bmw-boy Skrevet April 9, 2006 Rapporter Share Skrevet April 9, 2006 Jeg lurer veldig på om det er lov å sote rutene forann(ikke frontruta). Jeg ser biler med sota ruter forann hver eneste dag, noen av dem er så mørke at man ikke ser fyren som kjører engang... Er det noen som har peiling på hvordan regelverket er angående dette? Vil være helt sikker før jeg skal sote, for å slippe å få masse dritt av snuten. Hvis det kun er en spesiel type solfilm som er lov på framrutene, så venligst opplys meg hvor jeg kan kjøre denne, billig og svart i oslo. håper noen kan hjelpe... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KingCamel Skrevet April 9, 2006 Rapporter Share Skrevet April 9, 2006 Hvis du hadde søkt på forumet, så hadde du funnet ca 1000 tråder om dette og alle ender med samme svar. Det er IKKE lov å sote noe forran B-stolpen Siter 1994 VW Golf TDK 2000 Yamaha Dragstar 1100 x 2006 Bombardier Outlander 800 x 2006 Bombardier Rally x 1982 "Chewy" Corolla DX Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tombra Skrevet April 9, 2006 Rapporter Share Skrevet April 9, 2006 Dette burde være svar nok: http://www.adressa.no/nyheter/nordtrondelag/article649434.ece Siter Signaturen min. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ezo Skrevet April 9, 2006 Rapporter Share Skrevet April 9, 2006 Havne i Avisa for det og, faktisk... Siter [ ]'02 Impreza WRX [x]'83 Starlet KP61 [x]'98 Impreza GT [x]'91 Nissan 300ZX Twin Turbo US-spec Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marvil Skrevet April 10, 2006 Rapporter Share Skrevet April 10, 2006 Til opplysning, så er det lov med sotede sideruter dersom bilen er levert originalt fra fabrikk med det (typegodkjent). Rutene må da være glassotet, og ikke med film. Siter » [ ] Audi A3 Cruiser Edition, 2004 » [x] VW Golf 3 Carbon Edition, 1996 (showcase) » Pengesluk, solgt » [x] VW Golf 2 Pendlebil Edition, 1989 » Krasjet, deretter solgt Bildegalleri: » http://foto.sparklingblue.net Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
S.Niken Skrevet April 11, 2006 Rapporter Share Skrevet April 11, 2006 Blei stoppa idag og måtte ta av soting på fremrutene, så da blir morgendagens prosjekt å legge på ny soting...pluss at jeg ble beskyldt for å ha kjørt i 140kmt fikk krangla det ned i 115 så da tok jeg bota med et smil...lov å ha flaks en gang iblandt! Siter Kjør hardt, kjør stil, Ligg bredt med et smil... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bestigo Skrevet April 11, 2006 Rapporter Share Skrevet April 11, 2006 Stemmer det, Marvil Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmw-boy Skrevet April 11, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 11, 2006 Blei stoppa idag og måtte ta av soting på fremrutene så de bare ber deg om å ta det av hvis man blir stoppa? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hazzie88 Skrevet April 11, 2006 Rapporter Share Skrevet April 11, 2006 ...Er du heldig så ber de deg om å ta det av, er du uheldig får du et par tusinger kr i bot. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
superpolo Skrevet April 11, 2006 Rapporter Share Skrevet April 11, 2006 er du enda heldigere får du beskjed om å ta det av når du kommer hjem Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmw-boy Skrevet April 11, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 11, 2006 jeg tror jeg bare gjør det jeg. ser jo biler med det hver eneste dag. så en som kjørte forbi snuten med det idag, og politiet så jo ikke ut til å bry seg engang... Satser på at det går bra jeg... :D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
S.Niken Skrevet April 11, 2006 Rapporter Share Skrevet April 11, 2006 Jeg har kjørt forbi dem maaaange ganger med soting på fremrutene aldri blitt stoppa for bare det.. og jeg har helt svart film på... men dem har lagdt merke til det når de har stoppet bilen av andre grunner.. Siter Kjør hardt, kjør stil, Ligg bredt med et smil... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gromit Skrevet April 11, 2006 Rapporter Share Skrevet April 11, 2006 Du får som regel beskjed om filmen eller skiltene så. Siter 1998 VW Passat 1.8T Tiptronic X: 1990 Volvo 240 GL B230F (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ss242 Skrevet April 11, 2006 Rapporter Share Skrevet April 11, 2006 Er vel også noen ruter som er merket med minimum gjennomsyn, f.eks 70%, da kan man lovlig sote 30%. Må selvsagt kunne dokumenteres. Siter -1995 Volvo 960 -2010 Touran R-edition Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
high octane Skrevet April 11, 2006 Rapporter Share Skrevet April 11, 2006 Jeg skjønner ikke helt hva som er farlig med sotede framruter. Man skal jo se ut av frontruta? Ser ikke så fryktelig mye ut av sideruta når jeg er ute å kjører. Kan vel kanskje være litt ekkelt med sotede ruter i mørkret da, men man kan da sveive ned ruta hvis det blir veldig ekkelt da. Hvis sjåføren finner det uforsvarlig å kjøre med det, så kjører man selvfølgelig ikke med det. Jeg skal sote alle rutene utenom front og bakruta snart. har bare soting på bakrutene mine nå. Hva er galt med streamer? Man ligger da og kjører uansett, og jeg er så kort at jeg rekker ikke opp til å bruke solskjerm uansett. Jeg er bare 166cm. høy. Siter proud mebmer of FosenRacingTeam Mercedes 190E 1987(rånebil) volvo V70 TDI. 2000(bruksbil) volvo 245GLT. 1989(herjevogn) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg