Gå til innhold

B230FT 16v hvor mange hk tåler dette?

Ranger emnet


Volvo245TIC

Anbefalte innlegg

Har planer om å bygge B230FT/FK 95- med 16v topp i min 245 TIC. Hvor mange hk/bar kan jeg skvise ut av dette uten å måtte bytte stempler, råder og alt det der...??

Poenget er at jeg vil ha en motor som går bra, og ikke bruker mer bensin enn vanlige innsprøytningsmotorer ved vanlig kjøring..

 

Planen er følgende:

B230FT/FK 95- (må vel dreie ned stemplene for å senke komp)

16v Topp fra B234 (Original kam,Tenker å porte den)

Megasquirt datasprut og sekvensiell tenning

M90 kasse

 

Vil gjerne ha svar fra noen med erfaring med dette!

1975 Volvo 264 GLE Chevy 350 V8

1996 Toyota Hiace 2,4

2003 Peugeot 307SW

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 44
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

siden du skal kjøre MS og om du virkelig mener å sette 16v'en på, så kan du liksågodt spare ca så lang tid det tar å gjøre det orntlig med ny stor snurre, og koste på deg nye råder og stemplene også siden du først er igang, da kan du ta ut MYE!

 

*den oppskriften du har fortal om her er ca det jeg forbinder med volvo 850! mye godt, men alikevel ikke godt nok, og det er lite som skiller fra supert til dritt.. motoren din kan vel ikke kalles dirreskt dritt men lite skal til før det er RÅTT! trenger som sagt ikke røre toppen heller! plenti godt til massemasse gamp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hææ!? om han snakker med gutta som euro1 ben are og den gjengen der, har sikkert de noe innmat liggende som de kan avse(brukt=ikke like dyrt som nytt) og en turbonetics fra ebay.. så ja han må kansje ut med 10-15maks 20lapper, men så får han en motor han kan frese rundt med 350+ gode gamp, i og med han byger ms, da ville jeg MYE heller gjort det enn å plutselig ha en stake ut gjennom blokka å måtte bygge hele motoren på ny.. og snurrer er ikke så fælt dyre de heller om man kjøper brukt..tpc er god plass å lee etter deler..nesten bare deler å lite komplett som selges der..og skal man først bygge en 16v med datasprut hvorfor ikke gå løpet ut?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du skal lage en god og billig 350 hesters dagligdagsbil så gå for 8v, 940 grenrør og en mitsu 19t snurre, det er enkelt og ikke så voldsomt dyrt.

16v blir litt mer jobb og ikke nødvendig i det hele tatt for de effektene du snakker om, strengt tatt.

 

edit: men hvis du har bestemt deg for 16v, så trenger du ihvertfall ikke gjøre noe med toppen - den er mer enn grom nok for 350-400hk.

[ Volvo 242 -82 ]

[ Fiat Uno Turbo -86 ]

[ Ford Sierra Cosworth -91 ]

[ Volvo 240 -83 ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår