Gå til innhold

Godkjenning av 2l GTI 16v turbo?

Ranger emnet


RayBay

Anbefalte innlegg

Må vel ha minst like gode bremser, dempere og understell ellers som det er på de bilene med slike motorer originalt hvertfall for og ha en sjanse for og få det godkjent.

Ja, men problemet er vel at G3 GTI aldri har vært levert originalt med turbo, og det finnes derfor ikke ombyggingspapirer fra Møller..

Med disse papirene hadde det ikke vært spesielt mye problemer.

 

Må vel høre om det er noen som har gjort det før deg og som har fått tak i papirer fra en godkjent instans..

 

Hvor mye effekt klarer du å hente ut fra en 16V med snurre..?

» [ ] Audi A3 Cruiser Edition, 2004

» [x] VW Golf 3 Carbon Edition, 1996 (showcase) » Pengesluk, solgt

» [x] VW Golf 2 Pendlebil Edition, 1989 » Krasjet, deretter solgt

Bildegalleri: » http://foto.sparklingblue.net

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okey.. Takker for svar :)

 

Var denne jeg tenkte på:

http://www3.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=1062674

 

Men er det mulig å godkjenne den som vr6?

Hvis jeg hadde skiftet turbo eg justert trykke ned slik at jeg fikk 174hk.

Hvis, hvilket slagvolum blir oppgitt i vognkortet?

Siden vr6 er 2,8l og 2,9l, mens denne er 2l?

Audi 80

-VW Golf III VR6

-VW Golf II

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okey.. Takker for svar :)

 

Var denne jeg tenkte på:

http://www3.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=1062674

 

Men er det mulig å godkjenne den som vr6?

Hvis jeg hadde skiftet turbo eg justert trykke ned slik at jeg fikk 174hk.

Hvis, hvilket slagvolum blir oppgitt i vognkortet?

Siden vr6 er 2,8l og 2,9l, mens denne er 2l?

 

Den bilen har jeg kjørt bak når jeg var på vei hjem fra Rudskogen ifjor, og tro meg..den gikk unna for å være en III'er for å si det sånn..hååhhååi! :thumb

| -My rides- |

 

 

[X] VW Golf III 1,8 GL - 95 mod. aka. "Hot Stuff" (solgt)

[X] Suzuki FZ 50 - 87 mod (dævkjørt, solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du skal godkjenne den som VR6 må man vel ha en VR6-maskin i den..?

Er mer enn bare hk-antall dem ser på under godkjenning..

» [ ] Audi A3 Cruiser Edition, 2004

» [x] VW Golf 3 Carbon Edition, 1996 (showcase) » Pengesluk, solgt

» [x] VW Golf 2 Pendlebil Edition, 1989 » Krasjet, deretter solgt

Bildegalleri: » http://foto.sparklingblue.net

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan jo være noen har gjort dette før deg i Norge (derav tråden), som allede har papirer..

Kan jo prøve VACN-forumet også, er mye folk med høy kunnskap der..

» [ ] Audi A3 Cruiser Edition, 2004

» [x] VW Golf 3 Carbon Edition, 1996 (showcase) » Pengesluk, solgt

» [x] VW Golf 2 Pendlebil Edition, 1989 » Krasjet, deretter solgt

Bildegalleri: » http://foto.sparklingblue.net

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville prøvd å godsnakket litt med 'tilsynet og møller. Siden mk3 ble levert med 190hk/max så ser jeg ikke problemet med godkjenning av en 2.0 16VT @ 190hk/max hvis du bruker bremser, forstilling ++ fra VR6. En annen ting er jo at HVIS bilen er en original GTi 16v, så er jo bremser på plass allerede! Ihvertfall til 174hk.

 

Er jo effekten som teller, ikke antall ccm eller sylindrer. Så om du har 190hk med 16VT eller VR6, SO WHAT?

 

Du kan jo, som det blir sagt, høre på VACN forumet også. Er fast bruker og medlem der selv, så ja, jeg vet der er mye kompetanse der! ;)

 

Kansje skaffe papirer fra møller at "bilen" (bremser ++) er "godkjent" for 174hk, og så bremse bilen (med rett trykk på "den roterende eksosdemperen"), da har du jo dokumentert at motoren ikke har mer effekt enn det bremsene++ er gode for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En annen ting er jo at HVIS bilen er en original GTi 16v, så er jo bremser på plass allerede! Ihvertfall til 174hk.

G3 GTI har aldri vært levert med 174 hester.. Max er 16V med 150 hester. 174 er vel 2,8 VR6..

» [ ] Audi A3 Cruiser Edition, 2004

» [x] VW Golf 3 Carbon Edition, 1996 (showcase) » Pengesluk, solgt

» [x] VW Golf 2 Pendlebil Edition, 1989 » Krasjet, deretter solgt

Bildegalleri: » http://foto.sparklingblue.net

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår