbakgrunn heller. Mine var brukte så jeg bare mattet det ned med matteklut og la på lakk og har mellomslipt støvkorn osv.. mangler et siste lag i kroker og kriker så er det klarlakk.. Siter Du skal ikke stjele! Staten liker ikke konkurranse... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Trygve_ Skrevet April 11, 2006 Rapporter Share Skrevet April 11, 2006 kan skrive en liten guide til deg jeg. regner med at når du skriver "Skulle fått en annen farge" så er det lakk på de fra før av. Da trenger du ikke å grunne de. Hvis speila er fine, ingen riper, bulker eller noe slikt så er det bare til å matte ned. Jeg liker å bruke 600 våtslip papir til å matte ned med. Bruk masse vann. Matt godt ned da det er dette som gjør at lakken fester seg til speila. Påfør mange tynne lag, og vent et par minutter mellom hvert lag. ikke hold boksen for nærme, eller for langt ifra. skal være omtrent 25-30 cm fra gjentanden. Etterhvert som du er fornøyd med speila kan du begynne med klarlakken. (I og med at du skal lakkere metallic så må du kjøpe klarlakk utenom) Hvis du legger klarlakk oppå speila mens de er "våte" så slipper du å mellomslipe. Når du legger klarlakken på så må du være mer obs, da det er veldig enkelt å få sig. Legg på mange tynne lag, og her er det viktig at du venter litt mellom hvert lag, da klarlakken bruker litt lenger tid på å flyte sammen. mange ganger kan det se ut som om du har op for lite klarlakk, så legger du på litt mer, så når det endelig renner sammen så har du hatt litt for mye på, og da renner det. For at klarlakken skal flyte godt sammen så må det være litt temperatur i garasjen/rommet du lakker i. Når du handler lakk så må du oppgi lakk koden på bilen din. En slik lakkboks koster 160 kr. En bør være nok til begge speila. En boks klarlakk koster rundt 70-80 kr. Håper dette hjalp litt! Lykke til! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mondain Skrevet April 11, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 11, 2006 Takk for en kjempe fin guide :) Hmm, har biltema den lakken jeg trenger? Jeg har lakkkode her.. Original bmw farge. Og har biltema våtslip papir også? Siter Nissan 200SX '90 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
e321 Skrevet April 11, 2006 Rapporter Share Skrevet April 11, 2006 Ikke kjøp lakk hos biltema :) Hvis du ikke vil høre på meg så kan du prøve å søke etter biltema lakk her på forumet ;) slipepapir vet jeg ikke om de har... men skulle tror det ! Siter signatur. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Trygve_ Skrevet April 13, 2006 Rapporter Share Skrevet April 13, 2006 nei, biltema har ikke den lakken du skal ha. men våtslippapir skulle jeg tro de har ja. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lector Skrevet April 20, 2006 Rapporter Share Skrevet April 20, 2006 Hos bmw får du sikkert kjøpt riktig lakk. Fikk kjøpt riktig lakk hos audi jeg. Eller hos en lakkerer. Så "presser" han det på en boks til deg. Siter Prosjekt Audi A4 --> http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=83399 Prosjekt Volvo 850 -->http://www.bilforumet.net/showthread.php?p=870435#post870435 Prosjekt peugot 306 --> http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=92307 Prosjekt Audi A3 --> http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=92305 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg