Gå til innhold

Sette på senkesett

Ranger emnet

pahf

Anbefalte innlegg

Har fått mine 40mm,senkefjører nå og har søkt på forumet om skifting av fjærer, Men amatørmessig som jeg er innenfor mekanikk så syns jeg disse oppskriftene er litt enkle.

Så jeg håper noen har en fin oppskrift ala golfg60 sine.

De er greie og oversiktelige.

og til slutt et par spm.

Har alle golfer en sånn spesialskruv på fjærtårnet?

Hvor ligger toppen på fjærtårnet bak?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fremme bør du ha skikkelig verktøy for å løyse av mutteren på toppen av demperen. Må ha en bøyd 24 fast nøkkel hvis jeg ikke hsuker feil. Og så må du ha en 7 er umbraco ( har bannet mye for å finne d) . Løs først av mutteren oppe på toppen av demperen - ta så av dekket å løs de to gjenomgående skruene som holder demperen der. Løsne også bremseslangen fra demperen . Nå tar du ut hele fjær benet. For å gå videre nå bør du ha fjærklemmer for å ta presset av demperen før du løsner den neste mutteren på demperen. Etter å ha løsnet denne tar du av alle delene - og setter dem på igjen med den nye fjæra. Og monterer alt i motsatt rekkefølge. Bak er det mye det samme. Men her er d bare en skrue nede.

For å skifte til senkesett bør du altså ha :

Fjær klemmer

"bøyd" 24 mm fast nøkkel ( som går ned i nedsenkingen i øverste skålen fremme)

7 mm umbraco til å holdei demperen når du skal løsene mutteren.

( tror det er 7mm orginalt) Mens nye dempere ofte er 8 ?

Husk også at når du har skiftet fjærer fremme ahr du tukklet med forhjulsstillingen , hvis du er redd for dekkene dine bør du stikke å ta en forhjulskontroll raskt etterpå.

Og for å være skikkelig prikete skal jo senking også godkjennes hos biltilsynet.... Da måtte jeg ha papirer på forhjulskontroll , stilling av lys og justering av lastereguleringsventil.

Golf 4 gti 99 mod

x - en del golf 2 er

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok høres da nogenlunde greit ut,

Men en ting jeg lurte på,før jeg får råd til koni dempere,så tenkte jeg å kjøpte vanlige dempere,men kan jeg putte på gti dempere,siden de er litt kortere orginalt? Da kanskje de varer litt lenger og blir litt mer størrelsen som sportsdempere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider