Gå til innhold

audi 100

Ranger emnet

mægge

Anbefalte innlegg

nå har jeg byttet bensinpumpe på audien, men starter fortsatt ikke. pluggene er ikke våte heller, men dårlige. noen som har hatt lignende problemer? kjørte til skolen, gikk pent da, så når jeg kom ut for å dra hjem, startet den så vidt, men hostet mye! den slukket og etter det har jeg fått start på den en par ganger, men i det jeg setter den i gir, slukker den

Lenke til kommentar
Del på andre sider

greia er.. jeg kjørte den til skolen på torsdag..(nesten tom tank) alt gikk fint! når jeg skal hjem starter den så vidt, men slukner.... så prøver jeg å starte den lenge uten at noe skjer... så drar jeg hjem uten bilen og chillern... drar ned igjen etter noen timer å da starter den igjen, men hoser no jævlig, så slukner den... naf kommer å sjekker tenningen og alt var greit. deretter taues den hjem... så prøver jeg å starte neste dag så starter den, men hoser å slukner....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå vet jeg ikke hvilken motor du har, men har du sjekket at det ikke er falskluft som er årsaken. Treg Tomgangsregulator (inj) kan også gjøre motoren seigstartet, og om den starter er det såvidt den går på tomgang.

Edit: Går bensinpumpa i noen sekunder etter at tenningen er satt på?

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har ikke sjekket noe om luft nei! hvordan gjør jeg det? er en 2.3 liter. utrolig kjipt. skulle egentlig kjøre til hafjell i morgen men da får det bli tog med mindre løsningen kommer frem! pumpa går etter at jeg har satt på tenning ja. pluggene er helt tørre, men gnist er det! aner ikke hva som er feilen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Over luftfilteret og luftmengdemåleren går det en stor gummislange til gasspjeldet og videre til innsugsmanifolden din. Sjekk om denne slangen er løs eller har sprekker. Sjekk også avgreiningene til slangene som går frem til tomgangsregulatoren. Denne sitter framme til høyre på motoren, rett under der du fyller på olje. Inn på denne står det en plugg, ta av denne pluggen og prøv igjen.

Du har også diagnoseplugger framme under panseret, står i releboksen rett fremfor frontruta.

Mer om dette HER.

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Min far er bilmekaniker og har kikket over det du beskriver som har skjedd,

I bilen din er det direkteinnsprøytning av bensin. Og når du kjører bilen nesten tum for bensin får du med all dritten som er i bunn på tanken. Så rådet er å bytte bensinfilter på bilen. Billig og greit å gjøre. Og i tillegg sjekk om bensintrykke er ok. kan også være bensintrykkregulatoren som er kan gå.

Lykke til!!

-BMW 316I Touring

xAudi 100 2.3L s-line

Lenke til kommentar
Del på andre sider