Gå til innhold

Petter18: Prosjekt Audi S2

Ranger emnet


Petter18

Anbefalte innlegg

Orginal intercooler, 1,6bars trykk. Nr8 eksoshus tror jeg det var.

 

Ja frode har bevist hva han klarer han, men vet ikke hvilke priser han har da. Jeg tror jeg skal gjøre alt selv bortsett fra mappinga. Jeg tenkte et oppsett med borra blokk for å få litt mer slagvolum. Tror jeg også skal bruke orginalt styresystem

Japanisce Industriabfall, nein danke!

audi s2 morrobil

audi s2 bruksbil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 34
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Orginal intercooler, 1,6bars trykk. Nr8 eksoshus tror jeg det var.

 

Ja frode har bevist hva han klarer han, men vet ikke hvilke priser han har da. Jeg tror jeg skal gjøre alt selv bortsett fra mappinga. Jeg tenkte et oppsett med borra blokk for å få litt mer slagvolum. Tror jeg også skal bruke orginalt styresystem

 

Jeg har rs2 intercooler, resten det samme som deg, litt usikker på eksoshuset..

 

Jeg skal skru selv, men skal prate me han angående deler og sånt. Må jo ikke borre opp blokka, må være 2,2 turbo.. Skal til flissundet den 20 mai og bremse bilen og få en ny mapping..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da ser det ut som om den store motorbygginga blei noe framskyndet, på grunn av ett "lite" motorhavari... Var ute testkjørte litt idag og tror du ikke at rådene bestemte seg å ta en tur ut av blokka og dra på ferie... Så nå blir s2`n satt i garasjen i påvente av ny motor me mere hester..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stilig bil , og hørtes ut som ett artig motor bygg, blir du og se på banen denne sesongen da? slik som gatebil og lignende?

[v]Audi TT 225Hk Quattro 2003 [v]Golf 4 highline 99[x]Golf Mk2-86 [x]Golf Gti Turbo 98[x]Audi TT "Airborn"00 [x] Golf mk2 Vr6 [x]Vw passat Tdi 4motion(180hk/420nm)03 [x]Audi S3"purplehaze"01[x]Golf Gti Exlusive 98[x]Golf Gti 99[x]2x Honda civic 95

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kondolerer, det dere er ikke mye gøy. Håper du kommer sterkt tilbake:)

 

Kommer nok sterkere tilbake ja.. Planene for den nye motoren er på go vei satser på å komme opp i rundt 500 hk iløpet av denne sommeren.. Men det tar jo litt tid i skaffe deler og sånt, er på utkikk etter datasprut (autronic sm2), innsug (slik at lufta slipper å gå over turbo`n), grenrør og clutch (sinter)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stilig bil , og hørtes ut som ett artig motor bygg, blir du og se på banen denne sesongen da? slik som gatebil og lignende?

 

tusen takk.. alltid hyggelig å høre at folk liker den man bygger.. veit ikke helt om motoren blir ferdig denne sesongen, satser på det.. kommer nok til å se meg på banen ja, hvis alt går som planlagt. Satser på å rekke det siste gatebil treffet på rudskogen:win

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jasså gutter, dere bygger Audifemmer med obrut dere også! Artig. Bor i nærheten gjør dere også. Hvertfall du doktor lavfrekvens. Lillestrøm...

Er midt inne i et Audifemmerprosjekt selv jeg, selv om den skal sitte i en Volvo med drift der fremme. Spennende å se hvordan det går. Må følge med på denne tråden, kanskje jeg får noen gode tips.

Selv holder jeg på å modifisere tdi-blokka slik at jeg får plass til H-profilrådene, og det tar tid...

 

Lykke til!

 

Reodor F

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Da har det blitt noen turer til hr. jørgesen. Pratet om den nye motoren og koomet fram til ett bra oppsett...

Bestilte de første delene på tirsdag..

Her er litt av go bitene som skal inn i motoren: rs2 blokk, 3b topp, Autronic sm4, Msd 6A, smidde stempler (må bore 81,50) og råder fra vs, Turbonetics T4, topp portet hos vs, kammer fra vs, Racing innsug fra sverige (gruppe b), sachs clutch (850 nm), sparco evo, fullt rallybur, Porsche bremser (332 mm skiver), grenrør fra vs.

 

Bilder kommer....

 

hilsen petter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår