Gå til innhold

Petter18: Prosjekt Audi S2

Ranger emnet


Petter18

Anbefalte innlegg

Ny innkjøpt bil..:)

 

Audi S2 -92

380 hk.

 

Motor:

Orginal 3b.

turbonetics t4 turbo. 1,6 ladetrykk. (ketchupeffekt)

3 toms eksos hele veien, ikke katalysator eller lyddemper.

 

Understell:

Gule koni.

Orginal fjærer.

 

Bremser:

Porsche calipere.

332 mm skiver foran, orginalt bak.

 

Felger:

BBS Challenge 18" 235/40-18.

 

Interiør:

Skinn.

 

Mål mot sommeren 2007:

500-550 hk.

Rallybur.

2 stk sparco rallystoler, 4-punkts belter, snap-off ratt og intercom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 34
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Åhh..Så det er du som har kjøpt drømmebilen min!:P FY fader så fin den bilen der er..Akkurat slik en S2 skal være..Gikk med tanker på å kjøpe den selv, men var midt oppe i prosjekt på Merca så passet litt dårlig..

Mercedes C200 Espirit 95-mod

(x) Mercedes 190E 2.6 87-mod

(x) Mercedes 190E 2.0 87-mod

(x) Audi 200 2.2 Turbo Quattro 86-mod

(x) Mercedes 230CE 89-mod

(x) Peugeot 205 1.9 CTi cab 87-mod

(x) Mercedes 190E 84-mod

(x) Peugeot 205 GTi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gromt, kjøpte en s2 istad jeg også. Får den vel i morgen eller overi morgen, må ta et race da :P.

 

Hvilket opsett skal du ha på motor da? Skal du borre opp og bruke langslagsveiv lengre råder og stempler med oppflytta kryssbolt? Eller skal du bruke dieselblokk.. eller skal du ha orginal slagvolum?

Japanisce Industriabfall, nein danke!

audi s2 morrobil

audi s2 bruksbil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gromt, kjøpte en s2 istad jeg også. Får den vel i morgen eller overi morgen, må ta et race da :P.

 

Hvilket opsett skal du ha på motor da? Skal du borre opp og bruke langslagsveiv lengre råder og stempler med oppflytta kryssbolt? Eller skal du bruke dieselblokk.. eller skal du ha orginal slagvolum?

 

Så det blei kjøp franki? det er bra, snart fått istand s2 jeg også. Etter den "lille" service`n... Blir alt ferdig imårra tar jeg meg en tur innover til lillestrøm imårra kveld... Kan jo kanskje treffes da..?

Skal nok ha samme slagvolum ja, blir en tur inn til vs motor imårra. Skal prate litt me Frode Jørgensen om hva som er det beste alternativ angående utvikling av motoren. Det som er bestemt er nytt innsug (snu det slik at lufta ikke må gå over turbo`n og inn i innsuget), KRB grenrør og Haltech datasprut. Skal blant annet fjerne den jævla ac så fort som mulig, trenger ikke den. (trenger plassen hvor den sitter til luftfilteret.) Komfort er ikke viktig, her er det hester og brutalitet som gjelder...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja ble kjøp vettu. Fjærna ac`n min på s4`n også... blir det for varmt tar man ned vinduene. Sparer jo både vekt og plass i et allerede overfyllt motorrom.

Tror jeg har et innsug til deg jeg som er riktig. Ja frode bremset jo nok hester på orginalt slagvolum så det er ikke noe stress i grunn. Skal du handle råder så si ifra så tror jeg at jeg blir med på en bestilling, tenkte å handle noen gromdeler fra 034efi etterhvert. Må jo få kjærra til å flytte seg litt. Tror jeg tar å bygger om min til 6 trinns også, har jo kassa liggendes og syntes den er litt bedre å bruke for man får litt bedre aks mellom 70-130kmt

Japanisce Industriabfall, nein danke!

audi s2 morrobil

audi s2 bruksbil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja ble kjøp vettu. Fjærna ac`n min på s4`n også... blir det for varmt tar man ned vinduene. Sparer jo både vekt og plass i et allerede overfyllt motorrom.

Tror jeg har et innsug til deg jeg som er riktig. Ja frode bremset jo nok hester på orginalt slagvolum så det er ikke noe stress i grunn. Skal du handle råder så si ifra så tror jeg at jeg blir med på en bestilling, tenkte å handle noen gromdeler fra 034efi etterhvert. Må jo få kjærra til å flytte seg litt. Tror jeg tar å bygger om min til 6 trinns også, har jo kassa liggendes og syntes den er litt bedre å bruke for man får litt bedre aks mellom 70-130kmt

 

GRATULERER me ny bil da:drive2

Liker tankegangen din, man har jo vinduer så hva Fa!! skal man me ac da.. Fode hadde hester nok til en regnværsdag han... Du har vel ett s4 innsug liggende tenker jeg, jeg tenkte mer på å lage ett nytt. (s4 har jo radiatorern stående på skrå, så det passer ikke i s2`n eller har jeg feil..?) Skal si ifra når jeg skal bestille deler vettu. Alt som er orginalt flytter ikke fort nok på seg... hehe! 6 trinns..? jaja når du har kassa liggendes så gjør det jo ikke no...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

S4 har radiatoren foran motoren, men du må flytte spjeldet litt foran eller flytte radiatoren litt bakover.

Bilen jeg skal ha har samme oppsett som deg (tror jeg?) Netics turbo, 3bars map, dyser, 3"eksos, større pumpe og justerbar bensintrykksregulator.

Japanisce Industriabfall, nein danke!

audi s2 morrobil

audi s2 bruksbil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

S4 har radiatoren foran motoren, men du må flytte spjeldet litt foran eller flytte radiatoren litt bakover.

Bilen jeg skal ha har samme oppsett som deg (tror jeg?) Netics turbo, 3bars map, dyser, 3"eksos, større pumpe og justerbar bensintrykksregulator.

 

Skal høre me frode om å lage ett nytt innsug, regner me at mye av det som skal gjøres me motoren blir gjennom jørgensen (han har jo bevist sin kunnskap)... Høres mye likt ut ja, åssen intercooler har du? turbotrykk? eksoshuset på turbo`n?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår