Marius Skrevet April 9, 2006 Rapporter Share Skrevet April 9, 2006 Hei alle sammen! Som alle har lagt merke til så har vi nå valgt å bruke Google sitt annonsesystem på bilforumet.net. Hvorfor vi akuratt bruker Google framfor noe annet skal jeg gi en liten forklaring på. De tidligere annonsene dere har sett på Bilforumet har vært solgt av oss selv og det fungerer somregel på denne måten. Gammel annonsesystem: 1) Kunde tar kontakt med BF for annonsering. 2) BF svarer med priser og info. 3) Kunde svarer at dette er for dyrt og han skal ha rabatt. 4) Saken vurderes og BF gir eventuelt rabatt hvis avtalen er god nok. 5) Kunde sier oki fett hvordan sender jeg banner? 6) BF svarer til beste evne. 7) Kunde trekker seg tilbake for å lage banner. 8) Kunde bruker lang tid for å lage banner. 9) Kunde sender banner til BF. 10) 70% av tilfellene sender BF mail tilbake til kunde for at banneren ikke er i riktig format, feil str eller for stor. 11) BF får banner i riktig format. 12) BF sender regning. 13) BF må mase på kunde for å få regningen betalt. Dette gjelder selvfølgelig ikke alle. 14) I blant betaler alldri kunden regningen og en 40 punkters nye liste med innkasso firma. 15) Kunde betaler, BF er fornøyd. Google ADS: 1) BF får annonser av Google dersom ingen annonserer direkte på Bilforumet. Alle penger kommer inn i Real Time. Ingen regninger, ingen bannerinnsending, alt går automatisk. 2) Firmaer vil annonsere direkte bare på Bilforumet, de som har trykket på 'Annonser her' laster automatisk opp annonsen sin og betaler med kredittkort. BF får penger rett inn uten å gjøre noe. Som dere ser beskrevet over skjønner dere kansje nå hvorfor vi bruker Google sitt annonsesystem. Vi får inn mye mindre penger PR dag enn om man selger de selv. Men med den tiden vi bruker å administrere det gamle systemet kaster vi bort utrolig mye tid vi ikke har. Google ads fungerer slik at når dere ser en annonse dere ser spennende ut trykker dere på denne og kommer til annonsørens hjemmeside. Da tjener bilforumet penger og disse overføres direkte til BF uten noe regninger, betalingsoppfølging osv. Hvis ingen av annonsene er av noe interesse vil dere ikke trykke på de og så tjener vi ikke noe penger. Derfor er annonsere tilpasset til beste evne innholdet på siden du leser. Google ADS har kommet for å bli fordi det gir stabile sikre inntekter som vi bruker på vedlikeholde og holde forumet igang. Vi er nå inne i en testfase hvor vi tester forskjellige plasseringer og design. Hvis det er noe dere ikke liker så blir det kansje forandret senere. Takk for forståelsen. Siter Bilforumet.no Administrator Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
PerryZaphire Skrevet April 9, 2006 Rapporter Share Skrevet April 9, 2006 So om vi trykker på annonsene så får dere cash for det? Hehe genialt... "trykker som en gal" Siter Perry Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Shakotan Skrevet April 9, 2006 Rapporter Share Skrevet April 9, 2006 På et forum som er gratis må man jo regne med litt reklame, og personlig synes jeg også at Google annonsene er langt mindre irriterende enn flashy bannere i farger som ikke matcher resten av siden. Når det i tillegg er enklere og mer lukurativt så er det jo ingenting som er bedre enn det! Det som provoserer meg er bare de som er så opptatt av hvordan man blokkerer disse annonsene! Skjønner de ikke at de graver sin egen grav? Bilforumet er et gratis forum. Det er hele konseptet. Prisen er at man blir "utsatt" for noen ads i ny og ne. Dersom man ikke er villig til å betale den prisen, så fortjener man heller ikke å benytte seg av bilforumet. Snylt gjerne på staten eller mor og far, men ikke på kompiser og andre med felles interesser! Siter _________________ Fredrik Sørlie aka FSR Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
PerryZaphire Skrevet April 9, 2006 Rapporter Share Skrevet April 9, 2006 Snylt gjerne på staten eller mor og far, men ikke på kompiser og andre med felles interesser! Bli med å trykk :D er gøy hehe Hvor mye pr klikk tjener BF ? Edit: en ting som dere kan fikse i fremtiden er at når man trykker på linken så skal den komme opp i nytt vindu. Siter Perry Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marius Skrevet April 9, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 9, 2006 Unaturlig klikking på bannere kan føre til stening av vår konto :) Så bruk Google annonsene slik de er ment til å fungere. Ellers takker vi for omtanken ;) Siter Bilforumet.no Administrator Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
dezvipe Skrevet April 9, 2006 Rapporter Share Skrevet April 9, 2006 På http://www.flightsim.no hadde de samme problemet, men til slutt kom de frem til det å innføre en ny ordning med "støttemedlemmer". Støttemedlemmene betaler ikke mer enn 5 kr i måneden eller noe slikt, og de kan da betale på forhånd for et helt år, 5x12 = 60 kr. 60 kr i året er ingenting for en enkelt Ola Nordmann, men ganget med Bilforumets medlemmer (iallefall de som ofrer seg for fedrelandet (les:Bilforumet)) blir det nok litt cash. Og om 5 kr./mnd. gir for lite inntekt, så vil en økning til f.eks. 10 kr./mnd. gi mye høyere inntekter ift. hvor mye mer støttemedlemmene må "slite" for å få råd til økningen. Det eneste støttemedlemmene "får igjen" for å være støttemedlem på Flightsim.no (bortsett fra å holde siden i drift naturligvis), er tittelen "Støttemedlem" under nicket sitt i forumet, i tillegg til at de er med i trekningen av diverse "flightsim"-relaterte produkter, som da de "vanlige dødelige" (de som ikke er støttemedlem) ikke kan delta i trekningen av. Slik Flightsim.no er nå er det en og annen banner der fortsatt, men i forhold til hvordan det så ut en stund og det kom til å bli, er stedet nesten reklamefritt. Vel, nå vet ikke jeg hvordan en slik ordning hadde fungert her, men det funker iallefall som bare juling på siden jeg refererte til, og serverdriften av siden er dekket og vel så det (fikk til og med råd til nytt server-utstyr). happyhappy Siter Mvh. Daniel Gjerstad [ ]1997 Vw Golf 3 1.6 [X]1986 Citroën BX 19 GTI - død (gikk bra..når den gikk!) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stig-Arne Skrevet April 12, 2006 Rapporter Share Skrevet April 12, 2006 greitt med reklame, men når de er plassert i mellom postene reagerer jeg. Få de ut på siden, folk ser dem uansett.. Siter [/] Volvo V50 1.6 D Addition - Selges [x] Volvo 440 89- 1,7i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MortenK Skrevet April 12, 2006 Rapporter Share Skrevet April 12, 2006 Unaturlig klikking på bannere kan føre til stening av vår konto :) Så bruk Google annonsene slik de er ment til å fungere. Ellers takker vi for omtanken ;) Blir nesten redd for å trykke eg no, vet du ka som gjelder som unaturlig klikking? Tenkte å vise litt good-will, og heller trykke på de linkene som faktisk ser litt interessante ut, i forhold til på VG der eg ser vekk når noe ser gøy ut.. Siter Bil: 07 Volvo V70 Tidligere biler: 97 740, 97 Subaru Justy 4x4,97 Fiat Brava, '86 240 GL (LPG), '91 Volvo 940 GL (LPG), '92 Volvo 945 Turbo, '86 Volvo 240 GLE, '85 Opel Rekord 2.0S, '90 Ford Scorpio 2.0i GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EirikGT Skrevet April 12, 2006 Rapporter Share Skrevet April 12, 2006 ......Google ads fungerer slik at når dere ser en annonse dere ser spennende ut trykker dere på denne og kommer til annonsørens hjemmeside. Da tjener bilforumet penger ...................... Google ADS har kommet for å bli fordi det gir stabile sikre inntekter som vi bruker på vedlikeholde og holde forumet igang. Vi er nå inne i en testfase hvor vi tester forskjellige plasseringer og design. Hvis det er noe dere ikke liker så blir det kansje forandret senere. Takk for forståelsen. Et par spørsmål: Dere tjener penger hver gang noen åpner en reklame/tilbud. Hvordan vil dette gå hvis INGEN åpner reklamene, at folk bare synes det er irriterende å se disse små tekstrammene rundt omkring. Vil dere alikvel få betalt ? Hvis INGEN klikker på annonsene mener jeg.. Forstår at det gamle systemet var fryktelig tungvint og tungdrevent, dermed mer kostbart. Mest i form av tid.. Noe de fleste har for lite av. Hadde det ikke vært litt enklere med halvferdige bannere.. dvs banner-rammer som kundene bare fyller inn i.. med faste priser etter plassering? ....Men det er nok litt sent nå.. Google ads er jo veldig diskré, så diskré at jeg ikke leger særlig merke til de, ikke klikker på de, ikke leser de.. Men det er jo meg da.. Slenger meg også på det Stig Arne skrev.. Ikke ha dem mellom postene.. Over og under er greit.. evt på siden.. Det jeg synes er "dumt" med sidene er at de stadig forsvinner utenfor skjermen.. Slik som dette "svar-vinduet" Kan ikke fordra at man må bruke linjaler overalt på skjermen.. Er ille nok med to linjaler i høyden, om man ikke må rulle sideveis også.. Dette hender også i flere forumvinduer, da folk har puttet inn alt for store bilder.. Dette kunne dere gjerne gjort noe med.. At bildene uansett størrelse, dvs hvis de er større enn forumsiden, blir justert ned til en fast høydexbredde. Man kan da evt heller klikke på bildet og få det opp i nytt vindu. fullsize. Det samme gjelder alle linker på forumet, enten det skulle være ads eller linker folk setter inn. Alle burde åpne i nytt vindu, slik at man ikke mister stedet man var bare fordi man var nysgjerrig. Ellers må jeg berømme et flott forum med et bredt spekter av lesere og skrivere. Fint for alle "autofile".. Eirik Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MortenK Skrevet April 12, 2006 Rapporter Share Skrevet April 12, 2006 At bildene uansett størrelse, dvs hvis de er større enn forumsiden, blir justert ned til en fast høydexbredde. Man kan da evt heller klikke på bildet og få det opp i nytt vindu. fullsize. Sånn er det allerede =) Siter Bil: 07 Volvo V70 Tidligere biler: 97 740, 97 Subaru Justy 4x4,97 Fiat Brava, '86 240 GL (LPG), '91 Volvo 940 GL (LPG), '92 Volvo 945 Turbo, '86 Volvo 240 GLE, '85 Opel Rekord 2.0S, '90 Ford Scorpio 2.0i GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EirikGT Skrevet April 12, 2006 Rapporter Share Skrevet April 12, 2006 Ok, ser at det er endret på ja.. i de fleste meldinger..Bra. Men denne her dukker opp i widescreenutgave de-lux.. ihvertfall hos meg. http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=113862 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ghost7 Skrevet Juli 28, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 28, 2006 Blir nesten redd for å trykke eg no, vet du ka som gjelder som unaturlig klikking? Tenkte å vise litt good-will, og heller trykke på de linkene som faktisk ser litt interessante ut, i forhold til på VG der eg ser vekk når noe ser gøy ut.. Unaturlig klikking er viss det er snakk om meir enn du greier/orker å klikke i løpet av ein dag. tipper at du gir deg når du næmer deg 100 eller noko. Google tjener også på annonsene så det er ikkje fare for at dei stenger deg ute så fort. Dei som driver botnettverk har jo programvare som "klikker" for dei og då kan det regnes som unaturleg masse... Siter \___\____________/___/ [OO]\_____Y_____/[OO] \===\__|__|__|__/===/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg