Gå til innhold

Sote framruter

Ranger emnet

bmw-boy

Anbefalte innlegg

Jeg lurer veldig på om det er lov å sote rutene forann(ikke frontruta). Jeg ser biler med sota ruter forann hver eneste dag, noen av dem er så mørke at man ikke ser fyren som kjører engang...

Er det noen som har peiling på hvordan regelverket er angående dette? Vil være helt sikker før jeg skal sote, for å slippe å få masse dritt av snuten.

Hvis det kun er en spesiel type solfilm som er lov på framrutene, så venligst opplys meg hvor jeg kan kjøre denne, billig og svart i oslo.

håper noen kan hjelpe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 40
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Til opplysning, så er det lov med sotede sideruter dersom bilen er levert originalt fra fabrikk med det (typegodkjent).

Rutene må da være glassotet, og ikke med film.

» [ ] Audi A3 Cruiser Edition, 2004

» [x] VW Golf 3 Carbon Edition, 1996 (showcase) » Pengesluk, solgt

» [x] VW Golf 2 Pendlebil Edition, 1989 » Krasjet, deretter solgt

Bildegalleri: » http://foto.sparklingblue.net

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blei stoppa idag og måtte ta av soting på fremrutene, så da blir morgendagens prosjekt å legge på ny soting...pluss at jeg ble beskyldt for å ha kjørt i 140kmt fikk krangla det ned i 115 så da tok jeg bota med et smil...lov å ha flaks en gang iblandt!

Kjør hardt, kjør stil, Ligg bredt med et smil...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner ikke helt hva som er farlig med sotede framruter.

Man skal jo se ut av frontruta?

Ser ikke så fryktelig mye ut av sideruta når jeg er ute å kjører.

Kan vel kanskje være litt ekkelt med sotede ruter i mørkret da, men man kan da sveive ned ruta hvis det blir veldig ekkelt da.

Hvis sjåføren finner det uforsvarlig å kjøre med det, så kjører man selvfølgelig ikke med det.

Jeg skal sote alle rutene utenom front og bakruta snart.

har bare soting på bakrutene mine nå.

Hva er galt med streamer?

Man ligger da og kjører uansett, og jeg er så kort at jeg rekker ikke opp til å bruke solskjerm uansett.

Jeg er bare 166cm. høy.

proud mebmer of FosenRacingTeam

Mercedes 190E 1987(rånebil)

volvo V70 TDI. 2000(bruksbil)

volvo 245GLT. 1989(herjevogn)

Lenke til kommentar
Del på andre sider