Gå til innhold

Volvo 240'n min (Prosjekt)

Ranger emnet

vidarj

Anbefalte innlegg

Jaja, detta er Volvo 240n min... Skal på EU veldig snart, så får vi se da... Er en del rust i Ytrekanalen på førersiden, men siden den visstnok ikke er bærende så skal det holde å bruke litt byggskum for pynte skyld... Er det riktig? Eller er den bærende?

Bilder:

Dette er sånn bilen så ut i startfasen... Rett etter kjøp...

Bilde4.jpg

Legg merke til Panseret... Ikke bra lakk...

Bilde6.jpg

Bilde7.jpg

Bilde8.jpg

Jeg personlig er veldig fornøyd med motoren :)

motoren.jpg

Flott snute og... Forfra.jpg

MEN så ordnet vi prøveskilt for en dag da, klarte ikke motstå lysten til å ta oss en leketur med den... Og da fant vi fort ut at den ene bremsekretsen ikke virket, pga. ALT for lite bremsevæske (tror det er hull på en slange eller noe, men det ser ikke sånn ut tatt i betraktning at ikke noe bremsevæske er borte etter påfylling)... Men dette er resultatet av oppdagelsen vår...

BULK.jpg

Grillen ble veldig skadet i møte våres med en HARD brøytekant, og siden av bilen er som dere ser markant bulket... Men vi fikk reddet grillen, ikke emblemet... Og den ser nå sånn ut:

emblemfri1.jpg

emblemfri2.jpg

Frontoglykter.jpg

Så monterte jeg på et par haifinner for harryfaktorens skyld

haifinner.jpg

haifinner2.jpg

Interiøret er STRØKENT i bilen! Nå har jeg kjøpt VoltMeter og turteller, og et Stereoanlegg som skal inn, Så det blir noen morsomme uker fremover!

mlerne.jpg

mlerne2.jpg

voltmeter.jpg

Biltema <3

KAN noen lage en Veileder til meg om hvordan turtelleren skal kobles?

Gi meg gjerne kommentarer og rådgivning ang. stereo og Kanalrust også!

Og selvsagt hva dere syns da, bilen kostet 6000,-

Volvo 240 stæsjvægon

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Truteller`n skal du koble på "+" og "-" pluggene på coilen. og en på en strøm kontakt (hvis det er lys inni instrumente)

Det er ikke med lys så da ere bare Coilen da :)

Jeg åsså så det at det skal følge me instruskjon i biltema greiene, hvilket det altså ikke gjorde...

Volvo 240 stæsjvægon

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke med lys så da ere bare Coilen da :)

Jeg åsså så det at det skal følge me instruskjon i biltema greiene, hvilket det altså ikke gjorde...

Hvis det ikke er med lys så skal den røde til en som har + når tenninga er på, den grønne til - på coilen, og svart til jord. I tilfelle den har lys, skal hvit kabel til + på instrumentbelysning og svart til jord i tillegg til de andre kablene.

- 87' Toyota MR2 MK1

- 82' Toyota Starlet KP60 (rwd)

- 85' Suzuki SJ413 Jordebil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det ikke er med lys så skal den røde til en som har + når tenninga er på, den grønne til - på coilen, og svart til jord. I tilfelle den har lys, skal hvit kabel til + på instrumentbelysning og svart til jord i tillegg til de andre kablene.

Okei, takk for god forklaring!

Men er ytrekanalene bærende eller ikke? Min Bestefar som er utdannet Motoringeniør og Mekaniker mener det ikke bærende, men jeg veit ikke.... Noen sier en ting og noen sier en annen!

Volvo 240 stæsjvægon

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er bilder av rust... Det er ikke mye, men er vel såpass at det må byttes ut?

uffoguff.jpg

Husker ikke hva den tingen der heter, men er denna som går fra dør te dør under, en bjælke... kjennes ut som plast i grunn :p

Under her ser dere kanalen min, etter en runde byggskum... Går det greit å bare ta stålplast over og lakkere også ta seg en tur på gruseveien? eller må jeg sette på de nye kanalene mine for å få den gjennom EU?

kanalreprasjonp.jpg

kanalreprasjonhyrep.jpg

Hjelp mottas med store åpne armer

Volvo 240 stæsjvægon

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser at du ikke er så veldi intresert i å få bilen hundre prosent..

I såfall kan du bare kjøpe en ny kanal (koster ca 2-300) og sveise rett oppå den gamle..Da går han GARANTERT igjennom eu.. Men det holder ikke så lenge før det begynner å ruste igjen...

Jeg har tenkt til å få alt helt 100% etterhvert, men økonomien tilsier noe annet i starten, men jeg har kjøpt to nye kanaler i dag!

Men må jeg bytte den greia under? Se bildet av rusta litt lengre opp! Eller, det ser vel egentlig ut som at det har råtna bort? :p Ser ut som PAPP jo... hehe... Hva heter den delen? Er under hele bilen foran og er et slags Kors kan du si?

Volvo 240 stæsjvægon

Lenke til kommentar
Del på andre sider

viss det er under bilen kan du bare kjøpe en vanli plate å kappe til, og sveise på der det trengs.. Er jo ingen som ser under bilen liksom.. Bare til å kjøre på med karroseri kit etterpå så blir det strøkent..

Ser de ikke under bilen? Fett, da bruker jeg no plast jeg :p

Fått nye kanaler i dag... Står at de er til 140 serien, men det er vel samme målene? fått fra BCB.no

kanaler.jpg:pics

Volvo 240 stæsjvægon

Lenke til kommentar
Del på andre sider