CorvetteC3 Skrevet Juni 7, 2003 Rapporter Share Skrevet Juni 7, 2003 Nytt unikt forsikringstilbud fra AMCAR og IF... --------------------------------------------------- AMCAR i samarbeid med If Skadeforsikring har gleden av å kunne presentere en meget prisgunstig og god forsikringsdekning av hobbybil nyere enn 1976-modell. Forsikringen ligner til forveksling vår nåværende meget populære "klassikerforsikring", og er en videreføring av denne. AMCAR har lenge observert at mange som eier en spesiell bil nyere enn 1976-modell betaler en alt for høy årspremie i forhold til bruken av bilen. Flere slike biler benyttes kun i sommerhalvåret og i begrenset omfang. Likevel har prisen på forsikringen mange ganger kostet "skjorta". Vi har valgt å kalle det nye produktet "entusiastbilforsikring", og forsikringen kan tegnes til en meget fordelaktig pris på kun kr. 3,400,- på. år for kaskodekning. AMCAR har nå et komplett forsikringstilbud til eiere av amerikansk hobbybil, uansett om bilen er ny eller gammel. Som for klassikerforsikring for eldre biler stilles det noen krav for å få den nye forsikringen: Forsikringen krever at du er medlem i AMCAR, og at du er (eller blir) totalkunde i If Skadeforsikring med annen bruksbil forsikret i selskapet. Entusiastforsikringen gjelder kun amerikanske biler av årsmodell 1977-2003 som kun benyttes i hobby- og fritidssammenheng. Maksimal kjørelengde er 5000 km, og bilen skal oppbevares i separat låst garasje når den ikke er i bruk. Som ved klassikerforsikringen krever vi besikting av bilen, og den må være i forsvarlig stand uten vesentlig feil eller mangler. Entusiastforsikringen medfører ikke opparbeidelse av bonus og heller ikke bonustap ved skade. Forsikringen tegnes for et helt år, og full kasko er eneste tilgjengelige dekning du kan velge. Bileieren må alltid sitte på dersom bilen kjøres av annen person, og en minimumsalder på 30 år forlanges for at du skal kunne tegne forsikringen. Forsikringsverdien er satt til (inntil) kr. 250,000,- . For bil med høyere verdi, kan tilleggs-forsikring tegnes i bolker à kr. 50,000,-. Nyere entusiastforsikring er kun tilgjengelig fra AMCAR. Ta derfor kontakt på tlf. 72 89 60 04 for mer informasjon, eller gå inn på våre nettsider: http://www.amcar.no. ----------------------------------------------------------------------------------- Dette er kopiert ut av en mail jeg fikk fra CorvetteClub.no Kanskje jeg slipper å tenke på 30års grensen så mye lenger! :D Siter Corvette 4 ever Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
olds Skrevet Juni 7, 2003 Rapporter Share Skrevet Juni 7, 2003 Knall bra at Amcar klubben har samarbeid med forsikringselskaper (IF) og skaffer gode priser.Jeg har akkurat skiftet selskap fra IF til Gjensidige og sparte nesten 5000 kr på total premien,det som overasket meg var at jeg faktisk fikk billigere veteran(Amcar) forsikring i Gjensidge uavhengig om jeg hadde noe medlemskap i Amcar eller ikke (er selvfølgelig medlem) det eneste de krevde var 6 stk bilder av bilen og disse ble vudert av en egen agent som drev hovedsakelig med veteranforsikring/vuderinger.Mulig Gjensidige også har en entusiast forsikring. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ascona Skrevet Juni 7, 2003 Rapporter Share Skrevet Juni 7, 2003 Originally posted by CorvetteC3 Som for klassikerforsikring for eldre biler stilles det noen krav for å få den nye forsikringen: Forsikringen krever at du er medlem i AMCAR, og at du er (eller blir) totalkunde i If Skadeforsikring med annen bruksbil forsikret i selskapet. Entusiastforsikringen gjelder kun amerikanske biler av årsmodell 1977-2003 som kun benyttes i hobby- og fritidssammenheng. Maksimal kjørelengde er 5000 km, og bilen skal oppbevares i separat låst garasje når den ikke er i bruk. Som ved klassikerforsikringen krever vi besikting av bilen, og den må være i forsvarlig stand uten vesentlig feil eller mangler. Entusiastforsikringen medfører ikke opparbeidelse av bonus og heller ikke bonustap ved skade. Forsikringen tegnes for et helt år, og full kasko er eneste tilgjengelige dekning du kan velge. Bileieren må alltid sitte på dersom bilen kjøres av annen person, og en minimumsalder på 30 år forlanges for at du skal kunne tegne forsikringen. Forsikringsverdien er satt til (inntil) kr. 250,000,- . For bil med høyere verdi, kan tilleggs-forsikring tegnes i bolker à kr. 50,000,-. Nyere entusiastforsikring er kun tilgjengelig fra AMCAR. Ta derfor kontakt på tlf. 72 89 60 04 for mer informasjon, eller gå inn på våre nettsider: http://www.amcar.no. ----------------------------------------------------------------------------------- Dette er kopiert ut av en mail jeg fikk fra CorvetteClub.no Kanskje jeg slipper å tenke på 30års grensen så mye lenger! :D Dette er ganske enkelt et latterlig dårlig tilbud! En aldersgrense på 30 år er noe jeg vil kalle ikke bare latterlig, men direkte ufint, det utestenger en del mennesker som har amcar som hobby, faktisk ganske mange, og er med på å bryte ned amcarmiljøet som finnes i Norge i dag. At bilen skal stå i separat, låst garasje når den ikke er i bruk, og bilen skal ikke rulle mer enn 5000km i året, samt at eieren skal sitte på hele tiden så lenge noen andre kjører den.. De kravene tilsammen vil tilsi at det er VELDIG få som kan benytte seg av tilbudet, og at det er mest en gimmick for å late som om man har gitt et bra forsikringstilbud, mens man i realiteten bare er med på å bryte ned amcarmiljøet som finnes i Norge pr. i dag, og i aller høyeste grad forsøker å hindre enhver form for rekruttering. Dette er UFINT av Amcar, og jeg håper alle andre som er i samme posisjon som meg snarest melder seg ut. Selv har jeg ikke separat låst garasje å sette bilen i, jeg er ikke over 30, jeg sitter ikke alltid på, og jeg kjører mer enn 5000km i året med entusiastbilen min! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CorvetteC3 Skrevet Juni 8, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 8, 2003 Originally posted by Ascona Dette er ganske enkelt et latterlig dårlig tilbud! En aldersgrense på 30 år er noe jeg vil kalle ikke bare latterlig, men direkte ufint, det utestenger en del mennesker som har amcar som hobby, faktisk ganske mange, og er med på å bryte ned amcarmiljøet som finnes i Norge i dag. At bilen skal stå i separat, låst garasje når den ikke er i bruk, og bilen skal ikke rulle mer enn 5000km i året, samt at eieren skal sitte på hele tiden så lenge noen andre kjører den.. De kravene tilsammen vil tilsi at det er VELDIG få som kan benytte seg av tilbudet, og at det er mest en gimmick for å late som om man har gitt et bra forsikringstilbud, mens man i realiteten bare er med på å bryte ned amcarmiljøet som finnes i Norge pr. i dag, og i aller høyeste grad forsøker å hindre enhver form for rekruttering. Dette er UFINT av Amcar, og jeg håper alle andre som er i samme posisjon som meg snarest melder seg ut. Selv har jeg ikke separat låst garasje å sette bilen i, jeg er ikke over 30, jeg sitter ikke alltid på, og jeg kjører mer enn 5000km i året med entusiastbilen min! heldig vis går det fortsatt ann og lyve ;) selv om det er forsikring svindel :rolleyes: men om man krasjer og det er bare deg i bilen (som bilen ikke er reg. til) så sliter du litt... da må du nok ta beina fast og løpe(om du er i stand) hvis ikke blir det nok biltyveri Siter Corvette 4 ever Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ascona Skrevet Juni 8, 2003 Rapporter Share Skrevet Juni 8, 2003 Originally posted by CorvetteC3 heldig vis går det fortsatt ann og lyve ;) selv om det er forsikring svindel :rolleyes: men om man krasjer og det er bare deg i bilen (som bilen ikke er reg. til) så sliter du litt... da må du nok ta beina fast og løpe(om du er i stand) hvis ikke blir det nok biltyveri Jeg vil som sagt uansett si at dette er grunn nok til å melde seg ut av Amcar, de kommer med nok et elendig tilbud på forsikring, som gjelder kun en liten del av medlemsmassen, det kan man ikke finne seg i! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg