Gå til innhold

Tankmåler 940, noe drit?

Ranger emnet

MortenK

Anbefalte innlegg

Her om dagen begynte 945en å fjuske litt, så etterhvert nektet den å starte. Hadde som vanlig lite bensin på tanken, men lyset hadde ikkje kommet på. Etter at eg hadde stått og prøvd å starte en stund, begynte tankmålerlyset å lyse.. Lurte noe jævli på ka som feilte, skulle få hjelp av en, men han kom aldri, og siden bilen sto utenfor en kompis så lot eg den stå der. Har ikkje hatt sjansen til å se på den før i dag. Tenkte at det beste var å fylle litt bensin, noe eg gjorde, og så startet bilen.. Angrer på at eg ikkje prøvde å starte den før eg fylte bensin, kjipt om det er noe hjerneproblem og eg tror alt er fint :/ Har tidligere kjørt noen mil med tankmålerlyset på uten problemer, utenom fjusking i svinger med litt fart :P

Lurte på om tankmåleren virkelig er så ustabil? Har hørt om biler der måleren aldri endrer seg, men eg fylte fullt her i sted og no står nålen på max..

Bil: 07 Volvo V70

Tidligere biler: 97 740, 97 Subaru Justy 4x4,97 Fiat Brava, '86 240 GL (LPG), '91 Volvo 940 GL (LPG), '92 Volvo 945 Turbo, '86 Volvo 240 GLE, '85 Opel Rekord 2.0S, '90 Ford Scorpio 2.0i GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe, er ikke tank-mikkmakket og slikt veldig likt 740 på disse 940'ene? Trur ikke det finnes en eneste 740 med funksjonabel tankmåler... her går man på triptelleren ;)

- 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn

- 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil

x-1992 Volvo 940 GL - Solgt

X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb

x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det som er fint(med min og alle andre jeg har snakka med hvertfall) er at måleren viser aldrig for mye! og det er hvertfall godt..

Var det min gjorde, hvis det var tom for bensin som var problemet når bilen nektet å starte..

Bil: 07 Volvo V70

Tidligere biler: 97 740, 97 Subaru Justy 4x4,97 Fiat Brava, '86 240 GL (LPG), '91 Volvo 940 GL (LPG), '92 Volvo 945 Turbo, '86 Volvo 240 GLE, '85 Opel Rekord 2.0S, '90 Ford Scorpio 2.0i GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider