Gå til innhold

Søker lakkerer i Hedmark!

Ranger emnet

mondain

Anbefalte innlegg

Hvor i Hedmark?

Elverum..

Og til dere andre:

Tusen takk for mange gode tips! Har tenkt tanken på å gjøre det selv men er redd for at jeg ikke skal få det til noe bra.. Jeg har aldri lakket noe ordentlig før. Noen tips? Må jeg pusse speilene? Hva trenger jeg etc? grunning, klarlakk?

Det er en metallic farge fra bmw..

Takk igjen for mange svar!

Nissan 200SX '90

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elverum..

Og til dere andre:

Tusen takk for mange gode tips! Har tenkt tanken på å gjøre det selv men er redd for at jeg ikke skal få det til noe bra.. Jeg har aldri lakket noe ordentlig før. Noen tips? Må jeg pusse speilene? Hva trenger jeg etc? grunning, klarlakk?

Det er en metallic farge fra bmw..

Takk igjen for mange svar!

jeg har akkuratt lakkert mine selv, har ikke mye lakkeringsbakgrunn heller. Mine var brukte så jeg bare mattet det ned med matteklut og la på lakk og har mellomslipt støvkorn osv.. mangler et siste lag i kroker og kriker så er det klarlakk..

Du skal ikke stjele! Staten liker ikke konkurranse...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kan skrive en liten guide til deg jeg.

regner med at når du skriver "Skulle fått en annen farge" så er det lakk på de fra før av. Da trenger du ikke å grunne de.

Hvis speila er fine, ingen riper, bulker eller noe slikt så er det bare til å matte ned. Jeg liker å bruke 600 våtslip papir til å matte ned med. Bruk masse vann. Matt godt ned da det er dette som gjør at lakken fester seg til speila.

Påfør mange tynne lag, og vent et par minutter mellom hvert lag. ikke hold boksen for nærme, eller for langt ifra. skal være omtrent 25-30 cm fra gjentanden. Etterhvert som du er fornøyd med speila kan du begynne med klarlakken. (I og med at du skal lakkere metallic så må du kjøpe klarlakk utenom) Hvis du legger klarlakk oppå speila mens de er "våte" så slipper du å mellomslipe. Når du legger klarlakken på så må du være mer obs, da det er veldig enkelt å få sig. Legg på mange tynne lag, og her er det viktig at du venter litt mellom hvert lag, da klarlakken bruker litt lenger tid på å flyte sammen. mange ganger kan det se ut som om du har op for lite klarlakk, så legger du på litt mer, så når det endelig renner sammen så har du hatt litt for mye på, og da renner det. For at klarlakken skal flyte godt sammen så må det være litt temperatur i garasjen/rommet du lakker i.

Når du handler lakk så må du oppgi lakk koden på bilen din. En slik lakkboks koster 160 kr. En bør være nok til begge speila. En boks klarlakk koster rundt 70-80 kr.

Håper dette hjalp litt! Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hos bmw får du sikkert kjøpt riktig lakk. Fikk kjøpt riktig lakk hos audi jeg.

Eller hos en lakkerer. Så "presser" han det på en boks til deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider