Gå til innhold

Rep. Av forsterker i Østfold??

Ranger emnet

tOFFY

Anbefalte innlegg

Gjelder en Phonix Gold ZX 450 v.2

Husker ikke når jeg kjøpte den, men det var av Hi-Fi klubben. Hi-Fi Klubben i Drammen kan vist ta den inn, men håper det er noen nærmere Trøgstad som kan hjelpe meg.

Problemet er att den "durer" og dette kan skje både på lavt og høyt volum. Men ikke konstant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da tar jeg kontakt med matador, siden han er på disse sidene.

Hassie88.

I mitt tillfelle, så trur jeg grunnen er uforsiktighet, når jeg har montert den fra bil til bil, denne forsterkeren har vært inn og ut av 8 ulike biler.

Ellers så trur jeg forsterkere går istykker av hard bruk, som f.eks jeg har kobblet denne forsterkeren til 1 frontsett, i frontkanaler. og bakkanaler: 2 stk Boston PRO 8" i stereo, og 2 stk Vega 12" parralell i brokobling.

Og så har jeg justert forsterker på maks, og bare vrengt opp volum kan en si.

Eneste jeg har passa på, er att forsterker er varm når jeg guffer på.

Den ene bilen krasja jeg, og da fikk jeg store jordings feil. Men jeg brukte forsterker'n i bilen mens jeg kjørte bilen før den var helt reparert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ellers så trur jeg forsterkere går istykker av hard bruk, som f.eks jeg har kobblet denne forsterkeren til 1 frontsett, i frontkanaler. og bakkanaler: 2 stk Boston PRO 8" i stereo, og 2 stk Vega 12" parralell i brokobling.

.

hmmms, tvilsomt at forsterkeren burde ryke på denne koblingen, jeg har hatt ett par zx350 som har vært lastet hardere enn det der.. over flere år..

Sier det bare, passiv deling er en fin bil :D hadde 12 elementer på den 2 kanaleren min :) Hvor 2 subber var i parallell, brokoblet og resten parallell stereo.

Den gikk i protect en gang, og det var fordi ett skrujern i verktøykassen hadde surra seg inn i vifta sånn at den stoppet.

2009 - Ford Mondeo Titanium Sport - Powershift
2000 - Ford Focus
2000 - VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt Offtopic, men hvordan kan en forsterker bli ødelagt? Og hvordan kan dette forhindres?

Er ny i "bilstereobransjen" og vil helst unngå ødelagte dyre ting :)

At alt er koblet skikkelig opp.. Er vel en og annen som har brent litt jordinger og sånne ting...

Vær nøye når du kobler, og stiller inn anlegget.

2009 - Ford Mondeo Titanium Sport - Powershift
2000 - Ford Focus
2000 - VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eneste jeg har passa på, er att forsterker er varm når jeg guffer på.

QUOTE]

Må man la den "varme" seg opp litt før man guffer også? oij... hehe.. Hvor lang tid ca? 2-3 sanger?

Takker for svar, skal ut å forsikre meg om at alle koblinger o.l. står bra til.

jeg har altid 2 låter (6min) får jeg gir full guffe. Men jeg latt dem spille ganske høy også, overkant av halv guffe.

Men trur dette er absolutt viktigst for selve høyttalera enn forsterkeren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres ut som en dårlig lodding, om det er en feil som kommer og går.

Åpne den opp, så finner du fort ut om det er loddingene (du kan se det lett, i de fleste tilfeller). Så kan du jo fikse det enkelt selv! :)

Sjekk særlig rundt utganstransistorene og spolene i strømforsyningen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres ut som en dårlig lodding, om det er en feil som kommer og går.

Åpne den opp, så finner du fort ut om det er loddingene (du kan se det lett, i de fleste tilfeller). Så kan du jo fikse det enkelt selv! :)

Sjekk særlig rundt utganstransistorene og spolene i strømforsyningen ;)

Jeg har gjort det, men kunne ikke se noe.

Men vet fra rullstol elktronik, att enkelte komponenter kan oppføre seg slik, når dem er brente.

For se hva jeg kommer til med matador..

Lenke til kommentar
Del på andre sider