Gå til innhold

B230FT 16v hvor mange hk tåler dette?

Ranger emnet


Volvo245TIC

Anbefalte innlegg

Hvis du skal lage en god og billig 350 hesters dagligdagsbil så gå for 8v, 940 grenrør og en mitsu 19t snurre, det er enkelt og ikke så voldsomt dyrt.

16v blir litt mer jobb og ikke nødvendig i det hele tatt for de effektene du snakker om, strengt tatt.

 

edit: men hvis du har bestemt deg for 16v, så trenger du ihvertfall ikke gjøre noe med toppen - den er mer enn grom nok for 350-400hk.

 

 

Takker for svar alle sammen! Vil ikke ha 8v, går nok for 16v uansett. Men har lurt på sterkere råder, smidde stempler, større turbo mm ja. Må bare se hva lommeboka sier først... Akkurat nå sier den nei til det meste :p, hehe

 

Men når det gjelder porting av toppen, jeg hadde en 530 som jeg fikk portet, ble et helt syyykt bånndrag og jeg kunne spinne på tørr asfalt på 800RPM!!! :D Og dette på en B230AT

Hva med å porte 16v toppen? Ikke for å ta ut flere hester nødvendigvis, men for å få et mye bedre bånndrag... Hva sier dere til det? Kjenner nemlig en som tar sånne jobber billig, hehe

1975 Volvo 264 GLE Chevy 350 V8

1996 Toyota Hiace 2,4

2003 Peugeot 307SW

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 44
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

ebb du skal levvere toppen til da?

 

hah 800rpm på tørra, asfalten kan være så tørr den bare vil men det hjelper ikke når det er klunk is oppå og du står med slitte sykkelhjul!

 

men for all del, du kan jo be hv du vil..(les: 850 lol)

 

 

HAHAHA!! Veldig morsomt! Spydighetene dine kan du stappe opp der sola ikke skinner!

 

Måtte riktignok varme opp gummien, og dekka var litt slitte ja, men det er fakta!

1975 Volvo 264 GLE Chevy 350 V8

1996 Toyota Hiace 2,4

2003 Peugeot 307SW

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min mening er at vil han bygge en 16v motor med 300-330hk som skal holde.så er det en helt topp motor med eit veldig fint register.

Eg har holdt meg til 8V, ene og alene fordi det er så lettskrudd, og der

Er mye bra deler ute på markedet til en rimelig penge.

Har nettopp kjørt i gang en motor, en B23et med Electromotive og

en litt portet 405 topp med en A kam.. Turbo en enkel T3 ar63 med trim 60

kompressor... Nydelig fint drag i den motor fra 2500 til 6000 rpm

Kjørte i gang en 2,5l 8v for 1 år siden, med en original 531 topp med T kam, og en

T3 ar48 med trim 50 kompressor, den hadde 0.5 i ladde trykk ved 1800 rpm

med et sykt drag ved 2200 rpm 1.1 bar.. men den døde ved 5000 rpm

men fy flate for en fin motor å kjøre,,

16v hmm veit ikke eg,

trenger det egentlig ikke, før du virkelig skal ta i.

Ludvig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min mening er at vil han bygge en 16v motor med 300-330hk som skal holde.så er det en helt topp motor med eit veldig fint register.

Eg har holdt meg til 8V, ene og alene fordi det er så lettskrudd, og der

Er mye bra deler ute på markedet til en rimelig penge.

Har nettopp kjørt i gang en motor, en B23et med Electromotive og

en litt portet 405 topp med en A kam.. Turbo en enkel T3 ar63 med trim 60

kompressor... Nydelig fint drag i den motor fra 2500 til 6000 rpm

Kjørte i gang en 2,5l 8v for 1 år siden, med en original 531 topp med T kam, og en

T3 ar48 med trim 50 kompressor, den hadde 0.5 i ladde trykk ved 1800 rpm

med et sykt drag ved 2200 rpm 1.1 bar.. men den døde ved 5000 rpm

men fy flate for en fin motor å kjøre,,

16v hmm veit ikke eg,

trenger det egentlig ikke, før du virkelig skal ta i.

 

Er igrunn enig med deg ja!

Men det er jo litt kult å ha en motor som ikke alle andre har...

Men jeg får se...

Er så fattig for tida, så det blir nok bare en B230FT/FK med datasprut til å begynne med...

1975 Volvo 264 GLE Chevy 350 V8

1996 Toyota Hiace 2,4

2003 Peugeot 307SW

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bremsa en 16v motor hos VS Motor for et par år siden. Blokka borra til 2,4 l, smidde stempler, H- råder, Autronic, grenrør, B204FT topp, B204FT kammer. Husker ikke helt spec på turboen, men mener det var en kulelagret Innovative 60-1 med AR 0,63 eksoshus. Motoren fikk et sykt bunndrag! 306HK/511NM.

Men der var det helt stopp på kammer og toppen. Med B234F kammer kunne det blitt litt flere hester. Så skal man ha mere enn 300 hk med 16v, så er lettere porting og andre kammer obligatorisk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår