vrtx Skrevet April 12, 2006 Rapporter Share Skrevet April 12, 2006 er vel lov å sote noen prosent av sidevinduene, altså ikke hele vinduet men tror du kan sote rundt 25%. har sett flere biler med dette og tør påstå at det er lov. stygt men dog. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gromit Skrevet April 13, 2006 Rapporter Share Skrevet April 13, 2006 Det er nok så, men det skal være typegodkjent originalt fra fabrikk. Montere sotfilm er ikke lov uansett mellom A og B stolpen. Siter 1998 VW Passat 1.8T Tiptronic X: 1990 Volvo 240 GL B230F (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maxmix Skrevet April 13, 2006 Rapporter Share Skrevet April 13, 2006 Ser ikke så fryktelig mye ut av sideruta når jeg er ute å kjører HJEEEELP håper ikke jeg møter på deg på veien :D hehe Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marvil Skrevet April 13, 2006 Rapporter Share Skrevet April 13, 2006 Jeg skjønner ikke helt hva som er farlig med sotede framruter.Man skal jo se ut av frontruta? Ser ikke så fryktelig mye ut av sideruta når jeg er ute å kjører. Joda, frontruta er vel den man ser mest gjennom, men siderutene har sitt formål dem også. F.eks sidespeil..? Bruker siderutene en del i f-eks rundkjøringer.. Kan vel kanskje være litt ekkelt med sotede ruter i mørkret da, men man kan da sveive ned ruta hvis det blir veldig ekkelt da. For det blir jo ikke tungvindt..? Og sett at det regner ellerno ute..? og jeg er så kort at jeg rekker ikke opp til å bruke solskjerm uansett.Jeg er bare 166cm. høy. Jeg tror ikke regelverket tar hensyn til hvor høy sjåføren er, og godkjenner streamer deretter.. :) Siter » [ ] Audi A3 Cruiser Edition, 2004 » [x] VW Golf 3 Carbon Edition, 1996 (showcase) » Pengesluk, solgt » [x] VW Golf 2 Pendlebil Edition, 1989 » Krasjet, deretter solgt Bildegalleri: » http://foto.sparklingblue.net Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VolvoMan Skrevet April 14, 2006 Rapporter Share Skrevet April 14, 2006 Skjønner ikke hva som er galt med film på side ruten, pappa bygde om VW caravellen til Bobil og da ble det noen skap bak som vistes godt uten fra. han og jeg la på den mørkeste filmen rutene bak, du ser minimalt inn vist du skal se noe inn må helt inn til ruta. Men ser du gjennom ruta fra innsiden er det ikke så mørkt du ser nesten helt klart ut. så filmen slipper bare lys ut den ene veien. Så hvor for skal det være ulovlig.. Jo vi bor i Norge. Siter Volvo 945 GLTD 1991 Volvo 740 GL 1986 (Delebil/prosjekt) Volvo 24? 19?? (V8 prosjekt) (x) Opel Record 2.0S 1984 (x) Honda Accord Combi Cupe 1984, (x) Volvo 244 GL 1979 (x) Volvo 244 Dl 1981 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ExvaliBuR Skrevet April 14, 2006 Rapporter Share Skrevet April 14, 2006 Fotoboksene tenker jeg er grunnen til at sotede frontrute ikke er lov. for at bildet skal være gyldig må de ha bilde av personen bak rattet også. Siter "This car will shatter 100 Mph in second gear only, imagine the speeding tickets you would be getting in a car like this … if they can catch you that is." Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gromit Skrevet April 14, 2006 Rapporter Share Skrevet April 14, 2006 Skjønner ikke hva som er galt med film på side ruten, pappa bygde om VW caravellen til Bobil og da ble det noen skap bak som vistes godt uten fra. han og jeg la på den mørkeste filmen rutene bak, du ser minimalt inn vist du skal se noe inn må helt inn til ruta. Men ser du gjennom ruta fra innsiden er det ikke så mørkt du ser nesten helt klart ut. så filmen slipper bare lys ut den ene veien. Så hvor for skal det være ulovlig.. Jo vi bor i Norge. erhm. Er jo lov å sote alt bak B stolpen. Er bare framom B stolpen ingenting er lov. Siter 1998 VW Passat 1.8T Tiptronic X: 1990 Volvo 240 GL B230F (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VolvoMan Skrevet April 14, 2006 Rapporter Share Skrevet April 14, 2006 erhm. Er jo lov å sote alt bak B stolpen. Er bare framom B stolpen ingenting er lov. det vet jeg... men det jeg mente i beskrivelsen min er at det ikke ble noe dårliger sikt innenfra med film på ruten, men fra utsiden er det nesten umulig å se inn. Er nok bare onkel blå som skal se hvem som kjøre bilen.! Siter Volvo 945 GLTD 1991 Volvo 740 GL 1986 (Delebil/prosjekt) Volvo 24? 19?? (V8 prosjekt) (x) Opel Record 2.0S 1984 (x) Honda Accord Combi Cupe 1984, (x) Volvo 244 GL 1979 (x) Volvo 244 Dl 1981 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
123hei Skrevet April 19, 2006 Rapporter Share Skrevet April 19, 2006 Man skal jo se ut av frontruta? Ser ikke så fryktelig mye ut av sideruta når jeg er ute å kjører. hjelp! Hva med sidespeil og vikeplikt? Farlig, farlig Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet April 19, 2006 Rapporter Share Skrevet April 19, 2006 Prøv da lakkede ruter, det er jævlig. Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Besteveskant Skrevet April 19, 2006 Rapporter Share Skrevet April 19, 2006 På Gjøvik går det faktisk kjøreskolebiler med film helt frem!!!! Kan skaffe gode priser på solfilm i Mjøsregionen:) :hailvw Og jeg har selfølgelig film helt frem selv... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tsbusa Skrevet April 19, 2006 Rapporter Share Skrevet April 19, 2006 Soting av frontruter er IKKE lov. Det er ikke engang lov til å ha slike små klistremerker i frontrutene som viser at du har alarm engang. (Men slikt bryr de seg ikke om, det blir for teit siden det er så å si på 'alle', men det står i lov boka..) Onkeln til en kompis jobber på biltilsynet Som sagt, det er ikke lov. Siter -Subaru Impreza WRX "STi" 01' -Subaru Impreza WRX 01' http://www.dlgracing.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marvil Skrevet April 19, 2006 Rapporter Share Skrevet April 19, 2006 På Gjøvik går det faktisk kjøreskolebiler med film helt frem!!!! Kan skaffe gode priser på solfilm i Mjøsregionen:) :hailvw Og jeg har selfølgelig film helt frem selv... Men om Evoen til Svendsen blir stoppa i kontroll kan den få mangellapp på det.. :) ArtSolution ellerno du har gode priser hos..? Siter » [ ] Audi A3 Cruiser Edition, 2004 » [x] VW Golf 3 Carbon Edition, 1996 (showcase) » Pengesluk, solgt » [x] VW Golf 2 Pendlebil Edition, 1989 » Krasjet, deretter solgt Bildegalleri: » http://foto.sparklingblue.net Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
OndSofa Skrevet April 19, 2006 Rapporter Share Skrevet April 19, 2006 Hvis du nå BLIR stoppa, har de hjemmel om å ikke la deg kjøre videre før filmen faktisk er av bilen? Eller har du loven på din side hvis du kjører hjem og bytter ruter og stikker på visning på BT? Siter '96 Audi A4 1.8TQ '08 Opel Vivaro 2.5TDCI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turbojonas Skrevet April 19, 2006 Rapporter Share Skrevet April 19, 2006 det er lov med farget glass mellom A og B stolpe, frontruta og. det står i kjøretøyforeskriften, bare les den før dere begynner og mene og påstå. Siter `81 Volvo 242 B230FT `88 Subaru Justy 4WD - Vinterbil `81 Triumph TR7 `90 Nissan 200SX `81 Opel Ascona B 2.2i - prosjekt type langtids Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg