Gå til innhold

er listene på polo limt?

Ranger emnet

acoupe

Anbefalte innlegg

De skal være limt på 6n.. Bruk varmepistol og lirk listene opp og ned.. Om du drar listene rett ut risikerer du lage bulker.. Limet som sitter igjen kan du vaske vekk med sterke vaskemidler.. Bare pass på lakken

PoloGti-99: 8x14",clean,Bur,omnicomp bremser

Impala-65: To be: torq trust II 8x18", lav!

MantaB-82: Slædde :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Listene er limt ja , jeg drog de av uten å varme de opp.

Det går greit , men du følge med så du ikke får dratt av lakken.

Jeg benyttet meg av lynol for å fjerne lim restene

-89 mod Opel Senator 3.0liter(Drivstoff sluker)

X-97 mod Caddy

X-97 mod Polo 6N 16v

X-98 mod KIA

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 months later...

jeg fjernet listene idag

fikk problem med førerdøren...

sånn ser høyresiden ut. helt fin:

DSCN1180.jpg

førerdøren ser imidlertid slik ut:

DSCN1183.jpg

det jeg har oppdaget, lenge før jeg tok av listene, er at begge listene på venstreside har en rød stripe på seg:

DSCN1187.jpg

får ikke vaska vekk disse stripene med sitrus, antar det er lakken som er gått med på førerdøra...

men bakerst har jeg bare disse stripene i underkant, og helt perfekt i overkant, så jeg blir litt i tvil..

kan dette fikses med litt 2000papir eller noe sånt?

døra er ikke helt strøken, litt rust, noen riper, matt og dritt, så kan vel tåle litt.. største problemet er at den er matt rundt/ved ripene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

døra har vel ikke vært lakkert uten å ta a lister a??

jeg fjernet listene idag

fikk problem med førerdøren...

sånn ser høyresiden ut. helt fin:

DSCN1180.jpg

førerdøren ser imidlertid slik ut:

DSCN1183.jpg

det jeg har oppdaget, lenge før jeg tok av listene, er at begge listene på venstreside har en rød stripe på seg:

DSCN1187.jpg

får ikke vaska vekk disse stripene med sitrus, antar det er lakken som er gått med på førerdøra...

men bakerst har jeg bare disse stripene i underkant, og helt perfekt i overkant, så jeg blir litt i tvil..

kan dette fikses med litt 2000papir eller noe sånt?

døra er ikke helt strøken, litt rust, noen riper, matt og dritt, så kan vel tåle litt.. største problemet er at den er matt rundt/ved ripene

PoloGti-99: 8x14",clean,Bur,omnicomp bremser

Impala-65: To be: torq trust II 8x18", lav!

MantaB-82: Slædde :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg vet ikke. er det jeg også lurer på nå...

det har ikke vært gjort noe lakking eller vært skader på den de siste 4 årene hvertfall, sålenge den har vært i familien. men det er en del andre små lakkskader på den som er dårlig reparert fra tidligere..

den er ikke så matt i lakken som den fremstår på det bildet.

har ikke forsøkt å vaske med lynol ennå, skal skaffe det idag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det bare er en del av klarlakken som er gått med, så kan du jo godt prøve å "jevne det ut"...

Ta et fin-fint sandpapir.. Jeg ville gått for 2000, men det funker sikkert godt med papir helt ned mot 600 også...

Våtslip forsiktig langs kanten, og vask grundig med citrus/industri rens etter på og poler over med rød polish. Kan fungere :)

Men hvordan stripene har kommet der......... Det er ikke godt å si... En kompis av meg prøvde å ta av de limte listene på sin V40... Men på baksiden av listene var lakken helt.... hva skal man si? Ikke tørka.. Det så ut som om listene hadde blitt plassert på bilen før lakken var skikkelig tørr.. Dette er jo noe som har skjedd på fabrikken, da.. Så i ditt tilfelle hvor det kun er på en dør.. Så er det vel mer logisk at døra har blitt lakka og at jobben som har vært gjort der er noe å legge skylda på.. ?

Vel, håper du får et bra resultat med de listene til slutt, da! ;)

Her skulle det vært en link til min prosjekttråd. Men jeg har ikke hatt tid til å lage en prosjekttråd. Men det er tanken som teller, er det ikke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider